Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Remember - lånar dom fortfarande ut?

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 747
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Meddelanden
22 852
Mottagna reaktioner
16 192
Poäng
10 747
Minns tidigare när jag var i lånesvängen då var alltid Remember ett utav alternativen.

Ser dom aldrig längre komma med erbjudande har dom och Santander lagt ner utlåning helt?

Minns tidigare när jag var i lånesvängen då var alltid Remember ett utav alternativen.

Ser dom aldrig längre komma med erbjudande har dom och Santander lagt ner utlåning helt?
Tror jag inte. Deras reklam på tv såg jag senast idag. Kanske blivit svårare, därav mindre som talar om dem?

Santander är det full fart på

Ansökte hos remember i höstas och nu i februari. Båda gångerna så fick jag avslag pga att det "saknades" gundläggande uppgifter stod det. Förstår ingenting. De tog inte UC någon av gångerna utan enbart att de inte kunde gå vidare med ansökan. Jäätekonstigt.

Ansökte hos remember i höstas och nu i februari. Båda gångerna så fick jag avslag pga att det "saknades" gundläggande uppgifter stod det. Förstår ingenting. De tog inte UC någon av gångerna utan enbart att de inte kunde gå vidare med ansökan. Jäätekonstigt.
Har fått samma meddelande de 2 gånger jag sökt med

Då är det ju kanske någonting som jag är på spåren?

Med tanke på att ni båda fått samma meddelande vid två olika tillfällen dessutom?

Ansökte om kortet i feb. Det var inga konstigheter. Men privatlånet verkar vara kraftigt begränsat.

Är det för privatlånet de gör reklam eller kortet?

Dom kanske kör kortet men "vilar" lånet?

Japp.. någon borde ju annars ha fått förslag via dom på samlingslån nyligen?? De har ju längre varit en av de mest frekventa aktörerna att erbjuda lån till de som har lite sämre förutsättningar. Är också intresserad av detta.. kommentera gärna om någon har fått erbjudande nyligen från remember :)

Hjälpte ju polaren när han i förra veckan sökte via Lendo. Ica-banken valde han för dom erbjöd bäst villkor men inget erbjudande från Remember. Konstigt då jag upplevde dom och BN som lättast på ”min tid” som expert låntagare :facejoy:

Hjälpte ju polaren när han i förra veckan sökte via Lendo. Ica-banken valde han för dom erbjöd bäst villkor men inget erbjudande från Remember. Konstigt då jag upplevde dom och BN som lättast på ”min tid” som expert låntagare :facejoy:

precis.. de verkar verkligen ligga lågt nu.

Vet du om ICA-Banken körde kreditz/tink eller liknande på honom?

Kollar man på Entercard på allabolag så ser man ju en tydlig trend att omsättningen har ökat men resultatet har minskat.

Skulle inte förvåna mig om de har dragit rejält i nödbromsen, med tanke på deras frikostiga utlåning de senaste åren & konjunkturen i stort så är det ju inte en helt orimlig tanke att de dras med ganska stora kreditförluster.

För egen del fick jag ett större samlingslån ifrån dem för ett par år sedan(fick inga andra erbjudanden), nu är dom en i raden av aktörer som står med i listan under min inledande skuldsanering.

Så måste det ju vara. Ingen verkar ju ha fått erbjudande därifrån på ett tag när man läser runt. De har ju historiskt varit mer frikostiga än BN i sin kreditbedömning så självklart lär det kännas i diverse reserveringar och förmodade kreditförluster.

Nu har de uppdaterat låneansökan med en ny vy. Ansökte precis och fick manuell granskning. Inte direktavslag utan UC som tidigare. Så nu är de säkert igång igen. Men ser mycket mer seriöst ut nu med frågor kring ekonomin. Har en känsla att de stramat åt detta en hel del. Jag kommer nog inte gå igenom då jag är 1,5 ggr belånad min inkomst med 2 ffr denna inom senaste 20 dgrna. För några år sedan var detta inget problem men har känslan av att de stramat åt sin kreditgivning lite. Vi får väl se. Drog en liten chansning för att se om jag kan samla lite av de andra lånen som ligger med alldeles för hög ränta!

Nu har de uppdaterat låneansökan med en ny vy. Ansökte precis och fick manuell granskning. Inte direktavslag utan UC som tidigare. Så nu är de säkert igång igen. Men ser mycket mer seriöst ut nu med frågor kring ekonomin. Har en känsla att de stramat åt detta en hel del. Jag kommer nog inte gå igenom då jag är 1,5 ggr belånad min inkomst med 2 ffr denna inom senaste 20 dgrna. För några år sedan var detta inget problem men har känslan av att de stramat åt sin kreditgivning lite. Vi får väl se. Drog en liten chansning för att se om jag kan samla lite av de andra lånen som ligger med alldeles för hög ränta!
Berätta gärna hur det gick!

Beviljad det jag ansökte, 350 tkr. 7,85% ränta. Otroligt överraskad! Bra ränta också!!
Hade 3,5% UC Score. 10 FF varav 3 inom 2 månader(2 inom denna månad). 1,4mkr blanco. Inkomst ca 950 tkr.

Kommer sänka min månadskostnad med flera tusen :) . Kan nu lösa ett BN lån där räntan är 12% samt ett Kreditkort jag har där med väldigt mkt högre %. Ansökte lite på vinst eller förlust då jag ändå hade förfrågan från denna månad. Sedan blir det att vänta något år innan det är dags igen och se om man ska samla något ytterligare befintligt lån för att få ner %.

Otroligt smidig ansökan. Tog ca 30 min för den manuella handläggningen. Var säkert lite på håret då det blev manuell prövning.

Beviljad det jag ansökte, 350 tkr. 7,85% ränta. Otroligt överraskad! Bra ränta också!!
Hade 3,5% UC Score. 10 FF varav 3 inom 2 månader(2 inom denna månad). 1,4mkr blanco. Inkomst ca 950 tkr.

Kommer sänka min månadskostnad med flera tusen :) . Kan nu lösa ett BN lån där räntan är 12% samt ett Kreditkort jag har där med väldigt mkt högre %. Ansökte lite på vinst eller förlust då jag ändå hade förfrågan från denna månad. Sedan blir det att vänta något år innan det är dags igen och se om man ska samla något ytterligare befintligt lån för att få ner %.

Otroligt smidig ansökan. Tog ca 30 min för den manuella handläggningen. Var säkert lite på håret då det blev manuell prövning.
Grattis!

Bra ränta med det UC-betyget. Din höga inkomst som räddade dig? Blev du uppringd / fick komplettera med dokument?

Löser dem in lånen åt dig? Eller får du pengar så du ska lösa in själv?
Sökte du samlingslån?

Wow grattis! Så du sökte enskilt på deras hemsida eller sökte du via låneförmedlare?

På grund av ny lagstiftning från 1 mars 2025 kan vi tyvärr inte godkänna din ansökan om re:member privatlån för att refinansiera andra re:member privatlån eller Medlemslån utgivna av Entercard Group AB, eller lån och krediter utgivna av Swedbank AB. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss på 0771 45 00 10.

Taget från remembers ansökningsforumlär! Spännande :D

På grund av ny lagstiftning från 1 mars 2025 kan vi tyvärr inte godkänna din ansökan om re:member privatlån för att refinansiera andra re:member privatlån eller Medlemslån utgivna av Entercard Group AB, eller lån och krediter utgivna av Swedbank AB. Om du har några frågor är du välkommen att kontakta oss på 0771 45 00 10.

Taget från remembers ansökningsforumlär! Spännande :D
Precis! I ansökan får man två gånger bekräfta att samlingslånet inte går till att lösa krediter hos remember eller swedbank.

Vad betyder det? Om man redan har ett rememberlån, får man ansöka om höjning för att lösa in andra lån från till exempel collector, eller går det inte eftersom det blir refinansiering av det gamla rememerlånet (om det blir som ett nytt lån alltså)?

Nej. Som jag förstår det så kan du inte söka samlingslån hos remember för att lösa lån hos swedbank eller remember(kortet). Men självfallet samla alla andra lån. Du får alltså inte lösa något hos dem internt med pengar som du lånar från dom. Fråga mig inte varför.

Men dom lånar åtminstone fortfarande ut pengar :D??

Kanske kör dom inte via Lendo längre utan bara via sin sida?

Men dom lånar åtminstone fortfarande ut pengar :D??

Kanske kör dom inte via Lendo längre utan bara via sin sida?
Yes. De gör dom. Jag ansökte i höstas och i februari. Då blev de avslag utan att de äns tog en upplysning. Hört att andra har fått samma... så gissningsvis har de haft en pause i sin utlåning. Själva formuläret ser helt annorlunda ut nu gentemot i höstas och februari. Så någon form av förändring/uppdatering har de ju gjort. Jag blev mest förvånad över den lägre räntan som jag fick. Tidigare har de inte direkt varit kända för just det.

Möjligt att de kör Lendo också.. får se om de dyker upp samlingslån i tråden här nu med förslag från dem. Gällande Lendo och andra förmedlare så är min teori att många låneaktörer har höjt ribban utifrån ansökningar som kommer från dessa. De betalar ju Lendo en bra slant för att få lånet och ska de ändå kunna erbjuda en vettig ränta trots minskad intjäning så behöver de mer återbetalningstarka kunder för att minska reseveringar och eventuella förluster... min gissning bara. IKANO bekräftade ju att de har en annan typ av bedömning på lån som ansöks via dem direkt så något ligger det ju idetta.. allefall enligt IKANO.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp