• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samla lånen

Linkan33

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
17 Juni 2022
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Tjo
Jag tänkte samla lån men är rädd för att jag är överbelånad så får kanske inga bud för att få ner månadskostnaden.

Inkomst 2021: 313.000
Inkomst 2020: 309.000

Lån: 70 tusen billån dnb finans
Lån: marginalen bank 309.000
Lån: avida finans: 230.000
Inga krediter förutom mitt kreditkort som är oanvänt (ligger 40 papp på det)

Räntan är kass som fan på avida lånet 14% så vill bli av med billånet och det som är hos avida.

Men är rädd att jag har satt mig I skiten för hög belåningsgrad.

Tjänar 27.000 och min uc är idag 2.8% och 9 ff ( 5 st försvinner nästa vecka)

Förlåt om det blev mycket text men vad tror ni finns det nån möjlighet eller jag är för högt belånad kontra Inkomst?

Mvh linkan
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Skulle aldrig byta billånet. Vad har du för ränta på det? Du ligger under 2ggr årsinkomst i lån. Så det skulle kunna funka att få ett nytt lån ELLER så kontaktar du Avida & Marginalen och omförhandlar räntan. Låt de inte ta en ny UC. Vill de ha en kan du skicka en egen som du kan köpa för 25kr eller om du har minuc du kan du ta ut en direkt. En egen varken syns eller har någon som helst påverkan på betyget.
 

Linkan33

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
17 Juni 2022
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Skulle aldrig byta billånet. Vad har du för ränta på det? Du ligger under 2ggr årsinkomst i lån. Så det skulle kunna funka att få ett nytt lån ELLER så kontaktar du Avida & Marginalen och omförhandlar räntan. Låt de inte ta en ny UC. Vill de ha en kan du skicka en egen som du kan köpa för 25kr eller om du har minuc du kan du ta ut en direkt. En egen varken syns eller har någon som helst påverkan på betyget.
Ligger på 3,2% ränta så kanske ska behålla billånet då? Ja ska ringa och höra med Avida om det går att få ner räntan, marginalen har 7% ränta så kanske inte det bästa men bättre än avida. Ifall dom inte vill förhandla då avida så kanske jag tänkte prova om jag kunde få ett bättre erbjudande om jag samlar. Är där nån lånespärr företagen har Ifall man tar en ny uc? Läste om 45 dagar men vette fan om det stämmer
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Gärna äldre ff än 60 dagar. Om avida inte går ner kan du försöka via förmedlare.
 

Rodi

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
24 Januari 2022
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
48
Poäng
156
Tjo
Jag tänkte samla lån men är rädd för att jag är överbelånad så får kanske inga bud för att få ner månadskostnaden.

Inkomst 2021: 313.000
Inkomst 2020: 309.000

Lån: 70 tusen billån dnb finans
Lån: marginalen bank 309.000
Lån: avida finans: 230.000
Inga krediter förutom mitt kreditkort som är oanvänt (ligger 40 papp på det)

Räntan är kass som fan på avida lånet 14% så vill bli av med billånet och det som är hos avida.

Men är rädd att jag har satt mig I skiten för hög belåningsgrad.

Tjänar 27.000 och min uc är idag 2.8% och 9 ff ( 5 st försvinner nästa vecka)

Förlåt om det blev mycket text men vad tror ni finns det nån möjlighet eller jag är för högt belånad kontra Inkomst?

Mvh linkan
Hej, vi har nästan samma förutsättningar, Avida är för äckliga, de ville inte ens prata om att sänka ränta. Sökte samlingslån 220k i tisdags och fick av Remember 8.9 ränta. Fick pengarna idag och släckte direkt Avida.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Borde inte vara några problem att samla en större del. 400-500tkr. Du lär iaf få bud som är bättre än Avidalånet. Vänta ut dina 5 ff som försvinner bara.

När är din senaste UC tagen?

Rör inte billånet.
 

Linkan33

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
17 Juni 2022
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Okej, ja blir nog att söka via lendo eller zmarta så jag kan omvandla avida. Senaste UC är 2 månader gammal, läste om nån 45 dagars spärr men som Doodles skrev så är nog 60 dagar rimligt
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Hej, vi har nästan samma förutsättningar, Avida är för äckliga, de ville inte ens prata om att sänka ränta. Sökte samlingslån 220k i tisdags och fick av Remember 8.9 ränta. Fick pengarna idag och släckte direkt Avida.
Hej! Hoppas verkligen du kan svara asap :) .. Jag har precis fått ett erbjudande av dem, vill samla allt, lite högre ränta men bättre än vad jag har nu. Mina frågor snaabt: har du ansökt via Lendo? Ringer dem efteråt och ställa massa frågor eller hur går det? Allt ser bra ut hos mig, inget spel mm.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp