Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 32 kreditgivare
3. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Ringer de till arbetsgivaren vid större lån

Diskussion i 'Större lån' startad av GBJ, 11 februari 2019.

1. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 1 377

Mottagna gillanden:
    2 156
    Trofépoäng:
    1 377
    Eh va?! Vad snackar Du om? Självklart har HR-avdelningen tystnadsplikt ! Om det är någon avdelning inom ett SERIÖST bolag som har just det, så är det just HR-avdelningen...

svalan och Lize gillar detta.
  2. mansperson

mansperson Gäst

Resurs ringde upp mig och sa att de inte fått tag på min arbetsgivare, anger alltid fel nr då jag inte vill att jobbet ska undra om jag inte har en sund ekonomi , sa att jag skulle ta reda på det och ringde aldrig tillbaka tog en annan bank direkt och där behövde de inte ringa och störa mitt jobb om lån

3. Bramserud

Bramserud V.I.P - Trofépoäng: 397

Mottagna gillanden:
    241
    Trofépoäng:
    397
    Hur yttrar sig den? Jag jobbar på ett ganska stort, och antagligen också seriöst, företag med cirka 4500 anställda. Mig veterligen så har inte HR-avdelningen tystnadsplikt. Jag har själv haft tystnadsplikt tidigare i livet när jag har jobbat med mer känsliga saker än nu, då fick jag skriva på papper och så.

4. Kajjan

Kajjan Gäst

Så klart det är tystnadsplikt. Du kan ju börja med att läsa arbetsmiljölagen.

Lize gillar detta.
  5. Bramserud

Bramserud V.I.P - Trofépoäng: 397

Mottagna gillanden:
    241
    Trofépoäng:
    397
    Det är inte alls klart. Vilken paragraf i lagen menar du är tillämplig om jag har sökt lån och uppgett att jag jobbar på Nisses Plåt AB och tjänar 30 000 i månaden, och så ringer banken till Nisses Plåt och vill verifiera detta. Vilken paragraf förhindrar HR på Nisses Plåt att bekräfta dessa uppgifter?

A27 gillar detta.

Dela sidan