• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Söka eller ha is i magen? Råd!

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Otålig som man är, fick betydligt högre ränta än vad jag hoppats på, 12.95% (sökte 10 år) 300 000 kr via Collector, fick dock inte lösen på något av det så jag kommer kunna baka in nästan allt jag ville utom 50 000 kr (varav 28 000 kr ligger med lägre ränta på 8%) så jag kommer komma ner i månadskostnad och kunna extraamortera. Iseptember har 3 ff försvunnit och jag har då bara 2 synliga lån och 2 ff så provar söka på nytt om 6 må för ännu lägre ränta :)

Hur mycket sökte du på? Har du verkligen väntat så att ansökan är färdigställd? Det lär väl trilla in erbjudanden imorgon också från banker som inte ger automatsvar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kristinaaa

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
1 Maj 2021
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
10
Poäng
26
Sökte på 300 kr, fick det utbetalat idag.
Jag misstänker mitt nya lägre UC-betyg inte hade slagit igenom när jag sökte via Lendo därav inte den ränta jag räknat med, MEN som sagt detta är bara i max 6 mån sen kommer jag ha bra förutsättningar och detta ger mig lite "andrum".
Den ifrån Ecster var bara 2 v och hade gjort att betyget hoppade upp från 5.5 till 7, sen hopade jag ner till 2.3% vid månadsuppdateringen men tror inte mina erbjudanden baserades på den risken =(
 

Kristinaaa

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
1 Maj 2021
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
10
Poäng
26
Kort uppdatering: Samlingslånet gjorde jag kunde samla allt utom Fairlo, nere på 1.2 i uc-risk, yippie!

Inkomst 20: 469 tkr, dock underskott 133 tkr (kommer minska nästa år).
Synlig Blanco: 611 tkr
Ingen kontokredit/avbetalning (dock ett kreditkort med 0% utnyttjat ligger kvar)
5 ff varav 3 försvinner till mitten på sep

Ska prova söka nytt samlingslån efter det på 300 tkr för lägga om det jag fick sist till bättre ränta, sen framåt sommaren 22 igen när uppdaterat med ny inkomst och betydligt lägre underskott. Känns sköntjag har en plan :)
 
S

Stefan40

Gäst
Poäng: 0
Otålig som man är, fick betydligt högre ränta än vad jag hoppats på, 12.95% (sökte 10 år) 300 000 kr via Collector, fick dock inte lösen på något av det så jag kommer kunna baka in nästan allt jag ville utom 50 000 kr (varav 28 000 kr ligger med lägre ränta på 8%) så jag kommer komma ner i månadskostnad och kunna extraamortera. Iseptember har 3 ff försvunnit och jag har då bara 2 synliga lån och 2 ff så provar söka på nytt om 6 må för ännu lägre ränta :)
Sökte du direkt via collector eller genom låneförmedlare?
 
L

Larry

Gäst
Poäng: 0
Kort uppdatering: Samlingslånet gjorde jag kunde samla allt utom Fairlo, nere på 1.2 i uc-risk, yippie!

Inkomst 20: 469 tkr, dock underskott 133 tkr (kommer minska nästa år).
Synlig Blanco: 611 tkr
Ingen kontokredit/avbetalning (dock ett kreditkort med 0% utnyttjat ligger kvar)
5 ff varav 3 försvinner till mitten på sep

Ska prova söka nytt samlingslån efter det på 300 tkr för lägga om det jag fick sist till bättre ränta, sen framåt sommaren 22 igen när uppdaterat med ny inkomst och betydligt lägre underskott. Känns sköntjag har en plan :)
Behöde du komplettera
 

Kristinaaa

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
1 Maj 2021
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
10
Poäng
26
Behöde du komplettera
Behövde inte komplettera och fick inget lösenkrav heller, lite konstigt med tanke på min belåning men fick 300 tkr utbetalt efter 3 dgr. Nu väntar jag ut 3 ff sen söker jag om i höst/vinter med förhoppning om lägre ränta men mitt betyg är som sagt nere på 1.2 så borde få bättre erbjudanden tycker jag :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp