Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån med mina förutsättningar

Ok problemet är bara att min inkomst inte uppdaterats än, står fortfarande 488’

hur stor roll spelar den senaste förfrågan från HB den 11/8 ? Den är ju inte 45 dgr gammal..
Spelar nog stor roll, kolla detta från Advisa, om att ta uc/ff inom 1.5 månad:

DAC2FA76-7D34-4D79-9446-A568DAFB5BE6.png

Tror du spelar roll om det står Handelsbanken eller Lendo?

någon mer med tankar? Vill inte riskera att det blir avslag bara pga den upplysningen..

Tror du spelar roll om det står Handelsbanken eller Lendo?

någon mer med tankar? Vill inte riskera att det blir avslag bara pga den upplysningen..
Vågar inte uttala mig men jag antar att det inte spelar roll för problematiken kvarstår; att det eventuella lån du fick på den upplysningen inte hunnit uppdateras i din upplysning = osäkerhet för bankerna.

Nej säkert inte,
Jag förstår bara inte varför en upplysning togs bara sådär. Har de rätt att göra så?
Jag har inte ansökt om något mer lån sen i våras.

Nej säkert inte,
Jag förstår bara inte varför en upplysning togs bara sådär. Har de rätt att göra så?
Jag har inte ansökt om något mer lån sen i våras.
Jag hade gjort allt i min makt för att få dem att ta bort den upplysningen! Ring, var arg osv

Ok. Men de kanske tog den för att se om jag hade lånat mer sen de tog mina blancolån..
har de fortfarande rätt att göra så?

Vad tycker ni jag ska göra? Kontakta banken och be dem ta bort upplysningen eller låta det vara?

Vad tycker ni jag ska göra? Kontakta banken och be dem ta bort upplysningen eller låta det vara?
Morran,

Kontakta banken och ifrågasätt upplysningen. Ta och ring dem imorgon. De får ju ha ett giltigt skäl för upplysningen, och om det är av misstag får de se till att den försvinner.

vad skulle vara ett giltigt skäl? Jag har inte ansökt om lån den dagen upplysningen togs, lånet var klart i april.

Ska söka imorgon, men känns onödigt om jag kommer få avslag för att jag har en färsk upplysning.
Ska jag våga chansa!??

Finns det fler här som har tankar kring huruvida min senaste upplysning kan påverka en ansökan?

Behöver samla ihop de sista krediterna och det vore skönt att göra det idag.

Snart är det dags att ansöka men jag är riktigt nojig kring upplysningen som togs i Augusti, hur mycket påverkar den tror ni?
Vågar gjorde chansa? Känns så onödigt att göra det om någon här vet att den upplysningen gör att jag inte kommer få några bud..

Förutsättningarna är följande nu:
Inkomst 480’
(Inkomst efter uppdatering i maj/juni 670’)
5 ff
Blanco 530’
Krediter 2 st (men outnyttjade )
Betyg 0,8
Med andra ord ”mycket bra” score.

Vad tänker du söka? Vad är ditt mål?

Du får ju definitivt erbjudanden med de förutsättningarna.

Med andra ord ”mycket bra” score.

Vad tänker du söka? Vad är ditt mål?

Du får ju definitivt erbjudanden med de förutsättningarna.

jag tänker söka 250 för att samla lån utanför UC.
Eurocard
Fairlo
Wästgöta finans
Etc.

planen är att lösa wästgöta finans på 80’ för att sedan samla 300 hos dem längre fram i tiden.

Vad tror du om min plan?

Låter som bra plan.

Skicka iväg en ansökan på Lendo och välj ett erbjudande utan lösenkrav.

Cecilia på forumet fick precis 350 000 kr i samlingslån utan lösenkrav, och hon hade sämre förutsättningar än dig. Tycker du därmed inte behöver vara orolig att inte få erbjudanden.

Lycka till!

Du har en färsk uc från augusti skriver du, vad är det för typ av uc? Är det för att du har gjort en ansökan hos en förmedlare så lär du nog inte få några bud/inga bra. Men som någon redan frågat, vad är syftet med lånet? Tar du i princip vilken ränta som helst? Jag hade förresten sökt på 500.000!

Låter som bra plan.

Skicka iväg en ansökan på Lendo och välj ett erbjudande utan lösenkrav.

Cecilia på forumet fick precis 350 000 kr i samlingslån utan lösenkrav, och hon hade sämre förutsättningar än dig. Tycker du därmed inte behöver vara orolig att inte få erbjudanden.

Lycka till!
Ok! Tack för input :-)

Du har en färsk uc från augusti skriver du, vad är det för typ av uc? Är det för att du har gjort en ansökan hos en förmedlare så lär du nog inte få några bud/inga bra. Men som någon redan frågat, vad är syftet med lånet? Tar du i princip vilken ränta som helst? Jag hade förresten sökt på 500.000!
Det är en UC från HB, vet inte varför den togs. De bakade in en stor del blanco i mitt huslån i våras.
Det är alltså ingen förmedlare och ingen ansökan av lån.
Tror du att det ställer till det ändå?

varför ska jag söka på 500?

Senast ändrad:
Det är en UC från HB, vet inte varför den togs. De bakade in en stor del blanco i mitt huslån i april. Kanske de ville kolla att jag inte belånat mig mer, jag såg att lånenumret ändrats på mitt lån så kanske det var något sådant som hände.
Det är alltså ingen förmedlare och ingen ansökan av lån.
Tror du att det ställer till det ändå?

varför ska jag söka på 500?
Ok, konstigt att dom tog en UC.

Därför att du har mer än 250 i blancolån, så då är det i min mening givetvis bättre att samla så mycket som möjligt istället för endast 250.000

Senast ändrad:
Ok, men de där 530 är fördelat på två lån.
Konsument kredit och remember.
180’ konsument kredit och 350 remember.

men jag vill ju inte lösa dem, vill lösa krediterna utanför UC.
Ska jag ändå söka 500 tycker du?

Ja, det tycker jag. Ursäkta för att jag inte lusläst men hur mycket är det utanför uc? Och vad har du för räntor på lånen? Tror det blir bra. Kör.

Ja, det tycker jag. Ursäkta för att jag inte lusläst men hur mycket är det utanför uc? Och vad har du för räntor på lånen? Tror det blir bra. Kör.
Jag har ca 250 utanför Uc

80 wästgöta finans
20 eurocard
25 boozt
25 ellos
100 fairlo

Räntorna är som sagt rätt höga..runt 20 %

Vad är räntorna på Konsumentkredit och Remember?

Jag har ca 250 utanför Uc

80 wästgöta finans
20 eurocard
25 boozt
25 ellos
100 fairlo

Räntorna är som sagt rätt höga..runt 20 %
Jag säger sök på 500.000 och försök samla allt. Och därefter väntar du ett tag och bara fokuserar på att sänka räntan. Får du bud från nordax eller norwegian så kan du höja beloppet till 560k för att få in exakt allt. Kör kör kör!

Jag säger sök på 500.000 och försök samla allt. Och därefter väntar du ett tag och bara fokuserar på att sänka räntan. Får du bud från nordax eller norwegian så kan du höja beloppet till 560k för att få in exakt allt. Kör kör kör!
söker jag 500 får jag med ett synligt blanco, det på 180 och alla krediter utanför UC. Så allt får jag inte med.
Dock så ökar jag skuldbördan med 260’ men så får det vara då.

Lendo eller Zmarta? Vill söka helst idag för lite rädd att inkomst uppdateringen ändras i natt och då kanske jag får ett sämre betyg. Jag får en högre inkomst men hamnar ju i en annan grupp då.

Såg att man kan söka 600’ på Lendo. Någon som vet vilka som erbjuder det?
Jag skrev det i mitt tidigare svar, Nordax och Norwegian.

Förstod inte det du sa om att du ökar skuldbördan med 260k? Du menar bara på UC antar jag? Men det skulle du ju göra ändå iom att du ville samla lånen utanför uc.

Sök inte på 600k, utan på 500. Vissa banker kommer filtreras bort om du söker över 500. Får du däremot bud från banker som erbjuder 600 så kan du be förmedlaren att kontakta banken och höja beloppet till 560k.

Lendo eller Zmarta? Vill söka helst idag för lite rädd att inkomst uppdateringen ändras i natt och då kanske jag får ett sämre betyg. Jag får en högre inkomst men hamnar ju i en annan grupp då.
Inkomsten ändras från vad till vad? Självklart bättre med högre inkomst, att du ”hamnar i en annan grupp” är inget som du behöver bry dig om.

Inkomsten ändras från vad till vad? Självklart bättre med högre inkomst, att du ”hamnar i en annan grupp” är inget som du behöver bry dig om.
Fast jag läste här i forumet att betyget riskerar att bli sämre för att man jämförs med dem i den gruppen. Jag har ökat min inkomst från 488 till 696’

Jag skrev det i mitt tidigare svar, Nordax och Norwegian.

Förstod inte det du sa om att du ökar skuldbördan med 260k? Du menar bara på UC antar jag? Men det skulle du ju göra ändå iom att du ville samla lånen utanför uc.

Sök inte på 600k, utan på 500. Vissa banker kommer filtreras bort om du söker över 500. Får du däremot bud från banker som erbjuder 600 så kan du be förmedlaren att kontakta banken och höja beloppet till 560k.

ja exakt, på UC. Ok då söker jag på 500. Bör jag vänta till imorgon bitti eller spelar det ingen roll när man söker egentligen?

Fast jag läste här i forumet att betyget riskerar att bli sämre för att man jämförs med dem i den gruppen. Jag har ökat min inkomst från 488 till 696’
Det får du ta med en nypa salt, det finns en hel drös av faktorer bankerna tittar på när dom gör sin bedömning - betyget är en väldigt, väldigt liten del. En väldigt viktig och i vissa fall avgörande faktor är däremot inkomsten.

ja exakt, på UC. Ok då söker jag på 500. Bör jag vänta till imorgon bitti eller spelar det ingen roll när man söker egentligen?
Din inkomst är inte problemet, 488.000 är en tillräcklig inkomst för ett lån på 500.000. Det som KAN(behöver inte) sätta käppar i hjulen är din färska kreditupplysning men framförallt att din senaste inkomst inte syns ännu. Du kan ringa bankerna så kommer vissa av dom säga att dom gärna vill att senaste deklarationen ska synas.

Din inkomst är inte problemet, 488.000 är en tillräcklig inkomst för ett lån på 500.000. Det som KAN(behöver inte) sätta käppar i hjulen är din färska kreditupplysning men framförallt att din senaste inkomst inte syns ännu. Du kan ringa bankerna så kommer vissa av dom säga att dom gärna vill att senaste deklarationen ska synas.

ok, det var ju inte bra angående min senaste kreditupplysning..
ställer den till det mycket tror du?

ska jag ange min nya inkomst eller gamla?

ok, det var ju inte bra angående min senaste kreditupplysning..
ställer den till det mycket tror du?

ska jag ange min nya inkomst eller gamla?
Läste tidigare svar nu igen och såg att det inte var en upplysning från en låneförmedlare, det kommer nog inte alls ställa till det.
Jag hade dock väntat på ny inkomst - men det är bara jag!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp