Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Söka samlingslån - återbetalningstid?

Jag är redan kund hos Nordea tydligen (kanske testat längesen eller haft ngt sparande..) men kan inte öppna konto utan att de vill ha mer uppgifter så väntar på att de ska ringa.

Jag valde ICA-banken och har skickat in skulder motsvarade 598000 ca för lösen ?. Lite pusslande att hamna så nära 600 000 som möjligt. Kommer lösa:

Morrow 292k, 12,25%
Collector 116k, 9,05%

Och Fairlo, Lumify, Credifi, Brixo, Qliro

Men två lån och en avbet försvinner från UC och ersätts av ett nytt, och antal långivare går ner eftersom jag redan har ett lån från ICA-banken sen innan. Får hoppas allt går i mål här nu.. det är inte klart förrän det är klart.
Låter bra, då kom du ju väldigt nära. Kanske satsa att samla allt på Nordea när du ligger på 0 UC FF igen om ett år då :)

Hur kommer skuldbilden se ut efter detta lån? ICA 600.000 + vilka aktörer och belopp?

Eftersom ICA löser räkningarna från Morrow, Collector, Fairlo, Lumify, Credifi, Brixo och Qliro i Augusti
Samt att första räkningen från ICA kommer i September och inte i Augusti.

Vill du extra amortera på något som ligger kvar när lönen kommer i Augusti så är det ett bra tillfälle eftersom du inte har ovan räkningar att tänka på denna månad

Senast ändrad:
Vilken bra tråd. Jag ska också samla via Lendo när ff går ut om 2 veckor. Har en restskatt som ska in plus krediter hos Klarna etc som jag vill betala av.

Håller på och funderar på vilket belopp jag ska söka. Samt om det finns nån risk att skrämma iväg erbjudanden om man söker för högt därför väldigt intressant se att du fick erbjudanden på 600k. Har andra lån jag gärna löser om jag får bättre ränta nu..

Så blir nog att söka tex 600k och ange att man ska samla 500k.

Är det någon som vet ifall det blir lösenkrav, om de godkänner att betala in till Skatteverket? Räknas det som en skuld liksom?

Tack alla för jättebra inputs! Svårt prata om sånt här med de man känner..

Jag är redan kund hos Nordea tydligen (kanske testat längesen eller haft ngt sparande..) men kan inte öppna konto utan att de vill ha mer uppgifter så väntar på att de ska ringa.

Jag valde ICA-banken och har skickat in skulder motsvarade 598000 ca för lösen ?. Lite pusslande att hamna så nära 600 000 som möjligt. Kommer lösa:

Morrow 292k, 12,25%
Collector 116k, 9,05%

Och Fairlo, Lumify, Credifi, Brixo, Qliro

Men två lån och en avbet försvinner från UC och ersätts av ett nytt, och antal långivare går ner eftersom jag redan har ett lån från ICA-banken sen innan. Får hoppas allt går i mål här nu.. det är inte klart förrän det är klart.
Riktigt bra, det är så här man "måste" (bör) jobba tycker jag. Långsiktigt strategiskt med åtminstone ettårsplaner :)

Nordea ville gå igenom frågorna om kundkännedom. Blev lite weird att säga att jag vill testa deras app och fundera lite inför att ev. byta bank senare och därför vill öppna konto haha.. men att jag förstår att det finns en avgift för att ha konto hos dem.

De sade också att när man sen går över till dem vill de se 6 mån transaktionshistorik så det är ju bra att tänka på i så fall.. ngn som varit med om det?

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp