Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samla lån, kreditbetyg på 14.6.

Från kreditbetyg på 37 till nu 14.6.
Från 29 förfrågningar till nu 19. I slutet på maj har jag 4förfrågningar kvar.
Jag blir så ivrig nu när mitt kreditbetyg sjunker, även om det fortfarande är riktigt kass.

Jag har en total belåning på uc på 332.000
Ett underskott på 29.000 Och en deklarerad inkomst på 346.000

3st riktigt sjukt kassa lån med alla på ränta över 20, jag hade så gärna velat sänka två av lånen, (ett är kreditkort)
Det skulle bli en summa på 96.000.

Är det kört? Gör jag bort mig om jag offrar en ff på lendo t.ex?

Senaste ff togs 17okt.

Har du råd att betala på det du har nu ?

Om så är fallet, vänta tills du har 0,1-0,3 i betyg och få ett riktigt bra samlingslån. Finns ingen idé att stressa om du har råd med kostnaderna just nu.

Har du råd att betala på det du har nu ?

Om så är fallet, vänta tills du har 0,1-0,3 i betyg och få ett riktigt bra samlingslån. Finns ingen idé att stressa om du har råd med kostnaderna just nu.

Jadå jag har råd att betala, men drygt 5k av mina inbetalningar i månaden är ränta, det svider. Me som du säger, bättre o hålla ut. Jag kommer ändå inte få bra ränta även om den blir bättre om jag ens hade lyckats.

Jadå jag har råd att betala, men drygt 5k av mina inbetalningar i månaden är ränta, det svider. Me som du säger, bättre o hålla ut. Jag kommer ändå inte få bra ränta även om den blir bättre om jag ens hade lyckats.
Vad har du för räntor nu ungefär?

Jag tror inte du får bättre än kring 20% om du söker nu. När har du ca 8-10 ff?

Vad har du för räntor nu ungefär?

Jag tror inte du får bättre än kring 20% om du söker nu. När har du ca 8-10 ff?

Ca 24% och 22%, tror du har rätt. Jag får sansa mig och invänta maj, kommer ner mot 10 ff i april men då kan jag lika gärna vänta lite till för än bättre förutsättningar

Ca 24% och 22%, tror du har rätt. Jag får sansa mig och invänta maj, kommer ner mot 10 ff i april men då kan jag lika gärna vänta lite till för än bättre förutsättningar
Ja risken med en ff nu är att du förstör för ett bra betyg i maj. Vet ej om du skulle kunna få Betalkoll nu. Den UCn räknas inte som en ff och krediten syns inte på UCn. Räntan är under 15% dessutom är skulden räntefri första månaden.

Det är bara att vänta ut alla ff. Så får du ihop ETT riktigt bra blancolån och senare bara betalar på det.

Att räntorna är höga får man stå ut med nu för att få det bättre sen. Du får ju också tillbaka en del av räntan senare vid deklaration (30%) .

Att lösa sånt här har jag lärt mig att inte ha bråttom :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp