Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Samlingslån "vanlig" bank

Hej. Jag har lyckats få två större samlingslån, ett hos Bank norwegian och ett hos GE moneybank. Det handlar om ca. 200000:- på varje ställe. Räntan...nja sådär, 14% och 10%.

Jag undrar när man vågar söka samlingslån hos sin "vanliga" bank, i mitt fall SEB.
Har nu UC-score "bra" 1,1% och hoppas kunna pressa upp det till "mycket bra" inom kort.

Duger en sån score för att en vanlig bank ska bevilja ett större samlingslån?
Nån som har erfarenhet?

Med vänlig hälsning.

Hej Skrollan!
Får man lov att undra hur Dina förutsättningar såg ut när Du fick samlingslånet hos Norwegian Bank, dvs vad hade Du i lån, inkomst, underskott & vad var Ditt kreditscore när du fick detta?
Varför jag undrar är för att även jag funderar starkt på att ansöka om just ett större samlingslån hos dom så fort min endaste betalningsanmärkning försvinner nu i januari... Även då jag har en betalningsanmärkning, så ligger min kreditscore just nu på 2,1%... Märkligt!!

Hej Skrollan!
Får man lov att undra hur Dina förutsättningar såg ut när Du fick samlingslånet hos Norwegian Bank, dvs vad hade Du i lån, inkomst, underskott & vad var Ditt kreditscore när du fick detta?
Varför jag undrar är för att även jag funderar starkt på att ansöka om just ett större samlingslån hos dom så fort min endaste betalningsanmärkning försvinner nu i januari... Även då jag har en betalningsanmärkning, så ligger min kreditscore just nu på 2,1%... Märkligt!!

Jag tror jag hade "mindre bra" i UC-score.
Inkomst 420000:-, 90000:- underskott, blancolån på 340000:-.

Nåt sånt.

Tack för ditt svar! Fick du 200tkr beviljat av Norwegian enkom eller vad det totalen med den andra banken & när i tiden fick Du lånet beviljat hos Norwegian? STORT TACK för att Du vill besvara mina "dumma" frågor...

Hej. Jag har lyckats få två större samlingslån, ett hos Bank norwegian och ett hos GE moneybank. Det handlar om ca. 200000:- på varje ställe. Räntan...nja sådär, 14% och 10%.

Jag undrar när man vågar söka samlingslån hos sin "vanliga" bank, i mitt fall SEB.
Har nu UC-score "bra" 1,1% och hoppas kunna pressa upp det till "mycket bra" inom kort.

Duger en sån score för att en vanlig bank ska bevilja ett större samlingslån?
Nån som har erfarenhet?

Med vänlig hälsning.

Ingen erfarenhet men skulle bli MYCKET förvånad om inte en riktig bank skulle ge dig ett lån. Prova ICA eller COOP annars, storbanksräntor där med.

Jag förslår att ni startar en ny tråd för den frågan - hör väl inte riktigt till saken här?

Ni som har så bra inkomst hur har ni hamnat i detta låneträsk?

Vad är det för jävla fråga?

Har man 10-30 lån att betala av varje månad, plus sjuk ränta, är det väl inte så konstigt att många hamnar i den här situationen.

Spelproblem, skilsmässa, konkurs, olika typer av beroenden... Listan kan göras längre.

Att deklarera 400 k per år är ingen supersumma, speciellt inte när man har lån hos äckelaktörer.

Vill inte verka oförskämd men det skulle jag också vilja veta, har sjukpension 235000/år, hus med lån på 2 miljoner och 2 kroniskt sjuka barn så att jag hamnat här är väl inte svårt att förstå.

Sjukpension 115000/ år, ca en miljon i skuld med huslån. Hur man än ser på detta så har ju ingen av mina alla sms-lån gjort en "sund" kreditprövning för att se om jag har återbetalningsförmåga. Visst, jag har tagit lånen, men de har gladeligen gett ut dom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp