Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån 350000

Hej vad tror ni om förutsättningarna att få ett samlingslån via advisa på 350000.

Mina förutsättningar just nu är inte så bra men tänkte dra iväg en ansökan när mina ff försvunnit vilket är i september.

Synliga lån på uc 9st ca 950000
(750000 är med medsökande)
11st ff
Uc score 11, 61

Årsinkomst 553000
Underskott 69000

Inga anmärkningar

Känns ju som totalskulden är alldeles för hög eller räknar dom inte så när man väljer att samla lån eller vad tror ni? Tanken är ju att successivt samla ihop alla lånen till 3 lån och få bort min medsökande.

Känns ju som totalskulden är alldeles för hög eller räknar dom inte så när man väljer att samla lån eller vad tror ni? Tanken är ju att successivt samla ihop alla lånen till 3 lån och få bort min medsökande.

Om du inte har några förfrågningar när du söker nästa gång så skulle jag bli förvånad om du inte får ett lån på 350.000. Räntan är en annan sak. Men bankerna jobbar ju med lösenkrav nu så det är fullt möjligt att bli beviljade höga belopp

Varför ställer du frågan nu så här långt innan, och inte inför september eller liknande? Det är långt dit och mycket kan hända, riktigt onödigt att ställa frågan redan nu och därför kan du inte få ett ordentligt svar.

Mest nyfiken på vad ni tror, så jag vet om det är någon idé att vänta ut sista ff eller om man ska chansa på att söka ändå.

Har du inget vettigt att komma med så behöver du kanske inte lägga din tid och energi på att kommentera heller

Tack

Vad jag förstår har du inga krediter (på konto eller kort) utan endast renodlade lån? Att ha en outnyttjad kredit skulle vara bra för ditt betyg tror jag, då det blir en slags buffert mot din höga belåningsgrad. Om du redan har krediter skulle jag satsa på att få ner utnyttjandegraden på dessa tills september (helst under 30%), då detta kan göra underverk för betyget.

Ja, totalskulden på 950k är hög och den väger ganska tungt för betyget (vad FICO kallar "total amounts owed" vill jag minnas). Men 11 FF är mycket, och att få bort dem kommer att göra stor skillnad. Förhoppningsvis hamnar du under 4 i betyg i september ("Bra"), men här spekulerar vi verkligen.

Jag tror att du får minst ett erbjudande med 0 ff. Lycka till!

Jag har ett kreditkort som just i detta nu är maxat på 50000. Har betalat in 30000 på kortet denna månad, som inte har registrerats på uc än, får se om det gör någon skillnad. Förhoppningsvis lyckas jag betala tillbaka hela krediten innan september =) Tack för svar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp