Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån 310k, hur tycker ni jag ska välja och tänka?

Hej!

Har efter en rad olika anledningar lyckats dra på mig en del lån / krediter.

Just nu har jag följande:

Ica 93.000 3,95% månadskostnad 2450 (rak-amortering)
Ica 98.000 8,10% månadskostnad 2652 (rak-amortering)
Sevenday 47.000 6,70 månadskostnad 624:- (annuitetslån)

kreditkort, amex 53.000 (utnyttjat 50.000) månadskostnad ca 1600:-
Handelsbanken 25.000 (utnyttjat varierar hela tiden, men ingen stor kostnad)

Blanco 238 000
kredit 50 000

Inkomst 405 000 (dock 329 000 på uc 2018)
underskott 47 000

Uc-risk 0,8
antal förfrågningar 1 (+1 idag)

Jag är ute först och främst efter att sänka min månadskostnad, men givetvis även ha så bra räntor som möjligt. Men som sagt månadskostnad måste ner som det ser ut just nu.

Har skickat iväg en ansökan idag på advisa på 310 000 och fått följande erbjudanden:

nordnet 4,39 (hela beloppet, annuitetslån)
Wasa Kredit 6,46 (hela beloppet, annuitetslån)
Coop 6,54 (hela beloppet, annuitetslån)
ICA 6,79 (hela beloppet, annuitetslån)

sen ett flertalet andra med kassa räntor...

Forex 5,92 (260 000, rak amortering)

Hur tycker ni jag ska välja och tänka?
Kan ju givetvis tex behålla det lånet på ica med bra ränta osv, men kan inte bestämma mig för vad som är smartast och bäst. Nordnet gav ju mig väldigt bra ränta tycker jag ändå. Någon med erfarenheter därifrån. Lite besviken SEB inte gett mig något förslag. Men kanske kommer senare? alt så får jag ej medlemslån helt enkelt. Mitt första inlägg här men följt och läst länge här :) Hoppas på trevlig ton och lite hjälp. Tack på förhand!

Hej!

Har efter en rad olika anledningar lyckats dra på mig en del lån / krediter.

Just nu har jag följande:

Ica 93.000 3,95% månadskostnad 2450 (rak-amortering)
Ica 98.000 8,10% månadskostnad 2652 (rak-amortering)
Sevenday 47.000 6,70 månadskostnad 624:- (annuitetslån)

kreditkort, amex 53.000 (utnyttjat 50.000) månadskostnad ca 1600:-
Handelsbanken 25.000 (utnyttjat varierar hela tiden, men ingen stor kostnad)

Blanco 238 000
kredit 50 000

Inkomst 405 000 (dock 329 000 på uc 2018)
underskott 47 000

Uc-risk 0,8
antal förfrågningar 1 (+1 idag)

Jag är ute först och främst efter att sänka min månadskostnad, men givetvis även ha så bra räntor som möjligt. Men som sagt månadskostnad måste ner som det ser ut just nu.

Har skickat iväg en ansökan idag på advisa på 310 000 och fått följande erbjudanden:

nordnet 4,39 (hela beloppet, annuitetslån)
Wasa Kredit 6,46 (hela beloppet, annuitetslån)
Coop 6,54 (hela beloppet, annuitetslån)
ICA 6,79 (hela beloppet, annuitetslån)

sen ett flertalet andra med kassa räntor...

Forex 5,92 (260 000, rak amortering)

Hur tycker ni jag ska välja och tänka?
Kan ju givetvis tex behålla det lånet på ica med bra ränta osv, men kan inte bestämma mig för vad som är smartast och bäst. Nordnet gav ju mig väldigt bra ränta tycker jag ändå. Någon med erfarenheter därifrån. Lite besviken SEB inte gett mig något förslag. Men kanske kommer senare? alt så får jag ej medlemslån helt enkelt. Mitt första inlägg här men följt och läst länge här :) Hoppas på trevlig ton och lite hjälp. Tack på förhand!

Hej! Jag har konsumentkredit 4% ränta. Ägs av nordnet!

De erbjuder alla amorteringsfritt första året. Borde va samma hos Nordnet om du är intresserad av det?

Jag fick erbjudande av SEB väldigt sent (dagen efter) när jag ansökte hos Lendo förra året i oktober.

Invänta alla långivare och välj den med lägst ränta. Har ingen erfarenhet av Nordnet så vet inte om de är en bra bank. Men går säkert att lista ut på några av trådarna här!

Hej! Jag har konsumentkredit 4% ränta. Ägs av nordnet!

De erbjuder alla amorteringsfritt första året. Borde va samma hos Nordnet om du är intresserad av det?

Okej! Jag läste detta någonstans förut. Lät absolut intressant att kunna amortera klumpvis om möjlighet ges under första året!

Jag har haft Nordnet. Det är superkrångligt. Ingen e-sign, måste vänta länge på snigelposten för signering. Jag behövde maila in kopia på pass. Ingen internetbank, så man har ganska dåligt koll på lånet. Svarar inte alltid i kundservice, men de är ganska trevliga när de gör det. När jag skulle lösa ville de sänka räntan för att behålla mig.

Om jag var du och Nordnet är det bästa när alla bud kommit in skulle jag nog ta det. Det är så pass mycket bättre än Wasa (cirka 46 000 kr billigare i totalkostnad om man lägger det på 12 år), och plus att du kanske kan få ner räntan om du senare skulle vilja förhandla.

Dessutom så tar dom även Bisnode utöver UC va?

Jag tror inte det. Letade igenom pappershögen med kreditupplysningar och såg ingen Bisnode-omfrågandekopia från Nordnet. Bara från Sevenday. @nisseb19 fick du en omfrågandekopia (Bisnode) från Nordnet?

Sorry - Nordax ska det vara. Förväxlat dom!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp