Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Samlingslån, vad tror ni?

Hej! Mitt första inlägg här men har läst massor av det ni skrivit och delat med er (och lärt mig massor av en lånevärld jag inte trodde var så komplicerad).
Mina förutsättningar:
Lön: 510 000 Nok (jobbar och skattar i Norge sen många år, så 0 i taxerad inkomst i Sverige)
Lån 1: 127000 Nordax 9.9% ränta (samlingslån från april) (Då var mitt kreditbetyg 7,01 % men 0 förfrågningar)
Lån 2: 136000 (billån från juli, check via Bisnode)
Klarna: 12000
Mastercard : 14000 av 20000 utnyttjat
Kreditkort 2: 0 kr av 15000 utnyttjat
Kreditscore 3.5 %
1 förfrågan från april (Advisa)
Inga betalningsanmärkningar
Vill nu kunna samla det sista (utom bilen) och få ut 15000 extra samt lägre ränta. Är detta möjligt? Eller kan man bara samla lån och inte få ur extra? Vågar inte slösa förfrågningar då mitt kreditbetyg är lättpåverkat på grund av min 0-taxerade lön (gissar jag) så därför ber jag om lite råd från er. När är smartast att söka? Hos vem? Något annat jag borde tänka på?
Tusen tack på förhand!

Jag är lite osäker på om detta kommer gå eftersom att du inte deklarerar svensk inkomst. Lite osäker dock.

Ring Nordax och kolla om dom kan höja beloppet samt sänka räntan. Utöver det är det nog kört.

Lendo advisa mm kan du glömma. Blir avslag direkt Pga utländsk inkomst. Det du måste göra är välja en bank/långivare som accepterar utländsk inkomst från dk eller Norge. Dvs de största bankerna samt sbab och norwegian. Du ringer de och gör ansökan och sen skickar du in lönesedlar, arbetsgivareintyg och arbetskontrakt. Lycka till

Sökte via Advisa sist (april) och fick 3 erbjudanden nämligen så helt kört är det nog inte även om det är lite svårare för mig. Men då testar jag nog Advisa igen när betyget gått ner lite och håller tummarna att jag får erbjudanden. Ringa runt gjorde jag för 1.5 år sen vilket resulterade i 4 förfrågningar på kort tid och ett kreditbetyg på 34%... Min bank (Swedbank) måste jag inom för att få lån och med deras öppettider så känns det helt ruttet att dom inte kan lösa detta på telefon så dit söker jag mig inte igen om jag inte absolut måste.

Sökte via Advisa sist (april) och fick 3 erbjudanden nämligen så helt kört är det nog inte även om det är lite svårare för mig. Men då testar jag nog Advisa igen när betyget gått ner lite och håller tummarna att jag får erbjudanden. Ringa runt gjorde jag för 1.5 år sen vilket resulterade i 4 förfrågningar på kort tid och ett kreditbetyg på 34%... Min bank (Swedbank) måste jag inom för att få lån och med deras öppettider så känns det helt ruttet att dom inte kan lösa detta på telefon så dit söker jag mig inte igen om jag inte absolut måste.
Jag jobbar i DK. Gjort det i 11 år. Bolån, billån, blancolån, allt har jag fixat hittills. Ringt båda advisa och Lendo och båda sa att det är kört . Sen ska man ju inte ringa till 4 banker och få 4 ff, man väljer en och provar . Reglerna har kanske ändrats. Lycka till

Du fyllde i din inkomst så förmodligen så fick du automatiska svar för att senare i så fall styrka din inkomst med lönespecifikationer. När banken väl mottagit lönespecarna så ser dom att du jobbar utomlands och ger mest troligt avslag. Nordax kräver inga kompletteringar så det var väl därför det gick igenom.. jag tycker fortfarande du ska ringa Nordax som du redan har lån hos och kolla om dom kan hjälpa dig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp