• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Samlingslån - Bisnode och UC

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

sharkvics

V.I.P
Poäng: 436
Blev medlem
26 Juni 2018
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
289
Poäng
436
Vi får se.
Till höst ska jag in och försöka på dom summorna, dock har jag deklarerat 800.000 i lön men måste upp till kanske 1.2-1.5 millen,
Vi får lite se hur det kommer gå då jag bla har delvis provisionsbaserad lön.

Jag räknar med att kunna lägga 15-16.000 i månaden på lån så det finns utrymme om allt går an.

Läste det du skrivt i en annan tråd, antar att det är i samband med bostaden.
Har lite tips då jag har pratat en del med dessa individer. Tilläggslån (blanco) MÅSTE tas i samband med bolånet från samma bank. Tar du ett blanco innan till insats är du med största sannolikhet körd, tar du blanco från en bank och bolån från en annan är du körd för bolånebanken kommer inte gå med på det.

Jag vet att det framgår lite här och var på internet att du kan ta bolån från den ena och blanco från den andra, tyvärr, så fungerar inte verkligheten nu. Det vill säga om banken ens är villig att ge dig ett blanco i samband med bolånet, de är stränga nu. Skiljer den taxerade inkomsten för mycket det här året jämfört med det gångna är du med största sannolikhet körd för ett bolån+blanco och kan endast ta bolånet. Lite ord om belåningen hos banker..
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 236
Mottagna reaktioner
13 371
Poäng
8 917

Oj du får nog kolla i trådarna på forumet men en som verkar ha gjort det vid flertalet tillfällen är bland annat Nordax dock så har också dom en riktigt bra ränta för dom kunderna som fått beviljat där.
Du kan kolla lite i större lån trådarna men visst fasiken förekommer det.
Bankerna är ju inte dumma dom vet ju fenomenet kommer att folk har 100.000-150.000 i "farliga" lån och krediter och dom vill ju minimera sina risker.
 

sharkvics

V.I.P
Poäng: 436
Blev medlem
26 Juni 2018
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
289
Poäng
436
Oj du får nog kolla i trådarna på forumet men en som verkar ha gjort det vid flertalet tillfällen är bland annat Nordax dock så har också dom en riktigt bra ränta för dom kunderna som fått beviljat där.
Du kan kolla lite i större lån trådarna men visst fasiken förekommer det.
Bankerna är ju inte dumma dom vet ju fenomenet kommer att folk har 100.000-150.000 i "farliga" lån och krediter och dom vill ju minimera sina risker.


:) Får checka.

Jag tänkte mer om typ Skandia, Swedbank, Handels osv kollar Bisnode för att jag har då aldrig hört talas eller märkt av det. De ska endast använda sig av UC.

Edit: Har också tänkt på det du skriver att de måste ju själva veta om fenomenet men som jag skrev, jag har aldrig hört att storbankerna gör det.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Oj du får nog kolla i trådarna på forumet men en som verkar ha gjort det vid flertalet tillfällen är bland annat Nordax dock så har också dom en riktigt bra ränta för dom kunderna som fått beviljat där.
Du kan kolla lite i större lån trådarna men visst fasiken förekommer det.
Bankerna är ju inte dumma dom vet ju fenomenet kommer att folk har 100.000-150.000 i "farliga" lån och krediter och dom vill ju minimera sina risker.
Ta en bisnode kan jag förstå, men att hålla på att granska kontoutdrag förstår jag inte de kan lägga tid på för småbelopp. Man bör nog kunna finna frågetecken i de flesta kontoutdrag numera om man letar.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
:) Får checka.

Jag tänkte mer om typ Skandia, Swedbank, Handels osv kollar Bisnode för att jag har då aldrig hört talas eller märkt av det. De ska endast använda sig av UC.

Edit: Har också tänkt på det du skriver att de måste ju själva veta om fenomenet men som jag skrev, jag har aldrig hört att storbankerna gör det.
Ingen av de stora gör det ännu. Men Sevenday är en ytterligare.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 236
Mottagna reaktioner
13 371
Poäng
8 917
Ta en bisnode kan jag förstå, men att hålla på att granska kontoutdrag förstår jag inte de kan lägga tid på för småbelopp. Man bör nog kunna finna frågetecken i de flesta kontoutdrag numera om man letar.

Det med granska kontoutdrag gjorde bara Bluestep...
Skräpbank.
 

sharkvics

V.I.P
Poäng: 436
Blev medlem
26 Juni 2018
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
289
Poäng
436
Ingen av de stora gör det ännu. Men Sevenday är en ytterligare.

Tack för infon.
Det blir fn katastrof om de ska börja kontrollera Bisnode. Inte för att jag personligen har många förfrågningar där men vi alla vet hur alla företag nu ska ta upplysningar om en för minsta lilla, det kommer inte se bra och det är jag starkt emot. Nästan så att jag tar fram den omtalade högaffeln för det.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 236
Mottagna reaktioner
13 371
Poäng
8 917
Tack för infon.
Det blir fn katastrof om de ska börja kontrollera Bisnode. Inte för att jag personligen har många förfrågningar där men vi alla vet hur alla företag nu ska ta upplysningar om en för minsta lilla, det kommer inte se bra och det är jag starkt emot. Nästan så att jag tar fram den omtalade högaffeln för det.

Detta är bara början, jag har hört ifrån vänner i min bransch som också är inom finanssektorn får man väl säga att vi ser början på åtstramningen.
Ska du ha Blancolån hädanefter kommer det krävas prickfri ekonomi i princip, Bisnodeförfrågningar, Kontoutdrag, varit anställd på samma ställe i flera år med mera med mera.
Anledningen är att bolagen helt enkelt ser vart det är på väg hela utvecklingen.
Jag hoppas att det dock är 1 år åtminstone framåt i tiden för annars är jag körd....
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Detta är bara början, jag har hört ifrån vänner i min bransch som också är inom finanssektorn får man väl säga att vi ser början på åtstramningen.
Ska du ha Blancolån hädanefter kommer det krävas prickfri ekonomi i princip, Bisnodeförfrågningar, Kontoutdrag, varit anställd på samma ställe i flera år med mera med mera.
Anledningen är att bolagen helt enkelt ser vart det är på väg hela utvecklingen.
Jag hoppas att det dock är 1 år åtminstone framåt i tiden för annars är jag körd....
Ja de måste väl ha rutinerna på plats (sånt tar tid) för de kan inte slentrianmässigt neka ansökningar utan argument.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp