• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Resurs bank - känner mig lurad. Lånet sjunker inte

Kanskeluradkanskeinte

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
4 Mars 2023
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Eftersom du är studerande, så är de bara gilla läget antar jag. Ingen lånar ut sånna summor till en studerande.
Nej, så är det ju. Inte ens om man extrajobbar så är man värd nåt haha
Får vänta tills jag blir klar nästa år och får jobb inom chefsposition, då kanske man ses mer som en värdig ko att mjölka på pengar Hur ser bankerna på att bevilja lån generellt under en inflation? Är det risk eller vinst?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Lån är vinst. Risken kompenseras av räntan, högre risk, högre ränta. Till en gräns naturligtvis, för hög risk -> avslag.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
Håll ut tills du får jobb. När du sen börjar få in lön så är du van med att leva snålt, amortera då en massa extra så att du får ner skulden snabbare.
Det minskar inte din månadskostnad framöver men det kortar ner tiden tills det är betalt.
Kanske kan du då också få ett lån med lite bättre ränta.
 

Kanskeluradkanskeinte

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
4 Mars 2023
Meddelanden
7
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Håll ut tills du får jobb. När du sen börjar få in lön så är du van med att leva snålt, amortera då en massa extra så att du får ner skulden snabbare.
Det minskar inte din månadskostnad framöver men det kortar ner tiden tills det är betalt.
Kanske kan du då också få ett lån med lite bättre ränta.
Tack, ja det är nog det enda vettiga jag kan göra.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 863
Mottagna reaktioner
1 631
Poäng
1 117
Många här som sitter i samma läge. Man betalar i evigheter men inget händer. Legaliserad maffiaverksamhet. Och det går inte göra något för att man signerat deras satans villkor och avtal svart på vitt med bankid.
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
537
Mottagna reaktioner
253
Poäng
447
Många här som sitter i samma läge. Man betalar i evigheter men inget händer. Legaliserad maffiaverksamhet. Och det går inte göra något för att man signerat deras satans villkor och avtal svart på vitt med bankid.
"Legaliserad maffiaverksamhet"
Du kan inte överdriva lite mer? Haha.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 276
Poäng
997
46AA3FB8-2E67-4C92-AED5-74990742353E.jpeg


Det du bör ha mest ångest för är att ditt lån kommer kosta dig mer än dubbla lånesumman. Du har ändå en helt ok ränta, mot de kassa lån jag har haft. Men att låna är svindyrt, när man tittar på den totala kostnaden!
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
405
Poäng
487
Den här gör ju ändå mest ont för ts, USCH vilket hemskt lån !!! Då har jag tagit med uppläggningsavgiften och administrationsavgift också, ts lånade 415,000kr och när ts är klar har det kostat 495.327 kr det är verkligen helt otroligt hemskt!
1678034020323.png
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
537
Mottagna reaktioner
253
Poäng
447
Den här gör ju ändå mest ont för ts, USCH vilket hemskt lån !!! Då har jag tagit med uppläggningsavgiften och administrationsavgift också, ts lånade 415,000kr och när ts är klar har det kostat 495.327 kr det är verkligen helt otroligt hemskt!
Visa bilaga 3146
Det som är rätt motiverande i detta scenario är att en amortering på enbart 20.000 kronor skulle göra så fruktansvärt mycket mindre ränta :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp