Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samla lån, ta ett lån på 600.000

Har följande förutsättningar:

Deklarerad inkomst ca 725.000 (2019 var det ca 710.000)
Lån på ca 410.000
Krediter på 75.000
8 FF med 3-4 som går ut i mars och april.

UC scoren är rätt hög, 16.2. Antar att det är pga de många FF som togs i samband med en skilsmässa och flytt (nya abbonemang, lägenhet, lån och så vidare) under förra våren och högt nyttjande av krediterna.

Tanken är att ta ett lån på 600.000 för att samla lån och krediter, samt att köpa en billigare bil för att bli av med förmånsbilen jag har nu som kostar skjortan.

Skulle egentligen behöva fixa det nu, men undrar hur stor skillnad det gör om jag väntar tills i slutet på april? Både antalet erbjudanden och villkoren för dem. Eller är förfrågningarna tillräckligt "gamla" för att de flesta ska bortse från dem?

Skulle oavsett vänta till mars/april tills en del ff försvinner
Sedan är många här eniga i att maxbelopp för blanco ligger runt 500k
Visst går det att låna mer än så men med en ockerränta därefter och risken är därmed att du går ekonomiskt back istället. Seriösa storbanker beviljar i regel 500k blanco

Du får inte 600 via en förmedlare. Max 500. Måste du prompt ha 600 så testa en storbank när dina förfrågningar försvunnit!

Nordax erbjuder om jag inte minns fel lån upp till 600k utan säkerhet men räntan kanske inte är världens bästa (6+ %)

Ok, blev en samling av de sämre lånen/krediterna på ca 240tkr och 60tkr som ska användas för att avpolletera förmånsbilen som jag har via firman.
Effektiv ränta 5,25% på BN

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp