Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Saldo och betalkoll - brev?

Hej!

Skickar Saldo eller Betalkoll några brev? Exempelvis bekräftelser, avtal, fakturor eller liknande? Så länge man betalar i tid, påminnelser förstår jag kommer via brev.

Har ingen erfarenhet av saldo, men hos betalkoll går allt digitalt.

Helt säker? Läser man på Collectors hemsida står det att dom skickar en samlingsfaktura hem också.

"
Du får en samlingsfaktura
Följande månad får du en samlingsfaktura, både i appen och hemskickad. Du väljer själv om du vill betala hela direkt eller dela upp i mindre delar."

Jag får endast det på mail. Men om du vill vara helt säker så slå dom en signal, dom brukar vara behjälpliga.

Betalkoll är lite hit and miss, jag för bara mail men min mor som också har betalkoll får via snigelpost (trots att hon har en mailadress inlagt)

Ring till Betalkoll o be att få faktura på mejl. Annars kommer den via post.
Likadant med Saldo. Saldo skickar via post också om man ej ber de skicka via mejl.

Jag fick båda via post tills jag sa att jag ville ha via mejl.

Helt säker? Läser man på Collectors hemsida står det att dom skickar en samlingsfaktura hem också.

"
Du får en samlingsfaktura
Följande månad får du en samlingsfaktura, både i appen och hemskickad. Du väljer själv om du vill betala hela direkt eller dela upp i mindre delar."
Jag har betalkoll, säg till dem bara att du inte vill ha brev hem.
Allt sköts digitalt fram tills att du är sen (påminnelser och inkassokrav).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp