• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Samlingslån med störst chans

Pederlarsson

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
6 Juli 2023
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
5
Poäng
31
Med hög UC score, 20 men hög inkomst och ingen anmärkning. Vilka skulle ni säga är bäst att söka samlingslån hos, ska man gå via Lendo eller via någon annan direkt?
Har redan Remember, BankNorweigen. Tänker om exempelvis Svea är ett bolag som ändå lånar ut till hög score, fick för många år sedan med betalningsanmärkning där men dom kanske inte går via Lendo.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pojop

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
629
Mottagna reaktioner
304
Poäng
487
Med hög UC score, 20 men hög inkomst och ingen anmärkning. Vilka skulle ni säga är bäst att söka samlingslån hos, ska man gå via Lendo eller via någon annan direkt?
Har redan Remember, BankNorweigen. Tänker om exempelvis Svea är ett bolag som ändå lånar ut till hög score, fick för många år sedan med betalningsanmärkning där men dom kanske inte går via Lendo.
Svea går via Lendo ja.
Men hur många förfrågningar? Lär bli svårt med 20 score.. Inget vettigt lån kommer du få iallafall.
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
629
Mottagna reaktioner
304
Poäng
487
Ja du kommer säkerligen få minst 1...Banky. Katastrof ränta..
 

Henke054

V.I.P
Poäng: 207
Blev medlem
30 Juli 2022
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
67
Poäng
207
Ja dålig ränta på dom plus att dom kräver medsökande alltid!
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 290
Mottagna reaktioner
894
Poäng
717
Jag sökte senast i April på Lendo utan något erbjudande förutom Banky. Här var mina förutsättningar för det tillfället:

Inkomst: 420K
Underskott: 118K
Synliga blancolån: 740K
Synliga krediter: 153/160K utnyttjat.
UC-betyg: 11.3%
Förfrågningar: 6st, senaste tagna var då i December.

Testade söka 400K, sänkte till 350K, sänkte igen till 150K. Inga napp. Blir att vänta till hösten för mig innan jag försöker igen alternativt gå och peta på min egen bank.

I mitt fall är givetvis överbelåningen det största problemet men tänkte jag visar iallafall så du har något att gå efter.
 
Senast ändrad:

Pojop

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
629
Mottagna reaktioner
304
Poäng
487
Jag sökte senast i April på Lendo utan något erbjudande förutom Banky. Här var mina förutsättningar för det tillfället:

Inkomst: 420K
Underskott: 118K
Synliga blancolån: 740K
Synliga krediter: 153/160K utnyttjat.
UC-betyg: 11.3%
Förfrågningar: 6st, senaste tagna var då i December.

Testade söka 400K, sänkte till 350K, sänkte igen till 150K. Inga napp. Blir att vänta till hösten för mig innan jag försöker igen alternativt gå och peta på min egen bank.
Fast då har du 212% skuldsättningsgrad och det är mycket. Väldigt mycket på blanko/krediter i dessa tider. Tror du måste ner mot närmare 150% max för få något klokt.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 290
Mottagna reaktioner
894
Poäng
717
Fast då har du 212% skuldsättningsgrad och det är mycket. Väldigt mycket på blanko/krediter i dessa tider. Tror du måste ner mot närmare 150% max för få något klokt.

Defintivt den stora anledningen. Jag uppdaterade mitt inlägg litegrann.

Innan 2023 var x2 belåning inte lika påverkande men idag är det helt annat.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp