Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån kontra lön

Viktig medlem
Poäng: 51
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
17
Poäng
51
Hej, hur mycket kan man få i samlingslån mot vad man har årslön?
Är det lättare att få ett större samlingslån än om man hade sökt ett privatlån?

Det bästa sättet är att få till en bank, låt säga Nordea och säg till dem att du är bredd på att flytta din pension hos dom, samt visa dom din inkomst och kanske du kan köpa livförsäkring hos dem. Jag känner en kille som fick samlingslån på detta sättet. Jag tror han tjänade 370k per år och hade ca 600 skulder.

Hej, hur mycket kan man få i samlingslån mot vad man har årslön?
Är det lättare att få ett större samlingslån än om man hade sökt ett privatlån?
Om jag förstår dig rätt. Om du tar ett privatlån för att samla andra lån är det ett samlingslån. Det är ingen skillnad på samlingslån och privatlån. Samma med renoveringslån, båtlån, motorcykellån eller vad nu bankerna väljer att kalla det.

Om jag förstår dig rätt. Om du tar ett privatlån för att samla andra lån är det ett samlingslån. Det är ingen skillnad på samlingslån och privatlån. Samma med renoveringslån, båtlån, motorcykellån eller vad nu bankerna väljer att kalla det.
Nej, jag menade om det är lättare att få ett samlingslån på tex 400 tusen än ett privatlån rakt av utan något vettigt syfte man ska använda dem till?

Ett samlingslån är ju ändå till för att röja upp bland alla lån/ krediter.

Nej, jag menade om det är lättare att få ett samlingslån på tex 400 tusen än ett privatlån rakt av utan något vettigt syfte man ska använda dem till?

Ett samlingslån är ju ändå till för att röja upp bland alla lån/ krediter.
Om du har en personlig kontakt med banken du ska låna av kan det nog vara skillnad men ville bara poängtera att det är samma typ av lån, alltså privatlån utan någon säkerhet.
Edit: talar ur egen erfarenhet. Andra har säkert andra erfarenheter av det du beskriver/undrar över.

Samlingslån kan innebära att lånegivaren betalar in dina lån men i vissa fall får du dem in på kontot o löser själv. Beror på KALP.
Privatlån landar rakt på ditt konto.

Jag sökte samlingslån idag via Lendo, årsinkomst 880.000kr och lån motsvarande 1,4M synliga på UC. Jag fick NOLL erbjudanden. Mitt kreditbetyg var 5,4 när jag sökte. Känns som att låneutgivrae blivit stenhårda. Jag sökte 80.000 för att samla lån, men det gick dessvärre inte.

Jag sökte samlingslån idag via Lendo, årsinkomst 880.000kr och lån motsvarande 1,4M synliga på UC. Jag fick NOLL erbjudanden. Mitt kreditbetyg var 5,4 när jag sökte. Känns som att låneutgivrae blivit stenhårda. Jag sökte 80.000 för att samla lån, men det gick dessvärre inte.
Du sökte alltså 80k med noll erbjudanden? De har verkligen blivit strikta då. Speciellt om man jämför med innan då de i princip kastade pengar på en..

Jag har 1m blanco och 200k krediter inkl fairlo. 13 i uc. Lär ingen idé att försöka samla.
Jag är mer förvånad jag fått så många lån… 500k årsinkomst.
Ja med tanke på att de knappt lånar ut längre håller jag med, vi har lite över 900k i blanco.

Att låna är bara att lägga ner. Alla som har miljonen i skuld. Sök skuldsanering. Ni bränner ut er själva av allt pusslande

Du sökte alltså 80k med noll erbjudanden? De har verkligen blivit strikta då. Speciellt om man jämför med innan då de i princip kastade pengar på en..
Det stämmer, jag vet inte om mina ff på 4st påverkar mkt mer denna gång. Jag blev ganska chockad över att inte få ngt erbjudande eftersom jag just skulle samla och inte öka ngt belopp men som sagt det gick inte vägen.

Att låna är bara att lägga ner. Alla som har miljonen i skuld. Sök skuldsanering. Ni bränner ut er själva av allt pusslande
Det må vara hänt, men skuldsanering är inte heller aktuellt, min inkomst är för hög, så det kommer jag inte att bli beviljad, och ge upp är inget alternativ så jag vill tro att det kommer att gå bra. Skulderna kommer minska och vill tro att jag blir beviljad samlingslån med lägre ränta. Det sista som överger en är hoppet.

Det må vara hänt, men skuldsanering är inte heller aktuellt, min inkomst är för hög, så det kommer jag inte att bli beviljad, och ge upp är inget alternativ så jag vill tro att det kommer att gå bra. Skulderna kommer minska och vill tro att jag blir beviljad samlingslån med lägre ränta. Det sista som överger en är hoppet.
För min del kan jag undvika om jag kan tillfälligt få sänkt amortering o kan köpa ut mig från min billeasing. Har jag räknat rätt så går jag back 7-8000 idag varav bilen kostar 7400. Kan jag betala av t ex några av mina kreditkort så skulle det gå runt.

Det är väl inte det minsta konstigt? Du har 200% belåning över din årsinkomst.

Jag hade 1.1 miljoner i årslön - liknande synligt blanco som dig (något högre) och 0.1% i UC (Typ) fick inte heller ett enda bud.

Du hade inte heller fått något bud om du så hade 0.1% i betyg. Du är för belånad sett till din årsinkomst helt enkelt.

Det är väl inte det minsta konstigt? Du har 200% belåning över din årsinkomst.

Jag hade 1.1 miljoner i årslön - liknande synligt blanco som dig (något högre) och 0.1% i UC (Typ) fick inte heller ett enda bud.

Du hade inte heller fått något bud om du så hade 0.1% i betyg. Du är för belånad sett till din årsinkomst helt enkelt.
Terry, vilken nivå av belåningsgrad tror du man bör komma ner till för att börja få lite bud?

Låter väl rimligt att inte låna ut mer anser jag. Tyvärr

Kan nämna att det är lite så Anyfin fungerar. Ska du samla lån hos dom så betalas pengarna ut till ditt bankkonto för att du sedan ska kunna betala varje skuld för sig. Tyckte det var en smidig lösning såvida du inte använde pengarna till nåt annat än själva ändamålet.

Kan nämna att det är lite så Anyfin fungerar. Ska du samla lån hos dom så betalas pengarna ut till ditt bankkonto för att du sedan ska kunna betala varje skuld för sig. Tyckte det var en smidig lösning såvida du inte använde pengarna till nåt annat än själva ändamålet.
Anyfin betalar väl inte ut till ditt konto. När jag sökte så samla dom det jag ville "samla" och de betalade in det och sen betalar jag in till Anyfin med deras ränta.

Det låter förhoppningsfullt
Fler borde veeerkligen följa den riktlinjen MINST. Helst 80% av kvoten alternativt styrka i form av lönespec då släpande ökningar inte syns.. Men tyvärr har vi många giriga där ute.

Fler borde veeerkligen följa den riktlinjen MINST. Helst 80% av kvoten alternativt styrka i form av lönespec då släpande ökningar inte syns.. Men tyvärr har vi många giriga där ute.
Ja det är ju ett ständigt jagande på lån, helst lån som inte syns på ena eller andra kreditupplysningen, vilket innebär att man skuldsätter sig mer än bankerna som lånar ut tänkt sig..

Anyfin betalar väl inte ut till ditt konto. När jag sökte så samla dom det jag ville "samla" och de betalade in det och sen betalar jag in till Anyfin med deras ränta.
De gjorde inte så för mig, detta var förra året så kan ha ändrats sen dess.

För ett gäng år sedan var blancolån på över 150 inte så vanliga. Tror det var kring 2005 man släppte upp gränsen hos storbankerna. Åtminstone var medlemslån begränsade till 150, 200 om man var 2 låntagare.
Å andra sidan kunde man låna 100% vid köp av bostad också.

Ja och det låter som vi är på väg tillbaka till det, delvis. Varit förslag i många år om 90% belöning på bostad men är väl inget parti som vill dra i frågan

Jag tror inte på Lendo och såna lånförmedlare. Du får aldrig rak amortering genom såna, utan annuitets ränta, skyhöga räntor och dåliga erbjudande. Banker ger inte bra ränta till såna som kommer genom lånförmedlare, så känner jag i alla fall.
gå till Nordea, föbredda dig med lönspc och info om dina lån. Säg att du vill samla dina lån och visa dem din inkomst och att du kan tänka dig flytta din pension hos dem.

Jag tror inte på Lendo och såna lånförmedlare. Du får aldrig rak amortering genom såna, utan annuitets ränta, skyhöga räntor och dåliga erbjudande. Banker ger inte bra ränta till såna som kommer genom lånförmedlare, så känner jag i alla fall.
gå till Nordea, föbredda dig med lönspc och info om dina lån. Säg att du vill samla dina lån och visa dem din inkomst och att du kan tänka dig flytta din pension hos dem.
Varför just Nordea?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp