• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån 150000 kr

F85

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
23 Februari 2017
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
Runt den 17 Juni kommer min taxerade inkomst in och höjs med 100 000 till 325 000 per år

Synliga lån nu (enligt Kreddy appen) :
BN: 158 000:-
Cashbuddy: 43 000:-
Money go: 7696:-
Kredit:
Entercard 9817:-

15st Förfrågningar
17 i kreditbetyg.

Runt två st förfrågningar försvinner varje månad. Sista UC tagen 29onde mars.

Vill söka samlingslån på 150 000 snarast.
När kan jag söka detta för att rimligtvis få ett beviljat samlingslån samt vart vänder jag mig - Zmarta, Lendo eller någonstans?

Fast tjänst. Inga prickar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Dina 15ff har mycket större betydelse än din ökad inkomst för ditt UC betyg.Så om du kan lugna dig litegrann och låta bli att ansöka nåt på några månader då kommer du att ha mycket bättre förutsättningar att få samlingslån med bra ränta.Max 5-6 ff borde du ha vid ansökan helst mindre!
 

F85

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
23 Februari 2017
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
Jag förstår och håller med dig men har tyvärr inte möjlighet att vänta så länge om det är möjligt att få ett samlingslån någonstans trotts dåligt score och många FF.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 459
Poäng
1 527
Är det lån utanför UC du även vill samla ?
Tänker annars om de finns någon aktör som tar creditsafe / bisnode som du kan låna av en kortare period så du håller dej flytande tills dina förfrågningar försvunnit och kreditbetyget förbättras. Då kan du ju även baka in de lånet i samlingslånet sen. :)
 

F85

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
23 Februari 2017
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
Ja det är det.
Åter till frågan: Är det möjligt att hitta en låneaktör med mina förutsättningar inom den närmsta tiden eller är det bara en bortkastad UC? Om möjligt, vart vänder jag mig?
 

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Ja det är det.
Åter till frågan: Är det möjligt att hitta en låneaktör med mina förutsättningar inom den närmsta tiden eller är det bara en bortkastad UC? Om möjligt, vart vänder jag mig?
Jag skulle i så fall kontakta BN efter uppdateringen och kolla möjligheten att utöka ditt lån hos dem.
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Ja det är det.
Åter till frågan: Är det möjligt att hitta en låneaktör med mina förutsättningar inom den närmsta tiden eller är det bara en bortkastad UC? Om möjligt, vart vänder jag mig?
Det ÄR möjligt men du kommer med största sannolikhet få en rejäl skitränta, det släcker din grillglöd nu men kommer starta en skogsbrand. Snälla tänk dig för och håll dig flytande så länge du kan
 

F85

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
23 Februari 2017
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
Det ÄR möjligt men du kommer med största sannolikhet få en rejäl skitränta, det släcker din grillglöd nu men kommer starta en skogsbrand. Snälla tänk dig för och håll dig flytande så länge du kan
Hur menar du? Får jag ett samlingslån kommer jag vara belånad med totalt 310 000. Stå ut med räntan i ett år för att sedan söka nytt samlingslån med 0 FF, bättre UC samt ännu högre inkomst?
Jag kommer spara minst 6-7000 i månaden. MINST. Jag lever inte bra idag så finns det en möjlighet måste jag ta den.

En annan fråga: Pratade med Zmarta i telefon hon påstod att det är nya regler att man måste vänta en viss tid mellan varje FF för att ens kunna bli beviljad lån stämmer det?
 
S

Seli

Gäst
Poäng: 0
Hur menar du? Får jag ett samlingslån kommer jag vara belånad med totalt 310 000. Stå ut med räntan i ett år för att sedan söka nytt samlingslån med 0 FF, bättre UC samt ännu högre inkomst?
Jag kommer spara minst 6-7000 i månaden. MINST. Jag lever inte bra idag så finns det en möjlighet måste jag ta den.

En annan fråga: Pratade med Zmarta i telefon hon påstod att det är nya regler att man måste vänta en viss tid mellan varje FF för att ens kunna bli beviljad lån stämmer det?
Va? Aldrig hört om???
 

F85

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
23 Februari 2017
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
Va? Aldrig hört om???
Inte jag heller. Kan kanske vara säljsnack. Jag sa att jag ville vänta med eventuell ansökan då jag hade många FF. De föreslog då att de skulle återkomma till mig nästa månad för att de måste gått en viss tid mellan varje FF pga av nya regler. Eller så stämmer de?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp