Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Säkerfinans.se ej direkt besked

På reklamen för säkerfinans.se står det "besked direkt", men jag kan upplysa om att man inte får det. Dom torde vara som alla andra aktörer, dvs manuell granskning = avslag.
Instantor som inloggning eller kod per post. Har ej fått besked än utan ett mail att ansökan är mottagen.

Samma bolag som "Snabbfinans".

Att folk fortsätter ta såna här skämtlån är en gåta. Jag har också varit så dum och har skulder kvar från det för en bra tid framöver som så många andra. Men att fortsätta? Kan inte förstå vad som ska bli bättre av det? Bara namnen... "Snabbfinans" och "Säkerfinans", det är ju rena skämtet.

säkerfinans

Ja tänk att det finns sånt folk. Hualigen vad ruskigt. Att dom inte skäms, nej dom bara fortsätter och det stör mig. Usch!!!
Jag går in här och läser varje dag pga avsaknad av eget liv och irriterar mig på dessa som söker skämtlån. Usch!!!
Du och jag kryss borde lämna detta forum så slipper vi irritera oss på dumma människor. Vi är ju ändå så pass bättre så varför vara här?

Till skillnad från ditt trams är min kritik av främst själva marknaden för sms-lån väldigt relevant. Folk i enorma antal luras in i otroliga skuldfällor som tar åratal att återställa, finns säkert ett hundratal sådana personer som drabbats bara på den här sidan.

Att många har diverse problem är självklart och det förstår jag också. Samma sak med att folk känner sig tvungna att låna om för att klara att täcka över tidigare lån och återbetalningar. Men samtidigt ser man folk som menar att dom vill bli av med sina lån, men som agerar precis tvärtom. Varje gång nya lånbolag kommer är samma människor där igen, ena halvåret har dom 30 lån, nästa halvår 40 och sen är det 50. Det är återkommande och jag frågar vad som blir bättre av det beteendet? Det kommer ju SJÄLVKLART en dag när det inte håller längre och allt havererar. Då sitter man med en skuld på 300.000:- - 400.000:- plötsligt när man från början kanske "bara" hade en skuld på 50.000:- - 100.000:- kanske.

Det är ett gigantiskt problem som tiotusentals människor utsätter sig för, helt hemskt är det!

sms lån

Jag håller 100% med dig och jag är en av de jag lånade 30000:- och fick stora problem med min ekonomi. I dag lever jag på 4000:- eftersom jag kunde inte betala någonting till slut och hamnade hos KF som gjorde utmätning på min lön. Jag har många år framför mig och jag hoppas att ingen kan vända sig till sms lån de förstör livet och man kommer aldrig att bli skuldfri,

låna

Jag har som devis att sköta mitt eget liv och i minsta möjliga mån lägga aspekt på andras. Jag tycker det är upp till var och en om dom vill låna en gång eller hundra gånger. Oavsett vad du gör i livet så finns där alltid en moralpredikan från någon som tycks veta bättre. Jag tror dom flesta undanber sig det, åtminstone jag gör det eftersom det är jag själv som tar mina egna beslut. Det är jag själv som bedömer om jag är i behov av att låna en eller 30 ggr. Det är jag själv som betalar av på dessa lån och det är även jag som avgör när och om jag ska ta smällen. Jag kan ta den efter 3 lån eller efter 30. Det finns omständigheter och skäl till det mesta man gör och så länge ingen bor innanför mina väggar och vet så behöver jag ej heller bannelse. Jag är mer än övermogen åldersmässigt och vet vad jag gör och jag vet att mina handlingar endast påverkar mitt liv förutom den vinst som bolagen har som lånar ut som påverkar deras liv. Konstigt nog är jag inte ens inresserad av att titta på hur andra här på forumet lånat osv, men kanske därför att jag som person försöker leva mitt liv så får andra sköta sina. Ganska enkelt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp