Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån med mina förutsättningar

Hej! Jag hade ju lite kontakt med dig för ett tag sen också och de känns som du har koll på mkt .
Håller du inte med att det är lite konstigt att varken resurs eller dnb gav erbjudande på morrans förutsättningar ? Många med sämre förutsättningar har ju fått bra lån där senaste tiden men det kanske beror på att bankerna har olika strategier vilka dom riktar in sig på? Märkligt tycker jag iaf :)
Tyvärr har vi ju inte full insyn i bankernas villkor och graderingar. Så mycket av råden är baserade på kvalificerade gissningar.
Vad tänker du att orsaken skulle kunna vara?

Tyvärr har vi ju inte full insyn i bankernas villkor och graderingar. Så mycket av råden är baserade på kvalificerade gissningar.
Vad tänker du att orsaken skulle kunna vara?
Nej jag tycker också de verkar märkligt men man har ju sett ganska många med relativt dåliga förutsättningar som fått från båda dessa .. kan de va så att vissa banker riktar in sig på personer med lite sämre förutsättningar ? Vet egentligen inte varför detta skulle va en strategi dom har dock 😛

Dom kanske tänker att de e större chans att lånen ligger kvar hela perioden då,, riktar in sig på de med dåliga förutsättningar men ändå inte så dåliga att risken är så stor att man slutar betala .. väldigt oklart iaf ;)

Nej jag tycker också de verkar märkligt men man har ju sett ganska många med relativt dåliga förutsättningar som fått från båda dessa .. kan de va så att vissa banker riktar in sig på personer med lite sämre förutsättningar ? Vet egentligen inte varför detta skulle va en strategi dom har dock 😛

Dom kanske tänker att de e större chans att lånen ligger kvar hela perioden då,, riktar in sig på de med dåliga förutsättningar men ändå inte så dåliga att risken är så stor att man slutar betala .. väldigt oklart iaf ;)
Jag tycker också det är märkligt att de inte gav några erbjudanden? Har ju dock ett högt underskott ( 150’ ) iofs som kanske ställer till det, då UC visar 2021 års deklaration för mig fortfarande.
Hade ca 1 miljon i blanco som jag bakade in i våras i bolånet men enligt senaste uC har jag ju 530 i blanco. De får kanske inte ihop det helt enkelt.

Bör bestämma mig snart för vilket lån jag ska välja.
Vad tycker ni?
Köra på ikano bank trots att de inte erbjuder hela belpppet ( dock med lösenkrav och transaktionshistorik) eller Advisa finans som erbjuder hela beloppet?

är det fler som har erfarenheter av avida?

Nu valde jag avida finans, när jag ska signera så har de självklart lösenkrav när man loggar in..
Suck!!
Kan jag ange alla småkrediter också? Typ ellos, boozt etc eller är de stenhårda?

Nu valde jag avida finans, när jag ska signera så har de självklart lösenkrav när man loggar in..
Suck!!
Kan jag ange alla småkrediter också? Typ ellos, boozt etc eller är de stenhårda?
För mig stod det lösenkrav hos dem när jag fick i lånet i maj men de betalade ut hela summa till min konto ändå.

Ok! Jag kommer dock inte vidare i signeringen utan att ange lånen som ska lösas.

Du kan ändra dig och byta till en annan bank som gav dig erbjudande

Varför inte fylla i de lån du tänkt lösa och se om dom godtar det?
Du har ju trots allt sökt ett samlingslån så det borde ju inte vara någon chock för dom att du har lån utanför uc? (såvida du inte undanhållit information om nuvarande belåning i ansökan)

Det värsta som kan hända är att de nekar dig, och då kan du kontakta lendo och förklara att dom nekade i efterhand så öppnar dom upp igen och du kan välja ett annat erbjudande.

Uppdatering!

jag fick till slut beviljat av Konsument kredit på 500’
Så jäkla glad och till en låg ränta- 6 procent ca.
De löser mitt befintliga lån hos dem och har nu lösenkrav på resterade 300. Dessa 300 är ju lån/krediter utanför UC.
Hur hårda är dem? Kommer de att lösa dem tror ni? Så nervös över att bli nekad nu när allt börjar ordna sig!

Grattis! Bra ränta, undrar hur länge den håller nu när styrräntan gått upp 1%.... Håller tummarna att de godkänner iaf.

Uppdatering!

jag fick till slut beviljat av Konsument kredit på 500’
Så jäkla glad och till en låg ränta- 6 procent ca.
De löser mitt befintliga lån hos dem och har nu lösenkrav på resterade 300. Dessa 300 är ju lån/krediter utanför UC.
Hur hårda är dem? Kommer de att lösa dem tror ni? Så nervös över att bli nekad nu när allt börjar ordna sig!
Grattis!

Lite problem med konsument kredit, de verkar inte lösa krediter utan endast blancolån. De kan lösa wästgöta finans på 80’

Vad gör jag nu? Ska jag be dem lösa en del av lånet hos remember? Av 350’ så löser de isåntfall 240’ av det lånet.

tacksam för snabba råd!

Lite problem med konsument kredit, de verkar inte lösa krediter utan endast blancolån. De kan lösa wästgöta finans på 80’

Vad gör jag nu? Ska jag be dem lösa en del av lånet hos remember? Av 350’ så löser de isåntfall 240’ av det lånet.

tacksam för snabba råd!
om det inte finns några andra möjligheter har du väl inget val? Tycker det är dock bra att minska ner det stora lånet hos R.

om det inte finns några andra möjligheter har du väl inget val? Tycker det är dock bra att minska ner det stora lånet hos R.

nu verkar det bli så att de löser en större del av remember samt hela WGF.

vad ska jag göra sen för att få bästa förutsättningar för ett samlingslån?
behöver 230 för att lösa resterande krediter och målet är att ha endast 2 stora samlingslån.

kommer prova WGF nästa vecka om det blir löst men tror att mitt underskott kan ställa till det tyvärr.

Ok, nu behöver jag er hjälp med en plan framåt :-)

har nu två blancolån
500 på konsumentkredit 6,7 ränta
110 hos remember.

Krediter utanför UC är ca 250’ och dessa vill jag nu baka in hos remember. Fick det lånet hos dem i juni och måste vänta 4 mån innan man kan höja.
dock har jag ju en upplysningen från september via Lendo eftersom det var då jag tog lånet hos konsumentkredit.

hur länge ska jag vänta tills nästa ansökan?

förutsättningar nedan:
UC betyg 0,7
Lön 670’
Blanco 610
FF 6 st

Någon som har input på min plan framåt? Vet ju att det finns många duktiga och kunniga och behöver er hjälp här :-)

Ok, nu behöver jag er hjälp med en plan framåt :)

har nu två blancolån
500 på konsumentkredit 6,7 ränta
110 hos remember.

Krediter utanför UC är ca 250’ och dessa vill jag nu baka in hos remember. Fick det lånet hos dem i juni och måste vänta 4 mån innan man kan höja.
dock har jag ju en upplysningen från september via Lendo eftersom det var då jag tog lånet hos konsumentkredit.

hur länge ska jag vänta tills nästa ansökan?

förutsättningar nedan:
UC betyg 0,7
Lön 670’
Blanco 610
FF 6 st
Du borde gå under 3 ff och att senaste är minst 6 månader gammal. Finns banker där ff påverkar mycket i UC betyg.

Ok! Det blir inte under 3 ff förrän i slutet av mars nästa år. Kan inte vänta så länge utan behöver lösa detta Innan dess. En förfrågan försvinner i mitten av november nu i år. Då är jag nere på 5 åtminstone.

Ok! Det blir inte under 3 ff förrän i slutet av mars nästa år. Kan inte vänta så länge utan behöver lösa detta Innan dess. En förfrågan försvinner i mitten av november nu i år. Då är jag nere på 5 åtminstone.
Okej, vänta på tills november. Har inte följt tråden men ser att du har en ff i september? Provade du ansöka om lån då? Fick du erbjudande?
Jag gjorde en ansöka via Lendo i maj, då hade jag 5 ff. Fick inte så många och bra erbjudande, de erbjudande jag fick va med högre ränta.
Ringde lite runt då till banker där jag inte fick några erbjudande och frågade varför. Fick svar att jag har för många ff och att jag måste vänta att åtminstone ha 3 eller under och att jag inte ska ansöka något i 6 månader.

Ja precis, jag fick ett lån i september och det var för att samla ihop 2 lån till 1- det nya lånet är hos konsument kredit.
det jag vill göra är att samla krediterna utanför UC. De kostar alltför mkt..
Min förhoppning ligger hos remember i sånt fall där jag har ett bef lån på 110’.
Om jag ansöker i november hoppas jag på utökning där..
vad tror du om det?

Ja precis, jag fick ett lån i september och det var för att samla ihop 2 lån till 1- det nya lånet är hos konsument kredit.
det jag vill göra är att samla krediterna utanför UC. De kostar alltför mkt..
Min förhoppning ligger hos remember i sånt fall där jag har ett bef lån på 110’.
Om jag ansöker i november hoppas jag på utökning där..
vad tror du om det?
Okej, då är jag med. Fick du några mer erbjudande när du ansökte i september.
Min spontana känsla är att du kommer få erbjudande på 250k eftersom du har bra betyg.
Sen om det blir av Remember vet jag inte.

Ja jag fick några fler men konsument kredit var bäst i slutändan- förutom att de bara löste lån och inga krediter.

Nu behöver jag er input ang hur jag ska göra.
Jag önskar baka in krediterna i mitt ena blancolån hos remember.
Belopp 250’ vill jag utöka med.
jag har 6 UC FF och betyget är nu 0,7.
I mitten av november försvinner en UC men om dagar kan jag ansöka om höjning eftersom det då gått 4 månader sen jag tog det ber lånet hos remember.

i september så fick jag ett samlingslån hos konsumentkredit.
min UC har inte blivit uppdaterad med det nya lånet än men kommer säkert bli uppdaterat i veckan..

Ska jag vänta tills november eller chansa på att söka nu om några dagar?

Mitt betyg gick tyvärr från 0.7 till 4,6 idag. Pga att en kredit på 60’ blev synlig och fullt utnyttjad.
är det någon idé att söka samlingslån eller bör jag vänta tills någon förfrågan försvinner?

Lite akut behov av input här, hur ska jag göra?
Ska jag vänta tills en FF försvinner eller chansa ändå med mitt nuvarande betyg? Är tex remember kinkiga med betyget?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp