• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samla lån panik!!!

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Testa betalkoll. Har max upp till 50 000 kr där dom betalar räkningar eller lån åt dig.

Tar ej UC!

Fokusera på snöbollsmetoden. Kolla vilka lånegivare du kan ta betalningsfri månad hos. Lägg den summan på lägsta lånet o fortsätt så månad efter månad!

Du är helt körd med lån som tar UC. Förvärrar bara situationen med nya förfrågningar
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ollelop

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
4 April 2012
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Har du något att sälja ? Vart har pengarna du lånat gått till? Prata med din sambo.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Oj, lider med dig. Vet hur det känns :(
Håller med om att du bör hålla ut så länge du kan för att minska ff och öka tiden sen senast tagna ff. Kan du välja betalfri månad på nån? Man får hanka sig fram rejält ibland men det kan gå!!:rolleyes:
Har du ev ett stort underskott, sök skattejämkning nu isf för att få mer lön kvar/mån ist för klumpsumma 1 gg/år! Det hjälpte mig otroligt när jag behövde hålla ut så länge jag kunde innan Samlalån och jag inte orkade jobba mer extrao_O
Hoppas de löser sig!
Det är inga problem att jämka för sisådär 80.000 kr i ränteutgifter (även om man inte kommer ens i närheten i verkligheten). Det trycker ner skatten rejält just nu men sen så får man kvarskatt som ska betalas i nov 2020. Börjar man jämka för över 100.000 kr börjar det komma frågor från Skattemyndigheten.
 

Måste orka

Medlem
Poäng: 47
Blev medlem
12 December 2018
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
15
Poäng
47
Det är inga problem att jämka för sisådär 80.000 kr i ränteutgifter (även om man inte kommer ens i närheten i verkligheten). Det trycker ner skatten rejält just nu men sen så får man kvarskatt som ska betalas i nov 2020. Börjar man jämka för över 100.000 kr börjar det komma frågor från Skattemyndigheten.
Ok:)
Jag fixade jämkning i somras några månader, sa ifrån det nov-dec för att undvika ev kvarskatt. Dem månader jag hade kunde jag gå ner lite i jobbandet och undvika en krasch, som jag va på väg mot:(
Nu har jag begärt jämkning igen från januari i år men kmr inte ta det året ut.
Och verkar ordna upp sig nu:rolleyes:det hjälpte mig att ta mig igenom en tuff period,men kanske inte funkar för alla o_O
 

Forum

Kunnig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
194
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
Men blir det alltid att man får kvarskatt om man jämkar? Förstår mig inte riktigt på detta...exempelvis om man jämkar för 40000 fast ränteutgifterna är typ 60000?
 

Måste orka

Medlem
Poäng: 47
Blev medlem
12 December 2018
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
15
Poäng
47
Men blir det alltid att man får kvarskatt om man jämkar? Förstår mig inte riktigt på detta...exempelvis om man jämkar för 40000 fast ränteutgifterna är typ 60000?
Vet faktiskt inte..och jag tog/tar inte hela året ut just in case:oops:
Men blir några hjälpsamma månader iaf!
 

lex

V.I.P
Poäng: 577
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
993
Mottagna reaktioner
599
Poäng
577
Hej! Jag har dragit på mig ca 600000kr i blanco lån varav majoriteten var förra året. Jag har ur usel kreditvärdighet på grund av många uc o mitt höga skuldbelopp. ligger på 51% i betyg för tillfället. Hittar jag inte en lösning inom de närmsta månaderna hamnar jag hos krono Kalle. Jag har blivit nekad allt jag har sökt :samlings lån, mindre lån. Har för närvarande 18 förfrågningar. 6 stycken försvinner i juli vilket är absolut max vad jag kommer kunna klara mig till utan att få betalnings anmärkningar. Jag väntar barn om en månad o har panik och en mindre förstående sambo. Jag har ingen som kan stå med på lånet heller. D 75-150000kr hade hjälpt mig bli av med de allra värsta lånen. Men finns det någon rimlig chans att jag skulle få ett sådant lån om 5 månader? Mår skit kan inte sova o är ständigt stressad. Har årsinkomst på 310000kr. Vad ska jag göra?

Hur ser din score ut på bisnode?

Finns ju t.ex flera bolag som inte tar uc, med iaf lite bättre villkort än ferratum och diverse ockerbolag t.ex.

https://www.untie.se/privatlan/ Bisnode
https://primalcapital.se/ bisnode
https://www.tryggkredit.se Bisnode

Om du tar något nytt lån, så betala av de gamla, öka för allt i världen inte din skuldbörda ytterliggare.
 
A

ArneAnka

Gäst
Poäng: 0
Hej! Jag har dragit på mig ca 600000kr i blanco lån varav majoriteten var förra året. Jag har ur usel kreditvärdighet på grund av många uc o mitt höga skuldbelopp. ligger på 51% i betyg för tillfället. Hittar jag inte en lösning inom de närmsta månaderna hamnar jag hos krono Kalle. Jag har blivit nekad allt jag har sökt :samlings lån, mindre lån. Har för närvarande 18 förfrågningar. 6 stycken försvinner i juli vilket är absolut max vad jag kommer kunna klara mig till utan att få betalnings ainmärkningar. Jag väntar barn om en månad o har panik och en mindre förstående sambo. Jag har ingen som kan stå med på lånet heller. D 75-150000kr hade hjälpt mig bli av med de allra värsta lånen. Men finns det någon rimlig chans att jag skulle få ett sådant lån om 5 månader? Mår skit kan inte sova o är ständigt stressad. Har årsinkomst på 310000kr. Vad ska jag göra?

Starkt jobbat när du ska bli farsa å allt..
Du måste dra in mer stålar! Ta all övertid du kan. Finns inte möjligheten att jobba fler timmar på ditt jobb så sök ett extrajobb. Jobba helger eller på kvällar. Är bara å kriga på ett tag och ge fan i att ta några nya skitlån. Drar du in 10000 extra i månaden går det fort att amortera av dina befintliga skitlån.
 
P

Peo

Gäst
Poäng: 0
Ok tack för tipsen. Jag har sökt massa lån som inte tar uc men blivit nekad nyligen. har typ 10 förfrågningar på såna lån de sista 2 månaderna. Kreditssafe bisnode. Hur fungerar det med såna lån är det samma princip som uc att man måste vänta ut? Jag va spel missbrukare slutade spela för 4 månader sen så pengarna har gått till det. Men tycker ni jag ska ta en ny uc i juli eller är det ingen mening?. Just nu ska jag inte göra någonting men när kan man testa o ta icke uc lån igen o varje fall försöka förbättra situationen lite. Jag jobbar redan 180h vaken natt i månaden har redan ökat jobbet för att klara utgifterna. Vad ska man ha för betyg för att det ska va lönt? Med tanke på att jag redan har 600000? Får ju ta det stegvis men vill ju inte försämra chanserna ytterligare.
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 643
Mottagna reaktioner
1 677
Poäng
1 177
180 Tim i månaden på vaken natt och bara 310.000 i årsinkomst...?
Jag som tycker jag har dåligt betalt, jobbar 130 timmar och en årsinkomst på ca 380.000 :-/
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp