• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Saldo & Everyday+ (Missbrukad kredit?)

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Hej!

Har dessa som jag funderar på att gå till inkasso då jag tror det hade blivit lättare för mig då jag försöker betala ikapp andra lån först.
Men behöver verkligen veta ifall dessa rapportera missbrukad kredit eller anmärkningar eller dylikt vid överlåtelse till inkasso.

Någon kunnig som har info om detta?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 191
Mottagna reaktioner
905
Poäng
817
Hej!

Har dessa som jag funderar på att gå till inkasso då jag tror det hade blivit lättare för mig då jag försöker betala ikapp andra lån först.
Men behöver verkligen veta ifall dessa rapportera missbrukad kredit eller anmärkningar eller dylikt vid överlåtelse till inkasso.

Någon kunnig som har info om detta?
Saldo gör väl inte det iallafall är jag ganska säker på.
Som regel så är det ju oftast sånt som syns på din uc som ger missbrukad kredit. Det finns några få andra typ credway som gör det ändå men den enda jag kan komma på nu som rapporterar missbruk som inte syns på uc är credway och credigo
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 191
Mottagna reaktioner
905
Poäng
817
Om inte den syns där nu med förresten var år sedan jag hade dem
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Tror både credway,credigo och easycredit nu ger missbrukad kredit vid övergång till inkasso, då dom visas på UC nuförtiden.

Ingen som är helt säker på vad som gäller kring Saldo och everyday+?
 

Kharin

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
10 Januari 2018
Meddelanden
280
Mottagna reaktioner
100
Poäng
307
Någon som vet vilket inkassobolag Saldo använder sig av?
 

Kharin

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
10 Januari 2018
Meddelanden
280
Mottagna reaktioner
100
Poäng
307
Gick det till inkasso sen? Och vilka använde dem då?
Min skuld ska vara betald nu i dagarna. Det är uppsagt. Vet fortfarande inte vilket inkassobolag de använder sig av. Men kommer inte kunna betala så får hoppas på något av de bättre inkassobolagen.
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Kan även upplysa om att everyday+ inte verkar säga upp krediten heller...Dom skickade mina försenade fakturor till svea, jag betalade in dom, och krediten finns kvar med möjlighet för uttag.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 074
Mottagna reaktioner
6 657
Poäng
4 477
Kan även upplysa om att everyday+ inte verkar säga upp krediten heller...Dom skickade mina försenade fakturor till svea, jag betalade in dom, och krediten finns kvar med möjlighet för uttag.
Var det tre fakturor som de skickade till Svea? Betalade du allt på en gång eller fick du avbetalningsplan? Ligger efter med en faktura hos Ev+ och har funderingar på att låta krediten gå till inkasso. Vill förstås vara säker på att det inte blir anmärkning men vad jag vet så rapporterar de inte misskött kredit. Väldigt dyr kredit!!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp