Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samla lån med 26% UC kreditbetyg.

Hej!
Har sedan en tid försökt ta tag i min ekonomi eftersom det mörkaste tankarna har kommit... men vill inte att mina barn skall växa upp utan pappa. Har läst runt på olika trådar här och tycker verkligen det är kanon att veta att det finns personer i samma situation. Det hjälper!

Allt började för ca 10 år sedan då jag gjorde slut med min dåvarande sambo. Jag stod på alla lån i tron om att ett löfte är ett löfte... men hon försvann ( vilket var skönt) men jag stod kvar själv på allt. Vet om att det är mitt eget fel och söker inte tröst eller så här, men det var där allt började.

Mina förutsättningar:
Årsinkomst ca 420 000.
2 barn hemma.
10 FF på UC
Inga anmärkningar eller skulder på inkasso eller KFM.
26 % på kreditbetyget ( gick upp när Northmill valde att visa på UC)
Ca 600 000 i blanco / små lån.
Ica banken och sevenday har ca 400 000 av detta och ändå rätt okej ränta.

Det övriga är utspritt på avida, cashbuddy, goodcash och numer tyvärr synliga på UC Northmills alla små krediter. (Easycredit , credway , credigo )
Har även en del icke synliga små krediter via bisnode och creditsafe. Inga jätte summor men kan ej låna där mer pga av många förfrågningar säger dom.
Har sökt via lendo,enklare, Sambla.
Det har ej gått någonting.
Nystartfinans ringde upp och sa att jag inte får köpa en trisslott till,(klart som fasen jag har försökt spela mig till en vinst så man blir skuldfri), det närmaste 6 månaderna så kunde vi höras då. Men bara kanske sa han lite i mitt tycke uppkäftigt. Fick ingen bra magkänsla för nystartfinans tyvärr...

Hur skall jag bete mig ?
Har mejlat och ringt runt till flera långivare och förklarat läget INNAN en upplysning tas. Många var varit schysta och sagt direkt att det inte är någon idé att söka medans några har sagt att det borde gå. Men avslag har kommit och ytterligare en förfrågan gjord... suck.

Vet ni några som man har störst chans hos? Någon som varit i liknande situation ?

Hos balanzia behöver Uc Score vara under 20%.

möjligen Bank Norwegian, men räntan där är inte rolig, tror jag har 22-23%. Men kan vara ett alternativ om det verkligen krisar!

Jag har 18 i uc risk inga anmärkningar men 40 ff varav 20 försvinner om en månad , inkomst 310.000. Blanc0 500.000 . Vad tror ni ??

Hej!
Har sedan en tid försökt ta tag i min ekonomi eftersom det mörkaste tankarna har kommit... men vill inte att mina barn skall växa upp utan pappa. Har läst runt på olika trådar här och tycker verkligen det är kanon att veta att det finns personer i samma situation. Det hjälper!

Allt började för ca 10 år sedan då jag gjorde slut med min dåvarande sambo. Jag stod på alla lån i tron om att ett löfte är ett löfte... men hon försvann ( vilket var skönt) men jag stod kvar själv på allt. Vet om att det är mitt eget fel och söker inte tröst eller så här, men det var där allt började.

Mina förutsättningar:
Årsinkomst ca 420 000.
2 barn hemma.
10 FF på UC
Inga anmärkningar eller skulder på inkasso eller KFM.
26 % på kreditbetyget ( gick upp när Northmill valde att visa på UC)
Ca 600 000 i blanco / små lån.
Ica banken och sevenday har ca 400 000 av detta och ändå rätt okej ränta.

Det övriga är utspritt på avida, cashbuddy, goodcash och numer tyvärr synliga på UC Northmills alla små krediter. (Easycredit , credway , credigo )
Har även en del icke synliga små krediter via bisnode och creditsafe. Inga jätte summor men kan ej låna där mer pga av många förfrågningar säger dom.
Har sökt via lendo,enklare, Sambla.
Det har ej gått någonting.
Nystartfinans ringde upp och sa att jag inte får köpa en trisslott till,(klart som fasen jag har försökt spela mig till en vinst så man blir skuldfri), det närmaste 6 månaderna så kunde vi höras då. Men bara kanske sa han lite i mitt tycke uppkäftigt. Fick ingen bra magkänsla för nystartfinans tyvärr...

Hur skall jag bete mig ?
Har mejlat och ringt runt till flera långivare och förklarat läget INNAN en upplysning tas. Många var varit schysta och sagt direkt att det inte är någon idé att söka medans några har sagt att det borde gå. Men avslag har kommit och ytterligare en förfrågan gjord... suck.

Vet ni några som man har störst chans hos? Någon som varit i liknande situation ?

När går dina FF ut? Hur är möjligheterna att försöka få bort någon mindre kredit/lån från UC så antalet blir färre? Hur är din Bisnode (minupplysning.se)? Har du kollat med Ica eller Sevenday om du kan höja lite för att få bort något annat?

Hej,

Tack för svar! Uppskattas mycket :)

Nästa FF går ut i oktober... tagit alla 10 mellan oktober 2019 och mars 2020.
Enligt sevenday kan jag inte utöka eftersom jag ansökt om sms lån. Då blir det automatiskt avslag i 12 månader. Sa dom på kundtjänst iallafall. ICA ville ej höja ” det var ingen idé att ens söka ”
På bisnode har jag mängder av FF. Betyg 2 tror jag det var. 1 är sämst?
Kan endast få ca 5000 beviljat på creditsafe.

De minsta krediterna jag har är credway och credigo . Har ansökt om ”bisnode” lån för att ersätta dessa, men får avslag där med nu. Totalt handlar det om ca 40 000kr.

Har ställt frågat till Bank Norwegian... väntar på svar via mejl. (Om det är en idé att ens söka med mina villkor) Jag har dock blivit nekad av dem via en låneförmedlare i december. :(

Jag har 18 i uc risk inga anmärkningar men 40 ff varav 20 försvinner om en månad , inkomst 310.000. Blanc0 500.000 . Vad tror ni ??

40 FF är nog på tok för många. Se vad du får för score när 20 av de försvinner!

När går dina FF ut? Hur är möjligheterna att försöka få bort någon mindre kredit/lån från UC så antalet blir färre? Hur är din Bisnode (minupplysning.se)? Har du kollat med Ica eller Sevenday om du kan höja lite för att få bort något annat?

Har betalt in min kredit på easycredit och credigo. När pengarna kommit in där , skall jag avsluta kontot hos dem? Har läst här att det kan ses som buffert om man har outnyttjade krediter. Men tjänar jag inte mer på min UC om jag får bort 2 krediter och får ner lite av min totalskuld? Handlar om ca 15 000 kr totalt.

Har betalt in min kredit på easycredit och credigo. När pengarna kommit in där , skall jag avsluta kontot hos dem? Har läst här att det kan ses som buffert om man har outnyttjade krediter. Men tjänar jag inte mer på min UC om jag får bort 2 krediter och får ner lite av min totalskuld? Handlar om ca 15 000 kr totalt.

Är det någon som har ett tips på det? Skall jag avsluta de konton som är avbetalda eller skall jag låta dem vara och ha det som buffert? Vad ser bäst ut för min UC?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp