Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån nu? UC-risk m.m

Hej,

Har följt detta forum ett tag, men behöver nu lite input huruvida det är lönt för mig att söka samlingslån i mitten av september vid nästa UC-uppdatering.

Inkomst 2018: 440 TKR
Underskott av kapital 2018: 88 TKR

Totala lån, 710 TKR - fördelat på 6 aktörer
- Marginalen, ca 80 TKR, 11% ränta
- Forex, ca 50 TKR, 9% ränta
- Advisa, ca 300 TKR, 8% ränta
- Lendify, ca 140 TKR, 13% ränta
- Sevenday, ca 140 TKR, 9%

Totala kreditkort, 59 TKR - fördelat på 2 aktörer:
- Remember, 29/30 TKR
- Norwegian 29/30 TKR

Jag har nu ett kreditbetyg på 2.9% i skrivande stund. Har precis skaffat Betalkoll och betalt in 15 TKR på respektive kreditkort, dessa kommer alltså vara 50% utnyttjade per månadsslutet nu i augusti och förhoppningsvis kommer jag ner lite ytterligare i UC-risk tills jag isåfall söker i september.

Har 1 FF som försvinner mars 2020 från Lendo.

Värt att söka nu? Kan man få lägre räntor än de jag har med dessa förutsättningar? Vill söka på 300 TSEK och lösa de dyraste. Alternativet är att vänta tills 0 FF och ny inkomst som kommer vara runt 500 TKR för 2019, skulle dock behöva komma ner i månadskostnad redan nu.

Tack för input !

Med tanke på att din UC kommer att gå ganska mycket så är det så klart värt att vänta!

Jag hade 0,94% i kreditbetyg då fick jag en del erbjudanden på ränta runt 5%
Fick ett riktigt bra på 3,94% och det var det som jag tog :)

Alright, ingen idé att drömma om dessa räntor tills man kommer ner under 1,0% i UC-risk förmodligen. Tack

Hej,

Har följt detta forum ett tag, men behöver nu lite input huruvida det är lönt för mig att söka samlingslån i mitten av september vid nästa UC-uppdatering.

Inkomst 2018: 440 TKR
Underskott av kapital 2018: 88 TKR

Totala lån, 710 TKR - fördelat på 6 aktörer
- Marginalen, ca 80 TKR, 11% ränta
- Forex, ca 50 TKR, 9% ränta
- Advisa, ca 300 TKR, 8% ränta
- Lendify, ca 140 TKR, 13% ränta
- Sevenday, ca 140 TKR, 9%

Totala kreditkort, 59 TKR - fördelat på 2 aktörer:
- Remember, 29/30 TKR
- Norwegian 29/30 TKR

Jag har nu ett kreditbetyg på 2.9% i skrivande stund. Har precis skaffat Betalkoll och betalt in 15 TKR på respektive kreditkort, dessa kommer alltså vara 50% utnyttjade per månadsslutet nu i augusti och förhoppningsvis kommer jag ner lite ytterligare i UC-risk tills jag isåfall söker i september.

Har 1 FF som försvinner mars 2020 från Lendo.

Värt att söka nu? Kan man få lägre räntor än de jag har med dessa förutsättningar? Vill söka på 300 TSEK och lösa de dyraste. Alternativet är att vänta tills 0 FF och ny inkomst som kommer vara runt 500 TKR för 2019, skulle dock behöva komma ner i månadskostnad redan nu.

Tack för input !
Varför tog du inte mer på Betalkoll till kreditkorten. Mindre ränta där plus att det inte syns på UC.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp