Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån med mina förutsättningar

Läste tidigare svar nu igen och såg att det inte var en upplysning från en låneförmedlare, det kommer nog inte alls ställa till det.
Jag hade dock väntat på ny inkomst - men det är bara jag!

jag kan ju iofs styrka min nya inkomst med lönespecar.
Jag har ångest inför detta, skulle vara riktigt skönt att sitta med två större lån. Men blir nojig för detta med inkomst, om jag ändå ska vänta tills den uppdateras..?

jag kan ju iofs styrka min nya inkomst med lönespecar.
Jag har ångest inför detta, skulle vara riktigt skönt att sitta med två större lån. Men blir nojig för detta med inkomst, om jag ändå ska vänta tills den uppdateras..?
Du skrev tidigare att den skulle uppdateras inatt. Har den gjort det?
Alltså, du kommer att få ett samlingslån. Var inte nojig. Tycker fortfarande du ska söka på 500.000.

Nej den har inte gjort det.
Ok jag får skicka in ansökan idag, ska försöka att inte vara nojig ;-)

Nej, ringde och pratade med Lendo. De trodde att min kreditupplysning från Hb kanksw kunde ställa in det men sa samtidigt att bud kommer du få men kanske inte den räntan jag hoppats på. Jag har 6 ff såg jag nu också, en försvinner om 6 dgr. De tyckte jag skulle vänta ut den.

vad tycker du?

Nej, ringde och pratade med Lendo. De trodde att min kreditupplysning från Hb kanksw kunde ställa in det men sa samtidigt att bud kommer du få men kanske inte den räntan jag hoppats på. Jag har 6 ff såg jag nu också, en försvinner om 6 dgr. De tyckte jag skulle vänta ut den.

vad tycker du?
Jag håller med! Det är bara 6 dagar. Vad har du för ränta hos remember och komplett?

Ok. Då avvaktar jag några dagar.

Ganska säkert på att det är 7 hos både remember och konsumentkredit

Ska jag söka 500’ och ange att lösa 500’
Är det det bästa? Tänk på att jag har lån utanför UC som jag vill få bort så jobbigt om det blir en massa lösenkrav..

Ska jag söka 500’ och ange att lösa 500’
Är det det bästa? Tänk på att jag har lån utanför UC som jag vill få bort så jobbigt om det blir en massa lösenkrav..
Lösenkrav kan komma oavsett summa. Jag sökte 600k på 15 år, fick 3 erbjudanden. Ringde Advisa och bad dem söka igen på samma upplysning 350k på 12 år och fick tre erbjudanden till. Så tänk på det om du söker 500k att du kan ringa Lendo eller vem du kör hos och be dem söka igen på lägre belopp samma upplysning

Ok nu fattar jag frågan. Du menar söka på x och lösa x-y så att du har y kvar att göra vad du vill med. Inte dumt. Har gjort det själv när jag varit i spelbubblan så jag haft spelpengar. Fick då erbjudanden både på x men även på x-y så man diskvalificerar inte sig från erbjudanden

Ok här är de bästa.
Helst vill jag inte ha lösenkrav och transaktionshistorik känns sådär eftersom jag har lån utanför UC.

Bilagor

• 37FCB24E-30D7-4126-BDED-2AFCC1CE4664.webp
    37FCB24E-30D7-4126-BDED-2AFCC1CE4664.webp
    93.2 KB · Visningar: 307
Hur är avida finans?

lite hög ränta, men kan jag lösa mitt wästgöta finans med hjälp av det nya lånet , så kanske jag kan ta ett nytt lån hos WGF och på så sätt få bort 300’ från uC.

Bilagor

• CCD60EC9-6180-450D-ADE2-C01CF56F9913.webp
    CCD60EC9-6180-450D-ADE2-C01CF56F9913.webp
    91.4 KB · Visningar: 253
Vad har hänt med Nordax? 17% i ränta!?

Bilagor

• 0EE5B56A-B5EC-480B-A57C-5EA91B2EC929.webp
    0EE5B56A-B5EC-480B-A57C-5EA91B2EC929.webp
    59 KB · Visningar: 218
Du kan ju köra på ikano tex och blir du inte godkänd med transaktionerna eller att de har åsikter på det de ska lösa så kan du ta ett annat erbjudande. Så länge du inte har signat skuldebrev så kan du ringa Lendo och välja ett av dina andra erbjudanden istället. Ring Lendo och surra om detta, de är mycket hjälpsamma

Hur är avida finans?

lite hög ränta, men kan jag lösa mitt wästgöta finans med hjälp av det nya lånet , så kanske jag kan ta ett nytt lån hos WGF och på så sätt få bort 300’ från uC.
Avidas hemsida har varit strulig i omgångar, har varit skitsvårt att logga in. Dock var det ett tag sen jag upplevde detta så det kanske är fixat nu. Gjorde en liten extraamortering för nån månad sen och det gick snabbt och smidigt. I övrigt har jag inte så mycket att säga, har aldrig haft anledning att kontakta dom, lånet rullar på och dras varje månad..

Avidas hemsida har varit strulig i omgångar, har varit skitsvårt att logga in. Dock var det ett tag sen jag upplevde detta så det kanske är fixat nu. Gjorde en liten extraamortering för nån månad sen och det gick snabbt och smidigt. I övrigt har jag inte så mycket att säga, har aldrig haft anledning att kontakta dom, lånet rullar på och dras varje månad..
Ok tack!

Du kan ju köra på ikano tex och blir du inte godkänd med transaktionerna eller att de har åsikter på det de ska lösa så kan du ta ett annat erbjudande. Så länge du inte har signat skuldebrev så kan du ringa Lendo och välja ett av dina andra erbjudanden istället. Ring Lendo och surra om detta, de är mycket hjälpsamma
Fast signerar man inte direkt?
Får fundera lite och prata med Lendo imorgon.

Någon som vet hur det kommer sig att inte banker som dnb och resurs ger erbjudande? Riktar dom in sig på personer med sämre förutsättningar för någon annan förklaring ser jag inte ?😛

Hur är avida finans?

Har du fått erbjudande fr Ikano? Isf 100% rätt. Rak amortering och väldigt sjysta om det skulle krisa någon gång.

Någon som vet hur det kommer sig att inte banker som dnb och resurs ger erbjudande? Riktar dom in sig på personer med sämre förutsättningar för någon annan förklaring ser jag inte ?😛
Också nyfiken på detta då jag läst att flera fått erbjudanden med sämre betyg än mig.

Har du fått erbjudande fr Ikano? Isf 100% rätt. Rak amortering och väldigt sjysta om det skulle krisa någon gång.
Jag fick från Ikano men lösenkrav och transaktionshistorik.. ej aktuellt då jag har har lån utanför UC..

är det någon som har löst ett lån hos wästgöta finans för att sedan ta ett nytt till högre belopp?
har ett på 80’ där som jag vill lösa, sen därefter ta ett nytt på 300’ om möjligt.

Verkar inte komma fler erbjudanden, vilket ska jag välja eller ska jag prova en annan förmedlare?
Är inte super nöjd med dem Erbjudanden jag fick.
Ikano kommer säkert att säga nej eftersom jag har lån utanför UC och då ligger avida finans bäst till rent krasst.

Jag fick från Ikano men lösenkrav och transaktionshistorik.. ej aktuellt då jag har har lån utanför UC..

är det någon som har löst ett lån hos wästgöta finans för att sedan ta ett nytt till högre belopp?
har ett på 80’ där som jag vill lösa, sen därefter ta ett nytt på 300’ om möjligt.
Det betyder inte att det är helt körd (om du inte fuskat). Skulle gå hela vägen och blir det avslag sedan, kan man ju återgå till andra erbjudande.

Det betyder inte att det är helt körd (om du inte fuskat). Skulle gå hela vägen och blir det avslag sedan, kan man ju återgå till andra erbjudande.
Men det är 350’ de erbjuder och jag skulle verkligen behöva 500, då kan jag lösa alla krediter inklusive ett lån hos konsument kredit på 180 som jag betalar 2000 på.

då skulle jag endast ha två stora lån, remember på 350 och avida på 500’.

Verkar inte komma fler erbjudanden, vilket ska jag välja eller ska jag prova en annan förmedlare?
Är inte super nöjd med dem Erbjudanden jag fick.
Ikano kommer säkert att säga nej eftersom jag har lån utanför UC och då ligger avida finans bäst till rent krasst.
Jag fick ikano för ett litet tag sen på 350.000kr. Lösts bland annat fairlo på typ 96k och det syns inte på uc och var inga problem. Dom löste även Brixo som var på typ 30k. Resten löste jag på Collector som syns på uc.

Ok!
Vill lösa följande
Fairlo
Ellos
Boozt
Eurocard
Klarna
Wästgöta finans
Alla dessa är utanför UC.
svårt att se att ikano kommer lösa dem eller vad tror ni?

Ok!
Vill lösa följande
Fairlo
Ellos
Boozt
Eurocard
Klarna
Wästgöta finans
Alla dessa är utanför UC.
svårt att se att ikano kommer lösa dem eller vad tror ni?
Jag tror inte det är något problem. Det är inga inkasso, och inga smslån. Men klarar du 350k hur blir din budget?

Jag tror inte det är något problem. Det är inga inkasso, och inga smslån. Men klarar du 350k hur blir din budget?
Det är sant, men 350 kan bli rätt tufft ändå trots allt med tanke på budgeten.
Jag behöver samla allt jag kan för att komma ner i månadskostnad.

vad ska jag göra? Ska jag köra på avida finans eller prova annan låneförmedlare??

Det är sant, men 350 kan bli rätt tufft ändå trots allt med tanke på budgeten.
Jag behöver samla allt jag kan för att komma ner i månadskostnad.

vad ska jag göra? Ska jag köra på avida finans eller prova annan låneförmedlare??
Annan låneförmedlare kommer inte att hitta fler banker som vill erbjuda lån om inte förutsättningarna ändras. Kör den lösningen som funkar bäst för din budget. Planera långsiktigt! Bort med krediterna och lägg in sparande. Sätt realistiska mål.

Annan låneförmedlare kommer inte att hitta fler banker som vill erbjuda lån om inte förutsättningarna ändras. Kör den lösningen som funkar bäst för din budget. Planera långsiktigt! Bort med krediterna och lägg in sparande. Sätt realistiska mål.
Hej! Jag hade ju lite kontakt med dig för ett tag sen också och de känns som du har koll på mkt .
Håller du inte med att det är lite konstigt att varken resurs eller dnb gav erbjudande på morrans förutsättningar ? Många med sämre förutsättningar har ju fått bra lån där senaste tiden men det kanske beror på att bankerna har olika strategier vilka dom riktar in sig på? Märkligt tycker jag iaf :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp