Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Söka större samlingslån innan startad anställning

Hej, jag igen :) hoppas på erfarna svar
frågorna
-någon som sökt lån innan anställningen påbörjats? Har skrivet tillsvidare från 3 september. Jag tänker att långivare bör kunna acceptera detta? Men har någon erfarenhet av det?
-gör det verkligen stor skillnad med 2 vs 0 förfrågningar?

Bakgrund fråga 1. Den anställning jag tagit är en anställning jag verkligen inte vill ha. Jag måste söka lånet med den första anställningen men då kommer jag inte kunna ta detta dröm jobb. Då anst 1 är en väldigt speciell anställning där jag kommer få väldigt mycket arbetsskador. Jag avslutade min förra anställning pga detta i höstas då jag blev trött på all misshandel. Nu har jag blivit erbjuden en annan tjänst men då är det provanställning och jag kan inte vänta 6 månader för att söka lån då har jag inkasso och då är chansen till samlingslån 0.

-om jag skulle kunna få lån med den anställning jag inte påbörjat. Gör det verkligen så stor skillnad om jag har 2 förfrågningar? Väntar jag till 0st så har jag 1 mån uppsägning i september.. då sista går ut typ 5 september

Tidigare svar: Jag tror ärligt du behöver söka hjälp hos psykiatrin.

Jag läste igenom din fråga några gånger igen. Ber om ursäkt, men det kan ju vara så att du jobbar på exempelvis ett häkte, anstalt osv pga. misshandel.
Jag rekommenderar att du inte söker förrens du fått en fast anställning... förmodar du har provanställning i 6 månader.
Många långivare vill ha in anställningsintyg och lönespec.

Senast ändrad:
Förutsatt att din taxerade inkomst stämmer överens med vad du uppger i ansökan kommer de inte be om komplettering. Om de inte då tar Kreditz, du inte har lön som kommer in regelbundet längre på kontot.

Jag läste igenom din fråga några gånger igen. Ber om ursäkt, men det kan ju vara så att du jobbar på exempelvis ett häkte, anstalt osv pga. misshandel.
Jag rekommenderar att du inte söker förrens du fått en fast anställning... förmodar du har provanställning i 6 månader.
Ingen provanställning alls. Det är redan tillsvidare nu. Psykiatri har jag redan kontakt med. Vill inte fortsätta inom yrket och därför jag sökt mig vidare. Tycker inte alls man ska söka stöd för att vilja fortsätta

Förutsatt att din taxerade inkomst stämmer överens med vad du uppger i ansökan kommer de inte be om komplettering. Om de inte då tar Kreditz, du inte har lön som kommer in regelbundet längre på kontot.
Har inte mycket lön senaste 3-4 mån och fått akassa så kan inte ljuga i ansökan

Jobbar på en anstalt pga misshandel…?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp