Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samla eller vänta?

Hej på er!
Funderar lite över hur jag ska tänka och ni kanske kan hjälpa mig? Börjar med ekonomin

Årsinkomst 346000 men kommer bli 404000 i april.
Resurs blancolån 464000
Resurs kreditkort 30000 (maxat)
Northmill lån 50000
Det som inte syns på uc är ca 60000 kr.
Uc 3.9
Vad tror ni om chansen att söka ett samlingslån på 180000 nu för att samla alla dessa lån/krediter? Ska jag vänta tills uppdaterad årsinkomst i april?

Hej på er!
Funderar lite över hur jag ska tänka och ni kanske kan hjälpa mig? Börjar med ekonomin

Årsinkomst 346000 men kommer bli 404000 i april.
Resurs blancolån 464000
Resurs kreditkort 30000 (maxat)
Northmill lån 50000
Det som inte syns på uc är ca 60000 kr.
Uc 3.9
Vad tror ni om chansen att söka ett samlingslån på 180000 nu för att samla alla dessa lån/krediter? Ska jag vänta tills uppdaterad årsinkomst i april?
Förstår inte riktigt siffran 180.000?
60k+50k+30k=140.000
464k+60k+50k+30k=604.000
Jag hade väntat till uppdaterad UC och under den tiden försökt att få ner siffrorna mer, speciellt krediten.

Förstår inte riktigt siffran 180.000?
60k+50k+30k=140.000
464k+60k+50k+30k=604.000
Jag hade väntat till uppdaterad UC och under den tiden försökt att få ner siffrorna mer, speciellt krediten.
Lite rörig förklaring av mig, men dom 180.000 tänkte jag samla de mindre summorna som syns på uc, samt de 60.000 som ligger utanför. Har även en privat skuld att lösa. Egentligen skulle jag vilja samla 600.000 och även då få en bättre ränta på det stora lånet hos Resurs, men den summan är kanske omöjlig som ensam låntagare tänker jag. Tack så mycket för svar

Lite rörig förklaring av mig, men dom 180.000 tänkte jag samla de mindre summorna som syns på uc, samt de 60.000 som ligger utanför. Har även en privat skuld att lösa. Egentligen skulle jag vilja samla 600.000 och även då få en bättre ränta på det stora lånet hos Resurs, men den summan är kanske omöjlig som ensam låntagare tänker jag. Tack så mycket för svar
Jaha okej, jag förstår. Kan nästan med säkerhet säga att du helt kan stryka lån på 600k som ensam låntagare, precis som du säger. Men skulle som sagt väntat på UC, provat samla dom utanför resursbank lånet, försök beta ner krediten innan ansökan, och. Ring resursbank och försök förhandla ner räntan. Om du skött och sköter det lånet skulle jag ringa dom var 6e månad och förhandla bättre ränta.

Jaha okej, jag förstår. Kan nästan med säkerhet säga att du helt kan stryka lån på 600k som ensam låntagare, precis som du säger. Men skulle som sagt väntat på UC, provat samla dom utanför resursbank lånet, försök beta ner krediten innan ansökan, och. Ring resursbank och försök förhandla ner räntan. Om du skött och sköter det lånet skulle jag ringa dom var 6e månad och förhandla bättre ränta.
Ja jag antar att jag har varit/är lite feg när det kommer till att förhandla om räntan, men du har helt rätt, ska göra det! Tack så mycket för råd

Vänta tills din nya inkomst registreras.
Skulle du få 180 k beviljat så betala bort de "små" skulderna, precis som du är inne på.
Med en del av pengarna som blir över kan du börja amortera extra på det stora lånet. En annan del lägger du i sparande/buffert.
Vänta ut bättre uc betyg, lägre räntor (kommer antagligen sänkas längre fram i år) och kan du då ev söka ett nytt samlingslån för att få bort så mkt som möjligt av det som är kvar av det stora OM räntan är högre än den du kan få vid ansökningstillfället.
Annars bara betala på lånen och avvakta 1,5 år tills din inkomst ev höjs igen och din belåningsgrad har minskat ytterligare.

Skulle du inte få napp på 180 k så kan du börja med snöbollsmetoden och lägga om strategin i väntan på en ny ansökan om att samla längre fram.

Maxat kreditkort är inte bra för betyget, betala ner om du har möjlighet( åtminstone under 90%).

Resurs vill ta uc om dom ska förhandla ränta tyvärr så gör inte det förens du sökt dom 180000.

Nyfiken vad har du för ränta på resurs? (har oxå stort lån där)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp