• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Samlingslån, mina chanser...

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Vlev nekad på Frogtail Trodde verkligen att det skulle funka då jag knappt ansökt om något med Bisnode. Skäms att säga det men Credway har jag redan en kredit hos. Har ni något tips om någon mer ”snäll” kontokredit eller något lån på ca 30-40000 som tar creditsafe?
Fairlo, dock endast 10.000.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
M

Marissa

Gäst
Poäng: 0
tack korpen!
Kan ju börja med det och beta av 10 k på krediterna iallafall. Något annat?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Vlev nekad på Frogtail Trodde verkligen att det skulle funka då jag knappt ansökt om något med Bisnode. Skäms att säga det men Credway har jag redan en kredit hos. Har ni något tips om någon mer ”snäll” kontokredit eller något lån på ca 30-40000 som tar creditsafe?
Annars kanske är Klarna-kortet ett alternativ, kika i kreditkortsforumet.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
tack korpen!
Kan ju börja med det och beta av 10 k på krediterna iallafall. Något annat?
Det viktigaste är inte att kolla krediterna, utan att hamna under ca 50% nyttjande som verkar vara lite av en magisk gräns.
 
M

Marissa

Gäst
Poäng: 0
Tack igen, korpen! Du verkar verkligen ha koll :) Fick godkänt på fairlo, har du något annat äss i ärmen som liknar fairlo? Kan jag få ett lån till på 10-15k kan jag halvera båda korten och förhoppningsvis förbättra mitt score :)
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Tack igen, korpen! Du verkar verkligen ha koll :) Fick godkänt på fairlo, har du något annat äss i ärmen som liknar fairlo? Kan jag få ett lån till på 10-15k kan jag halvera båda korten och förhoppningsvis förbättra mitt score :)
känner bara till 30% lån som tar Bisnode.
 

salamandern

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
9 Mars 2018
Meddelanden
49
Mottagna reaktioner
19
Poäng
52
Pengarna utbetalda från Marginalen, kommer kunna lösa alla skulder förutom Betalkoll för pengarna.
Så förhoppningsvis hinner man betala in allt imorgon senast.

Vad tror vi om kreditbetyget sen? Ökar ju synlig skuld från 162k till 200k, men kommer ha nollad kredit och bara en långivare istället.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Pengarna utbetalda från Marginalen, kommer kunna lösa alla skulder förutom Betalkoll för pengarna.
Så förhoppningsvis hinner man betala in allt imorgon senast.

Vad tror vi om kreditbetyget sen? Ökar ju synlig skuld från 162k till 200k, men kommer ha nollad kredit och bara en långivare istället.
Jag tror det förbättras, men senaste ff kan ha försämrat ganska mycket.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp