• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån med mina förutsättningar

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Morran

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
3 Januari 2021
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
53
Poäng
187
Ok, nu behöver jag er hjälp med en plan framåt :)

har nu två blancolån
500 på konsumentkredit 6,7 ränta
110 hos remember.

Krediter utanför UC är ca 250’ och dessa vill jag nu baka in hos remember. Fick det lånet hos dem i juni och måste vänta 4 mån innan man kan höja.
dock har jag ju en upplysningen från september via Lendo eftersom det var då jag tog lånet hos konsumentkredit.

hur länge ska jag vänta tills nästa ansökan?

förutsättningar nedan:
UC betyg 0,7
Lön 670’
Blanco 610
FF 6 st
 

Morran

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
3 Januari 2021
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
53
Poäng
187
Någon som har input på min plan framåt? Vet ju att det finns många duktiga och kunniga och behöver er hjälp här :)
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 761
Mottagna reaktioner
763
Poäng
707
Ok, nu behöver jag er hjälp med en plan framåt :)

har nu två blancolån
500 på konsumentkredit 6,7 ränta
110 hos remember.

Krediter utanför UC är ca 250’ och dessa vill jag nu baka in hos remember. Fick det lånet hos dem i juni och måste vänta 4 mån innan man kan höja.
dock har jag ju en upplysningen från september via Lendo eftersom det var då jag tog lånet hos konsumentkredit.

hur länge ska jag vänta tills nästa ansökan?

förutsättningar nedan:
UC betyg 0,7
Lön 670’
Blanco 610
FF 6 st
Du borde gå under 3 ff och att senaste är minst 6 månader gammal. Finns banker där ff påverkar mycket i UC betyg.
 

Morran

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
3 Januari 2021
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
53
Poäng
187
Ok! Det blir inte under 3 ff förrän i slutet av mars nästa år. Kan inte vänta så länge utan behöver lösa detta Innan dess. En förfrågan försvinner i mitten av november nu i år. Då är jag nere på 5 åtminstone.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 761
Mottagna reaktioner
763
Poäng
707
Ok! Det blir inte under 3 ff förrän i slutet av mars nästa år. Kan inte vänta så länge utan behöver lösa detta Innan dess. En förfrågan försvinner i mitten av november nu i år. Då är jag nere på 5 åtminstone.
Okej, vänta på tills november. Har inte följt tråden men ser att du har en ff i september? Provade du ansöka om lån då? Fick du erbjudande?
Jag gjorde en ansöka via Lendo i maj, då hade jag 5 ff. Fick inte så många och bra erbjudande, de erbjudande jag fick va med högre ränta.
Ringde lite runt då till banker där jag inte fick några erbjudande och frågade varför. Fick svar att jag har för många ff och att jag måste vänta att åtminstone ha 3 eller under och att jag inte ska ansöka något i 6 månader.
 

Morran

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
3 Januari 2021
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
53
Poäng
187
Ja precis, jag fick ett lån i september och det var för att samla ihop 2 lån till 1- det nya lånet är hos konsument kredit.
det jag vill göra är att samla krediterna utanför UC. De kostar alltför mkt..
Min förhoppning ligger hos remember i sånt fall där jag har ett bef lån på 110’.
Om jag ansöker i november hoppas jag på utökning där..
vad tror du om det?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 761
Mottagna reaktioner
763
Poäng
707
Ja precis, jag fick ett lån i september och det var för att samla ihop 2 lån till 1- det nya lånet är hos konsument kredit.
det jag vill göra är att samla krediterna utanför UC. De kostar alltför mkt..
Min förhoppning ligger hos remember i sånt fall där jag har ett bef lån på 110’.
Om jag ansöker i november hoppas jag på utökning där..
vad tror du om det?
Okej, då är jag med. Fick du några mer erbjudande när du ansökte i september.
Min spontana känsla är att du kommer få erbjudande på 250k eftersom du har bra betyg.
Sen om det blir av Remember vet jag inte.
 

Morran

V.I.P
Poäng: 187
Blev medlem
3 Januari 2021
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
53
Poäng
187
Ja jag fick några fler men konsument kredit var bäst i slutändan- förutom att de bara löste lån och inga krediter.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp