• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Rensa upp smålån med svag kreditvärdighet

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Precis, jag samlade upp lån hos dem för 50k, till månadsbeloppet 950kr. Det betalas oavsett om jag har 20k kvar eller 50k kvar. Kan absolut ta ut pengar därifrån utan fler UC, men vill helst inte göra det. Däremot kvarstår deras "erbjudande" om att utöka krediten till 100k, men då måste jag söka på nytt (nuvarande + nytt belopp). Men jag tror jag hoppar det.

Jag jämkar redan då jag hade underskott på 130k förra året, jag gamblar lite nu för jag har betalat av endel lån men fortsätter att jämka, för att kunna betala av mer lån och får ta skattesmällen nästa år istället. Sambon är medveten om detta, vad den blir däremot det återstår ju att se... Betalar fortfarande mycket i räntor på samtliga lån, men underskottet kanske hamnar på 70-90 istället för 130. Det var ett lån med 25% ränta hos Bank Norwegian som drog upp räntekostnaden per månad, aldrig mer BN.


Hej!
Fast du har så stort underskott som 130 tk förra året och nu 70-90. Så kommer du ju inte behöva få någon skattesmäll?
70-90 är ju fortfarande riktigt mycket underskott.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Det handlar ju om att du har meddelat Skatteverket din faktiska årsinkomst och om den förändras är du skyldig att meddela det. Såklart det hör ihop med hur mycket du får jämka. Om du känner dig minsta osäker och vill slippa skattesmäll så bör du ringa Skatteverket och drogs exakt samma fråga som du gjort här!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp