Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån med mina förutsättningar

Tack för din input!

Hej! Har suttit i nästan identisk sits förra året. Och fick låna hos Nordax. Pga överbelåning kommer du inte att få bra ränta. men tror att flertal banker kommer erbjuda något. Jag fick 17,8 hos de.

När betyget är under 4 kommer du få bättre ränta. Men återigen om du vet att du ska lösa lånet till nytt met bättre ränta lös då snabbast möjligen. alla dessa lånegivare som inte är sedvanlig bank erbjuder annuitetslån. Dvs 99% av månadskostnaden är ränta i början av låneperioden. Mitt lån kostnade 60k under 8 månader jag hade det utan att skulden minskade. Man kan göra mycket med de pengarna.

Om du väntar till juni med ny lön och bra betyg kan du samla till lån med rak amortering och mycket bättre ränta. Så om du klarar dig till dess kommer din ekonomi tacka dig i :)

Nordax är ingen person. Det är en bank som följer regler och kriterier för att bevilja lån. De blir inte sura för att du söker via förmedlare.
Det finns ingen anledning att söka direkt. De man pratar med hos Nordax kan inte bevilja lån iaf.

Sök via förmedlare. Zmarta har flest lånegivare som erbjuder belopp på +500k. Rekommenderar att lägga sig strax under. Typ 490k.

Jag hoppas du klarar av att vänta. Jämka. Sök betalningsfri månad etc. Allt är billigare än att söka nytt lån med urusel ränta som sedan ska lösas igen. Då kommer skulderna bara stå stilla.
Lycka till!

tack för din input! Mitt betyg är 3,8 just nu, bör jag vänta ändå till juni tror du?

och bör jag även fråga på 490 även om 350 är det som är aktuellt?

hur mkt blancolån hade du när du fick hos Nordax? Vad var dina övriga förutsättningar?

Tack för din input!

tack för din input! Mitt betyg är 3,8 just nu, bör jag vänta ändå till juni tror du?

och bör jag även fråga på 490 även om 350 är det som är aktuellt?

hur mkt blancolån hade du när du fick hos Nordax? Vad var dina övriga förutsättningar?
När jag sökte förra året:
Inkomst 573k
Blanko 1,2mio
10ff
Kommer inte exakt ihåg uc, någonstans 25-35%.
Har dock hus, värderat till 1,4 lån 83% av värdet.
Se över din fullständiga ekonomi och planera långsiktigt.
Kan du samla mer? För att få bättre balans?
Villkoren på övriga lån?

När jag sökte förra året:
Inkomst 573k
Blanko 1,2mio
10ff
Kommer inte exakt ihåg uc, någonstans 25-35%.
Har dock hus, värderat till 1,4 lån 83% av värdet.
Se över din fullständiga ekonomi och planera långsiktigt.
Kan du samla mer? För att få bättre balans?
Villkoren på övriga lån?

ok, jag har också hus, nu värderat till 11 milj och bolån på 53 %. Hur mkt gör det för bedömningen ?

har helt ok villkor på övriga lån, men det är mina krediter som ställer till det.

eurocard
Klarna
Fairlo
Betalkoll
Marginalen bank
Wästgöta finans

Får jag bort dem så skulle min ekonomi se helt annorlunda ut..!

Detta är ingen rolig situation och jag skulle göra vad som helst för att få lånen att försvinna. Vill bara må bra och inte ständigt tänka på pengar.

ok, jag har också hus, nu värderat till 11 milj och bolån på 53 %. Hur mkt gör det för bedömningen ?

har helt ok villkor på övriga lån, men det är mina krediter som ställer till det.

eurocard
Klarna
Fairlo
Betalkoll
Marginalen bank
Wästgöta finans

Får jag bort dem så skulle min ekonomi se helt annorlunda ut..!
Har du kollat KALP hos SBAB? (Bara för kalkylen skull) Då kan du kanske se ifall du kan bara in allt i bolånet. Vilken bank har du?

Nej har inte kollat där, men borde göra det! Jag har Handelsbanken som bank.

Nej har inte kollat där, men borde göra det! Jag har Handelsbanken som bank.
Gör det! Går kalkylen ihop bör det vara den bästa lösningen. Och om HB inte vill hjälpa kontakta andra banker.

Gör det! Går kalkylen ihop bör det vara den bästa lösningen. Och om HB inte vill hjälpa kontakta andra banker.

har kollat lite kalkyler nu och det ser ju bra ut enligt dem kalkylerna jag testat.

men det kanske jag får göra på lång sikt, att baka in i huslånet.
just nu behöver jag samlingslån. Har inget blanco från collextor eller sevenday bank.

jag vill verkligen prova att ansöka om ett samlingslån idag, men problemet för mig är ju inkomsten. Kommer jag sållas bort automatiskt eftersom de går på UC eller är det inkomsten jag anger 670’ som de kommer gå på?

vet du om Nordax löser lån/krediter utanför UC?

hur ska jag göra? Söka idag eller vänta?

Om det är tillräckligt stor skillnad på din rapporterade inkomst i UC och den du anger när du ansöker om lånet så kommer de bara be om lönespecar (hänt mig). Så du ska absolut ange den nya, högre inkomsten. Det är inget konstigt att man fått högre lön sedan sommaren 2021

Om det är tillräckligt stor skillnad på din rapporterade inkomst i UC och den du anger när du ansöker om lånet så kommer de bara be om lönespecar (hänt mig). Så du ska absolut ange den nya, högre inkomsten. Det är inget konstigt att man fått högre lön sedan sommaren 2021
Ja det är ju det, 14 000 per månad.

Tycker du att jag bör vänta till juni eller ska jag ansöka idag? Mitt betyg just nu är 3.8 %

Nej!!!
Nu har eurocard börjat rapportera in till UC!
Mitt betyg hoppade upp till 10.4 för att jag har utnyttjat mer än beviljade krediten där..!!
är det helt kört nu????

vad gör jag nu? Om jag betalar in till eurocard så jag kommer ner till den beviljade krediten, när uppdateras uC då?

vad gör jag nu? Om jag betalar in till eurocard så jag kommer ner till den beviljade krediten, när uppdateras uC då?
Betalar du nu innan månadens slut så kommer UC uppdateras nästa månad, 15-17 april tror jag

Ok, men om jag ansöker idag så kommer jag inte få ett enda bud?

I helgen var mitt betyg 3.8..fan nu blev jag lite sänkt

Ok, men om jag får bud till högre ränta så kanske jag får ta det, allt är nog bättre än situationen som är nu..!

hur fasen ska jag göra??
Värt att offra en UC?

Ok, men om jag får bud till högre ränta så kanske jag får ta det, allt är nog bättre än situationen som är nu..!

hur fasen ska jag göra??
Värt att offra en UC?
Det är ju så klart bättre att vänta.
Men om du inte kan så kan du ansöka och fixa ränta nät betyget blir bättre.

har kollat lite kalkyler nu och det ser ju bra ut enligt dem kalkylerna jag testat.

men det kanske jag får göra på lång sikt, att baka in i huslånet.
just nu behöver jag samlingslån. Har inget blanco från collextor eller sevenday bank.

jag vill verkligen prova att ansöka om ett samlingslån idag, men problemet för mig är ju inkomsten. Kommer jag sållas bort automatiskt eftersom de går på UC eller är det inkomsten jag anger 670’ som de kommer gå på?

vet du om Nordax löser lån/krediter utanför UC?

hur ska jag göra? Söka idag eller vänta?
Rekommenderar jag att du kontaktar din bank. Särskilt om kalkylen går ihop. Det finns då ingen anledning till att betala betydligt högre ränta till Nordax eller Collector och dylikt.
Nordax löser lån utanför UC men inte inkasso. Inkasso ger avslag.
Alla banker kan kräva att de löser alla lån, om du väljer att samla. Även om du ökar på bolånet.
Nordax eller andra banker kan ta huset som pant (Svea ekonomi har en sådan lösning). Eller övervärdet du har som pant.
Om jag vore dig skulle jag antignen vänta med nytt lån tills jag har mycket bra score, eller redan nu baka in blanko i huslånet. Vad är anledningen att du inte vill baka in det i bolånet?

Jag har extrem bra erfarenhet av Nordea. Jag bytte bank helt och hållet och de tog över mitt bolån, höjde upp till max, bakade in allt som var möjligt och resterande gjorde de om till ett blankolån till 3,95%.
Detta pga jag visade att jag kunde hålla mig, dvs bara 3 ff och hade mkt bra score 0,3%. Bra inkomst dessutom.

När jag sökte samlingslån sist fick jag 3 erbjudanden varav ett var bra och då hade jag mycket bra score. Så sök INTE nu men ha is i magen!

Du kan absolut få bud men till högre ränta.
Nej!
Du riskerar mycket om du söker nu. Din score är nu redan högt och du måste komma ner!
VÄNTA istället.

hur fasen ska jag göra??
Värt att offra en UC?
Inte värd det! Collector som är en generös spelare nekar om UC är över 10%. Dessutom överbelånad. Så nej. Sök inte. Vänta istället eller följ mitt råd. Det är en långsiktig lösning.

Inte värd det! Collector som är en generös spelare nekar om UC är över 10%. Dessutom överbelånad. Så nej. Sök inte. Vänta istället eller följ mitt råd. Det är en långsiktig lösning.
Godkänner någon med 10+% ?

Rekommenderar jag att du kontaktar din bank. Särskilt om kalkylen går ihop. Det finns då ingen anledning till att betala betydligt högre ränta till Nordax eller Collector och dylikt.
Alla banker kan kräva att de löser alla lån, om du väljer att samla. Även om du ökar på bolånet.
Nordax eller andra banker kan ta huset som pant (Svea ekonomi har en sådan lösning). Eller övervärdet du har som pant.
Om jag vore dig skulle jag antignen vänta med nytt lån tills jag har mycket bra score, eller redan nu baka in blanko i huslånet. Vad är anledningen att du inte vill baka in det i bolånet?

Jag har extrem bra erfarenhet av Nordea. Jag bytte bank helt och hållet och de tog över mitt bolån, höjde upp till max, bakade in allt som var möjligt och resterande gjorde de om till ett blankolån till 3,95%.
Detta pga jag visade att jag kunde hålla mig, dvs bara 3 ff och hade mkt bra score 0,3%. Bra inkomst dessutom.

När jag sökte samlingslån sist fick jag 3 erbjudanden varav ett var bra och då hade jag mycket bra score. Så sök INTE nu men ha is i magen!

Nej!
Du riskerar mycket om du söker nu. Din score är nu redan högt och du måste komma ner!
VÄNTA istället.
Det är så klart bättre att vänta tills betyget blir bättre. Men med 11% så kan man absolut få bud? Har läst massa inlägg här där folk har fått lån med betydligt högre UC betyg.
Sen beror ju så klart vad belåningsgraden är osv...

Jag själv har betyget 12% och hoppas iallafall att min betyg blir lite bättre när min inkomst uppdateras från 130k till 360k i april. Jag har 70k som syns hos UC och 35k underskott.
Men om nu vi säger att mitt betyg hamnar på 10% efter uppdateringen, har jag då ingen chans till lån? För mig spelar räntan just nu ingen roll, det kan jag fixa senare. Tänker ansöka om 300k med 70k samla, detta skulle minska min månadskostnad med 15k. Tror du då jag inte kommer få nån erbjudande?

Det är så klart bättre att vänta tills betyget blir bättre. Men med 11% så kan man absolut få bud? Har läst massa inlägg här där folk har fått lån med betydligt högre UC betyg.
Sen beror ju så klart vad belåningsgraden är osv...

Jag själv har betyget 12% och hoppas iallafall att min betyg blir lite bättre när min inkomst uppdateras från 130k till 360k i april. Jag har 70k som syns hos UC och 35k underskott.
Men om nu vi säger att mitt betyg hamnar på 10% efter uppdateringen, har jag då ingen chans till lån? För mig spelar räntan just nu ingen roll, det kan jag fixa senare. Tänker ansöka om 300k med 70k samla, detta skulle minska min månadskostnad med 15k. Tror du då jag inte kommer få nån erbjudande?
Det är en bra fråga. Jag har ca 90% belånad av min årsinkomst med knapp 10% underskott. Det som sabbar det för mig är en maxad kredit och nydligen prickfri.
Mitt problem är jag är behov av ett samlingslån väldigt snart, åtminståne 30-50 000 för släcka en räkning från klarna men det är mitt fel för trodde inte betyget skulle gå upp så mycket efter sista anm försvann.

Min plan är ändå avvakta en vecka när en ff försvunnit och hoppas betyget återhämtar sig något men min maxade kredit kommer sabba lite.
Frågan är bara vad man ska söka för belopp, antar försök till samla allt och hoppas på det bästa tills betyget hämtar sig och söka nytt om 6-10 månader när man förhoppningsvis ligger på 1-2%

Nej!
VÄNTA istället.
Vad grymt höra en till med positiva Nordea erfarenheter! Jag har varit kund där sedan barndomen men haft Swedbank ett par år och även där jag spårade ur med bettingen. Bytte tillbaka till mitt gamla nordea konto när jag spelstoppade mig. Hoppas kunna få dem att lösa mina sämsta lån runt 10% ränta i höst när mina ff går ut. Var det enkelt få till ett personligt möte och så? Det var ett helvete med Swedbank, så jävla otrevliga

Ok, jag får avvakta då. Fasen vad surt att eurocard börjat rapportera in!

Vad är det värsta som kan hända om jag ansöker nu? Att jag inte får något bud eller något annat?
Får jag jag inget bud så får jag vänta helt enkelt till juni. Känner att jag har lite panik och vill veta om möjligheten finns.
Jag uppskattar alla era goda råd såklart men behöver veta vad det är jag riskerar. Nästa månad försvinner en UC så nere på 3 då isåfall.

Nej!
VÄNTA istället.
Tack för din hjälp Doodles. Jag kan inte baka in i huslånet tyvärr av olika anledningar.
Men visst hade du ett högre UC betyg och fick Nordax?

Vad grymt höra en till med positiva Nordea erfarenheter! Jag har varit kund där sedan barndomen men haft Swedbank ett par år och även där jag spårade ur med bettingen. Bytte tillbaka till mitt gamla nordea konto när jag spelstoppade mig. Hoppas kunna få dem att lösa mina sämsta lån runt 10% ränta i höst när mina ff går ut. Var det enkelt få till ett personligt möte och så? Det var ett helvete med Swedbank, så jävla otrevliga
Ja, boka tid med en bolånehandläggare! Smidigt och bra. De går igenom hela din ekonomi.
Om förutsättningar finns är chansen stor att du lyckas. Har nu rak amortering och 1milj i blanko hos de. Om 4 år räknar jag att jag är skuldfri.

Ja, boka tid med en bolånehandläggare! Smidigt och bra. De går igenom hela din ekonomi.
Om förutsättningar finns är chansen stor att du lyckas. Har nu rak amortering och 1milj i blanko hos de. Om 4 år räknar jag att jag är skuldfri.
Fan va najs. Har dock inget bostadsrätt/bolån haha bara blancolån 1.7 mkr :(

har du 1 miljon i blanco hos Nordea? Hur mkt amorterar du på det lånet?
vad är din totala kostnad?
tror du Handelsbanken skulle bevilja 1 miljon i blanco för mig?

Berätta mer om hur det gick till. Vad sa du och vad hade du för lön vid tillfället?
Är det skillnad på ha Nordea och handelsbanken? Du måste ha träffat på en mkt vänlig handläggare..
har bunden ränta i 5 år på bolånet så icke möjligt att byta bank nu.

Berätta mer om hur det gick till. Vad sa du och vad hade du för lön vid tillfället?
Är det skillnad på ha Nordea och handelsbanken? Du måste ha träffat på en mkt vänlig handläggare..
har bunden ränta i 5 år på bolånet så icke möjligt att byta bank nu.
Var 100% ärlig och berättade precis som det var. Inkomst 570k deklarerad 2020. 2021 650k. Det är möjligt att ha bolånet på olika ställen.
ENORM skillnad på HB och Nordea. HB är fullständig värdelösa.
Så börja med att boka tid. De guidar dig igenom hela processen.

Var 100% ärlig och berättade precis som det var. Inkomst 570k deklarerad 2020. 2021 650k. Det är möjligt att ha bolånet på olika ställen.
ENORM skillnad på HB och Nordea. HB är fullständig värdelösa.
Så börja med att boka tid. De guidar dig igenom hela processen.

ok! Då har vi ju likvärdig inkomst. Känns bra

hur funkar det med bolån på olika ställen?
Ska jag börja med HB tycker du? Kanske boka tid med kontorschefen direkt?

har du blancolån på 1 milj hos Nordea?

ok! Då har vi ju likvärdig inkomst. Känns bra

hur funkar det med bolån på olika ställen?
Ska jag börja med HB tycker du? Kanske boka tid med kontorschefen direkt?

har du blancolån på 1 milj hos Nordea?
Japp. Var noga med att HB inte tar en UC. De gjorde det för mig. Urkass. Tyvärr kan man inte byta kontor på HB men är fast med de man tilldelats.
Du lånar ju på husets värde. Och banken skapar pantbrev för det. Men börja med din bank. Om det inte funkar, boka bolånrådgivning online på Nordea. Förbered väl med alla lån, utgifter och krediter. De begärde konto utdrag. Inte omöjligt att det går att flytta hela bolånet, men de behöver isf räkna på ränteskillnadsersättning. Om du känner att du inte får gehör PM mig. Jag får dela kontaktuppgifter av han som hjälpte mig.

Pratade med Nordax i måndags och jag tycker dom är väldigt bra att ha och göra med. Jag fick sänka räntan från 12,9 till 7,9 så nog är jag nöjd. Men inte förens i juni ska jag söka en utökning av mitt lån där. Ring och prata med dom och kolla utan att dom tar en UC. Var väldigt tydlig med att dom inte får ta en UC ??
Blev lite inspirerad av detta inlägg. Jag har två lån hos Nordax idag:

Lån 1: 200k (186k kvar) - Togs juni 2020 med en ränta på 11.9%, sänkte den vid något skede till 9.9%, sedan 6.9% efter att ha blivit erbjuden det av Remember.
Lån 2: 400k (396k kvar) - Togs nov 2021 med en ränta på 11.9%, försökt sänka den för några veckor sedan utan framgång.

Det gäller att ha flax vem man kommer till, snackade med en skön grabb idag som sänkte lån 1 från 6.9% till 4.9% och lån nr 2 från 11.9% till 7.9%.
Känns asbra, istället för lägre kostnad så förkortade vi återbetalningstiden istället. Jag ringde därefter Coop som meddelade att de bara sänker en gång under låneperioden (hade 7.8% ursprungligen, sänkt till 6.8% och nu fick jag 0.5% sänkning till 6.3%. Det känns bra :)

Tror ni jag har någon chans att samla lån med dessa förutsättningar:

inkomst 2021: 350 000
Underskott: 170 000

7 förfrågningar
Inga anmärkningar

Lån uc:

Remember 200 000
Marginalen 80 000
Collector: 20 000
P.F.C. : 10 000

Liten uppdatering den sist;

Har nu endast två blancolån på 350’remember och 180’Nordnet.

Betyg 0.8
Senaste förfrågan i augusti 2022 från min egna bank. Varför den togs nu vet jag inte..

5 ff totalt
Inkomst 696’

krediter utanför UC som jag vlll baka ihop:
Ellos 20’ -900 kr
Boozt 20’ -900
Eurocard 20’ -900 kr
Fairlo 100’ -2100 kr
Wästgöta finans lån 80’ -1300 kr

totalt 240 000 ca

dessa smålån kostar mig 6500 ca och känns onödigt att sitta och betala ränta på.

Vad tycker ni? Ska jag ansöka om ett större blancolån via Zmarta/ Lendo för att sedan ansöka om några månader på wästgöta finans? Då skulle dessa 240 försvinna från UC.

Tacksam för snabba råd :-)

Jag hade 0.7 i betyg och 1m blanco på 700k inkomst. Fick flera erbjudanden varav ett på 350k med 5% ränta. Så om du inte har en ff senaste 45 dagarna hade jag sökt om jag vore du @Morran

Ok problemet är bara att min inkomst inte uppdaterats än, står fortfarande 488’

hur stor roll spelar den senaste förfrågan från HB den 11/8 ? Den är ju inte 45 dgr gammal..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp