Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Samtal från Trustbuddy 2 dagar efter förfallodag

Hej ! Hur länge tog det från sista förfalldag till att du har fått ett brev från inkasso ? Hur gick det med avbetalningsplan o hur mycke betala du ? Tack !

Det tog 3-4 veckor för mig innan de hörde av sig och då bestämde vi att jag ska betala 300/månad augusti-oktober sen ska vi omförhandla månadsbeloppet. Jag hade förfallodag i juni och fick betalningsfritt i juli.

Tack ! Jag fundera oxå att lämna allt till inkasso. Men ibland blir man osäker pga någon skriva här om avbetalningsplana hos inkasso än vad de säga till mig. På måndag har jag pratat med Avida Inkasso . De säga att man få bara 3-4 gånga avbetalning. Spela ingen roll vilken bolag ( de vilken godkäna avbetalning ! ).Här i forum skriva någon om flera månade. Svea har jag ringt och de godkäna oxå bara 3 gånga. Men bara om man har ingent annat hos de. Intrum godkäna 6-12 månade ! Men oxå bara om de se vad stå på deras dator om dig.
Och då blir man lite osäker ! Kanske någon förstå mig. Målet blir att jag äntligen sluta med den skiten !!!!

Tack ! Jag fundera oxå att lämna allt till inkasso. Men ibland blir man osäker pga någon skriva här om avbetalningsplana hos inkasso än vad de säga till mig. På måndag har jag pratat med Avida Inkasso . De säga att man få bara 3-4 gånga avbetalning. Spela ingen roll vilken bolag ( de vilken godkäna avbetalning ! ).Här i forum skriva någon om flera månade. Svea har jag ringt och de godkäna oxå bara 3 gånga. Men bara om man har ingent annat hos de. Intrum godkäna 6-12 månade ! Men oxå bara om de se vad stå på deras dator om dig.
Och då blir man lite osäker ! Kanske någon förstå mig. Målet blir att jag äntligen sluta med den skiten !!!!

Jag förstår precis vad du menar har precis beslutat mig för att släppa mina lån hos Risicum/Okmoney till Intrum men när jag har läst olika trådar om vilka belopp vissa får och på hur många månader de får avbetala på blir jag väldigt osäker på om jag gjort rätt. Det varierar från 3-12 månader och belopp på mellan 1000-2000. Men jag orkar bara inte längre låna betala tillbaka och låna igen. Det enda sättet är att släppa till inkasso men det har inneburit för min del att varje vaken tanke är har jag gjort rätt kommer jag få en bra plan. Sover inte mer än 2-3 timmar per natt och mår skit av detta. Hur gör alla föratt få en bra rimlig avbetalningsplan och hur kan jag också få det eller kommer allt sluta i katastrof med Kfm och anmärkningar så jag mister huset och barnen.

Konstigt att vi är alla så lik ! Den samma tanka har jag ochså ! För min del är det att jag skäms mig fram för min fru och om hon går på brevlådan och hämta flera inkassobrev ut ! Det är mitt största fel att jag tog sms lån !!!

Att gå ut till brevlådan 5 dagar i veckan är den värsta stunden på dagen när man inte vet om det ligger något nytt inkassobrev där även om man vet att det ska komma ett. Jag mår illa varje gång innan jag kollat posten och ser alltid till att jag kollar brevlådan inte barnen. Trodde att jag skulle vänja mig sedan jag börjat släppa lån till inkasso men känslan blir bara värre och värre. Vet att detta inte har med ämnet i tråden men behövde få skriva det då jag inte har någon att prata om detta som förstår.

Att gå ut till brevlådan 5 dagar i veckan är den värsta stunden på dagen när man inte vet om det ligger något nytt inkassobrev där även om man vet att det ska komma ett. Jag mår illa varje gång innan jag kollat posten och ser alltid till att jag kollar brevlådan inte barnen. Trodde att jag skulle vänja mig sedan jag börjat släppa lån till inkasso men känslan blir bara värre och värre. Vet att detta inte har med ämnet i tråden men behövde få skriva det då jag inte har någon att prata om detta som förstår.

Lördag och Söndag är de enda dagar jag ser fram emot då kommer ingen post som jag slipper oroa mig för.

Samma här! Sååå skönt att slippa oroa sig för äcklig post dessa dagar!

Samma här! Sååå skönt att slippa oroa sig för äcklig post dessa dagar!

Håller med, väntar just nu på 3 inkassokrav varav det ena tror jag att jag inte kommer få en avbetalningsplan på. Så varje dag jag inte behöver tömma brevlådan är en befrielse. Vet ju att allt spricker snart men försöker förtränga det så gott det går för att orka.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp