Tack ! Jag fundera oxå att lämna allt till inkasso. Men ibland blir man osäker pga någon skriva här om avbetalningsplana hos inkasso än vad de säga till mig. På måndag har jag pratat med Avida Inkasso . De säga att man få bara 3-4 gånga avbetalning. Spela ingen roll vilken bolag ( de vilken godkäna avbetalning ! ).Här i forum skriva någon om flera månade. Svea har jag ringt och de godkäna oxå bara 3 gånga. Men bara om man har ingent annat hos de. Intrum godkäna 6-12 månade ! Men oxå bara om de se vad stå på deras dator om dig.
Och då blir man lite osäker ! Kanske någon förstå mig. Målet blir att jag äntligen sluta med den skiten !!!!
Att gå ut till brevlådan 5 dagar i veckan är den värsta stunden på dagen när man inte vet om det ligger något nytt inkassobrev där även om man vet att det ska komma ett. Jag mår illa varje gång innan jag kollat posten och ser alltid till att jag kollar brevlådan inte barnen. Trodde att jag skulle vänja mig sedan jag börjat släppa lån till inkasso men känslan blir bara värre och värre. Vet att detta inte har med ämnet i tråden men behövde få skriva det då jag inte har någon att prata om detta som förstår.
Samma här! Sååå skönt att slippa oroa sig för äcklig post dessa dagar!