Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samla små lån med betalningsanmärkning

Hej.

Behöver få tips om var man kan få låna ca 40000-50000 kr med anmärkning för att få bort smålån....

Vet att det kanske inte är den bästa lösningen men för mig i nuläget så är det den bästa lösningen. För det innebär mindre månadskostnad o alltså mer över i plånboken varje månad.

Jag har 3 st anmärkningar o den nyaste försvinner nästa år i oktober.

Inkomst 215000, underskott 27000, uc-score 9,9 o 12 förf sedan 2 år tillbaka.

Har funderat på Lendo, Freedom eller nåt liknande.
Vilka är lättaste att få hos?

Har sett här att Bank Norw. är bra att ha med o göra när det gäller samlingslån men finns det nån som blivit godkännd där med anmärkning?

Bank Norwegian godkänner inte betalningsanmärkningar enligt deras hemsida. Jag tror det kan bli svårt att samla lån uppemot 50 000, de flesta som beviljar lån om man har en anmärkning rör sig i betydligt lägre regioner. Lendo påstår att de har långivare som accepterar ansökningar på upp till 150 000 med anmärkningar, så du får kanske testa där, även om det inte ser så ljust ut i kombination med 12 förfrågningar (när var den senaste? Sök inte om den är yngre än en månad!) och relativt högt överskott jämfört med inkomst.

Freedom Finance kommer telefonterrorisera dig i fler år efter din ansökan, så jag kan inte rekommendera dem...

Hej.

Behöver få tips om var man kan få låna ca 40000-50000 kr med anmärkning för att få bort smålån....

Vet att det kanske inte är den bästa lösningen men för mig i nuläget så är det den bästa lösningen. För det innebär mindre månadskostnad o alltså mer över i plånboken varje månad.

Jag har 3 st anmärkningar o den nyaste försvinner nästa år i oktober.

Inkomst 215000, underskott 27000, uc-score 9,9 o 12 förf sedan 2 år tillbaka.

Har funderat på Lendo, Freedom eller nåt liknande.
Vilka är lättaste att få hos?

Har sett här att Bank Norw. är bra att ha med o göra när det gäller samlingslån men finns det nån som blivit godkännd där med anmärkning?

Ge lendo ett försök, jag skulle säga att nyaste anmäkrningen helst ska vara minst 6 månader, det dyker upp som en särskild varning på UC om nyaste anmärkningen är nyare än så.
12 förfrågningar på 2 år? du menar på 1 år? eller har du koll själv utöver det som syns på kreditupplysningen?

Jag skulle som sagt möjligen ge lendo ett försök, men ha inställningen att det inte går vägen för att slippa bli besviken om det blir avslag.

Ge lendo ett försök, jag skulle säga att nyaste anmäkrningen helst ska vara minst 6 månader, det dyker upp som en särskild varning på UC om nyaste anmärkningen är nyare än så.
12 förfrågningar på 2 år? du menar på 1 år? eller har du koll själv utöver det som syns på kreditupplysningen?

Jag skulle som sagt möjligen ge lendo ett försök, men ha inställningen att det inte går vägen för att slippa bli besviken om det blir avslag.
Det står på minuc.se att jag har 12 förfrågningar hos uc de senaste 24 månaderna......
Den sista anmärkningen jag fick var i oktober 2013.
Om jag skaffar en med låntagare ökar det chansen att få lån med dessa förutsättningar?

Finns det lån som inte tar uc upp till 20-25000?

Det står på minuc.se att jag har 12 förfrågningar hos uc de senaste 24 månaderna......
Den sista anmärkningen jag fick var i oktober 2013.
Om jag skaffar en med låntagare ökar det chansen att få lån med dessa förutsättningar?
Om du skaffar en medlåntagare beror det på hur hans/hennes ekonomi ser ut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp