• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Samlingslån, tankar ?

kennylånforum

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
16 Januari 2019
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Tror det är bäst att behålla ett kort iaf, på kortsikt på långsiktig kvittar det nog
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Frank84

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Tjena! Det är så att jag är i enormt behov av ett samlingslån just nu, och kommer ansöka om ett på Måndag då en ff försvinner.

Mina förutsättningar ser ut så här:

Total blanco synlig på UC: 250.900
Osynlig blanco/privata lån: 120.000

Överskott av tjänst: 481.100
Underskott av kapital: 74.200

Anmärkningar: 0
Total antal FF: 7 varav en går ut på Måndag.

Riskprognos: 8.39%


Det som är störst problem är privata lånen samt ett enormt lån hos Bank Norwegian där räntan är skyhög och total belopp jag kommer betala uppgår till 610.000 för ett lån på 200.000 om jag inte löser i förtid.


Antingen kommer jag söka 200.000 och betala av privata lån samt små blancolån, eller så söker jag 400.000 och bakar in även BN-lånet där. Men får jag verkligen ett lån på 400.000, eller ens 200.000 till någorlunda vettig ränta ?? Min riskprognos är ju ingen höjdare, men den är ju inte helt kass heller.


Det jag undrar är vad ni tror jag kommer få för erbjudanden, samt om jag bör söka större belopp för att lösa mitt jävla Bank Norwegian lån som har totalkass ränta ?

Privata lånen MÅSTE bort innan Februari, så där har jag inget alternativ.

Tankar?




Tänkte slänga en liten uppdatering, för de som är intresserade.
Jag betalade av båda mina kreditkort, UC risk sjönk till 7%. Ansökte om lån på 290.000 hos Advisa, fick endast ett förslag, från Re:member på fullt belopp men till 17% ränta.
( 2-3 förslag på futtiga 50k som inte ens är att bry sig om )

Jag tog det och får helt enkelt sitta med den räntan tills mitt betyg är bra och jag kan få en bättre ränta!
 

Zaz

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
3 Januari 2019
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
22
Poäng
102
Tänkte slänga en liten uppdatering, för de som är intresserade.
Jag betalade av båda mina kreditkort, UC risk sjönk till 7%. Ansökte om lån på 290.000 hos Advisa, fick endast ett förslag, från Re:member på fullt belopp men till 17% ränta.
( 2-3 förslag på futtiga 50k som inte ens är att bry sig om )

Jag tog det och får helt enkelt sitta med den räntan tills mitt betyg är bra och jag kan få en bättre ränta!


Gjorde likadant jag, sökte på Januari när mitt betyg låg på runt 9% efter min sista betalningsanmärking försvann. Fick på 350k hos Remeber med skyhöga 17.5% ränta. Tog det och betalade av nästan allt jag hade (sänte månadskostnaden från runt 15k till 7k)

Sen när onea, cashbuddy mfl började rapporter steg betyget till 16.5%.
Idag när det ända synliga jag har är ett 145k och 350k från Remeber syns så gick mitt betyg ner till 3%!

Ska vänta några månader, då jag har 3 ff som försvinner tills April, och sen prata med Remeber om antingen sänkt ränta eller så söka ett nytt för att lösa deras.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp