• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

samla lån, behöver råd

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pannik

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 Maj 2017
Meddelanden
224
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Mitt läge just nu årsinkomst 368 underskott 30k. I Juni årsinkomst 400 underskott 60k. Har för närvarande 4,1 i kreditbetyg, 8ff Och synliga lån & krediter på 60 k. Har massa andra krediter och lån dock som jag behöver rensa bort precis som dig. Har 6 ff senare i Maj och då ska jag söka. Övriga ff kommer ta mig ytterligare ett halvår att bli av med och så längre kan jag inte vänta. Hoppas på att få koppla av i sommar för just nu maler detta i mitt huvud med skulder 24/7 :(

Okej mycket bättre procent än mej,
förstår inte varför jag har så hög procent, men kanske e för jag har så många spridda synliga.. och låg inkomst 2015 iom föräldraledigt ett helt år där..
usch så jag känner me, orkar inte tänka på de här hela tiden..:( hela min lön äter upp skulder och vanliga räkningar..
 

PandaSthlm

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 Mars 2017
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Tack, desamma.. :)
hoppas inte fogden tar ens bil om man hamnar där.. kommer väl ändå inte ha råd att ta mej ens till jobbet då :(
Undra om det skulle vara mer värt att söka med 3 ff , högre inkomst men ändå högre underskott för din del? Du kan ju alltid dra till med högre månadsinkomst och sen bevisa med specar att så är faller också. Om du kommer ner till 3 ff så borde ditt betyg också bli betydligt bättre? Sista utvägen kanske kan vara JAK banken, har hört att dom bedömer individuellt och är humana. Man får skriva personligt brev osv.
 

pannik

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
1 Maj 2017
Meddelanden
224
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Undra om det skulle vara mer värt att söka med 3 ff , högre inkomst men ändå högre underskott för din del? Du kan ju alltid dra till med högre månadsinkomst och sen bevisa med specar att så är faller också. Om du kommer ner till 3 ff så borde ditt betyg också bli betydligt bättre? Sista utvägen kanske kan vara JAK banken, har hört att dom bedömer individuellt och är humana. Man får skriva personligt brev osv.

Grejen är ju att underskottet blir så jäkla mycket högre, så de jag nojjar över och behövde verkligen dom pengarna och förstod inte grejen med underskott, vänta tills juni är inget problem annars.. och jo specar kan jag absolut visa, men de e grejen om dom vill se deklarationen..
Okej.. får se vad som händer :(
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Mitt läge just nu årsinkomst 368 underskott 30k. I Juni årsinkomst 400 underskott 60k. Har för närvarande 4,1 i kreditbetyg, 8ff Och synliga lån & krediter på 60 k. Har massa andra krediter och lån dock som jag behöver rensa bort precis som dig. Har 6 ff senare i Maj och då ska jag söka. Övriga ff kommer ta mig ytterligare ett halvår att bli av med och så längre kan jag inte vänta. Hoppas på att få koppla av i sommar för just nu maler detta i mitt huvud med skulder 24/7 :(

Håll ut lite till så tror jag att du får njuta av sommaren. Det är bara antalet förfrågningar som kan sätta stopp för ett "bra lån" i ditt fall.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 522
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Nej är ensamstående..:(

Din årsinkomst är ganska låg i förhållande till hur mycket skulder och underskott du har.

Senaste åren har varit otroligt tuffa för mig. En sak som jag ångrar är att jag inte släppte mina skulder tidigare. Ibland måste man helt enkelt känna sig besegrad. Att "nollställa" ekonomin med en löneutmätning kan vara nyttigt. Det går fort och du kan sova utan att behöva oroa dig för hur nästa månad ska se ut. Den oron äter upp en människa inifrån.

Ta först chansen att samla ihop dina lån i juni som du tänkt. Misslyckas du hoppas jag inte du blir rädd för att skulderna hamnar hos kronofogden.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp