Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Samlingslån igen – möjlighet med 1,05 miljoner i blancolån?

Viktig medlem
Poäng: 102
Meddelanden
71
Mottagna reaktioner
23
Poäng
102
Hej!

Kort om mig - 1 050 000 i blancolån + kredit 80 000. Inkomst 600 000. UC 2,6, 5 förfrågningar varav 2 försvinner i november.
Skulle behöva låna för att betala ner krediten + 120 000 på ett lång med 13 procent ränta. De övriga lånen har väl ok ränta, tror inte jag kan göra så mycket åt dem i nuläget. Finns det ens någon chans till ännu ett samlingslån ? Jag vet att jag borde vänta till efter november men kreditskulden stressar mig… har det stor betydelsen jag väntar ? Det är ju inte ens säkert att jag får några erbjudande på grund av min höga skuldsättning? Gör då två förfrågningar stor skillnad ?

Hej!

Kort om mig - 1 050 000 i blancolån + kredit 80 000. Inkomst 600 000. UC 2,6, 5 förfrågningar varav 2 försvinner i november.
Skulle behöva låna för att betala ner krediten + 120 000 på ett lång med 13 procent ränta. De övriga lånen har väl ok ränta, tror inte jag kan göra så mycket åt dem i nuläget. Finns det ens någon chans till ännu ett samlingslån ? Jag vet att jag borde vänta till efter november men kreditskulden stressar mig… har det stor betydelsen jag väntar ? Det är ju inte ens säkert att jag får några erbjudande på grund av min höga skuldsättning? Gör då två förfrågningar stor skillnad ?
Med en årsinkomst på 600 000 kr får du cirka 38 000 kr netto i månaden. Ett blancolån på 1 miljon med 9 % ränta kostar dig cirka 7 500 kr/månad enbart i ränta (första året). Med normala levnadskostnader och en månadsbetalning på totalt cirka 13 000 kr skulle det ta ungefär 10 år att bli skuldfri. Vill inte döda din förhoppning, men kommer du att kunna betala disciplinerat under så många år? Kommer den släckta krediten inte att bli lockande att nyttja igen? (Jag har givetvis ingen aning om din ekonomi, detta är bara antaganden för diskussionens skull).

Vill inte låta negativ, men se på detta realistiskt är mitt råd. Jag har själv varit där under många år och trott att samlingslån efter samlingslån är lösningen. Det var det inte…

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp