• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån hos Bank Norwegian

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
941
Mottagna reaktioner
734
Poäng
657
Den frågan kan bara du svara på om du tycker det är värt, de kommer inte att ge exakt svar utan uc och tar de en uc men inte beviljar dig så kommer ditt uc betyg att försämras utan att ha fått möjlighet att kolla mot andra banker på en och samma uc.
Är BN svåra att få ?
Jag är själv inne på att söka samlingslån men behöver lite tips och råd
Mitt UC nu är 7,5 % fyra förfrågningar går ut i augusti, så tänkte vänta.
Då har jag fyra kvar som går ut i december och januari nästa år.
Har dock ett lite för stort underskott för 2021 132 000 kr och en inkomst på 560 000 kr och skuld hos UC 837 000 kr så jag vet inte.
Kollar BN alla transaktioner ser de att jag har smålån utanför UC och det blir ju inte bra.
Det känns hopplöst och det vore räddningen för mig annars får man väl ansöka om skuldsanering och helst vill jag inte det.
Har inte någon övertrasserad kredit och inte några anmärkningar eller inkasso, men lär väl få snart.

Men funderar på om BN är lätta att få ett erbjudande ifrån och lätta att få ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Är BN svåra att få ?
Jag är själv inne på att söka samlingslån men behöver lite tips och råd
Mitt UC nu är 7,5 % fyra förfrågningar går ut i augusti, så tänkte vänta.
Då har jag fyra kvar som går ut i december och januari nästa år.
Har dock ett lite för stort underskott för 2021 132 000 kr och en inkomst på 560 000 kr och skuld hos UC 837 000 kr så jag vet inte.
Kollar BN alla transaktioner ser de att jag har smålån utanför UC och det blir ju inte bra.
Det känns hopplöst och det vore räddningen för mig annars får man väl ansöka om skuldsanering och helst vill jag inte det.
Har inte någon övertrasserad kredit och inte några anmärkningar eller inkasso, men lär väl få snart.

Men funderar på om BN är lätta att få ett erbjudande ifrån och lätta att få ?
Har du sökt via Lendo eller Advisa?
Dina lån utanför Uc syns inte om inte långivaren tar ett Bisnode (en del gör det men de flesta gör det inte)
 

Cecilia

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
29 Augusti 2021
Meddelanden
941
Mottagna reaktioner
734
Poäng
657
Har du sökt via Lendo eller Advisa?
Dina lån utanför Uc syns inte om inte långivaren tar ett Bisnode (en del gör det men de flesta gör det inte)
Har du sökt via Lendo eller Advisa?
Dina lån utanför Uc syns inte om inte långivaren tar ett Bisnode (en del gör det men de flesta gör det inte)
Nej inte än ska vänta tills slutet av augusti då fyra förfrågningar går ut nu i augusti och hoppas UC betyget går framåt lite mer dvs blir bättre tills dess. Sedan har jag fyra förfrågningar kvar men de går inte ut förrän i dec 2022 och jan 2023.
Men ska söka via dem och vet att vissa inte tar bisnode dock ser de ju om de begär in kontoutdrag eller kreditz eller annat att jag har lån utanför UC då jag betalar av dem. Så vill inte ha en massa kompletteringar bara för då är det nog svårt. Men tack
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp