Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

SBAB lån 200k

1.
Välj belopp och fyll i dina uppgifter i en ansökan. Du får då besked direkt på skärmen.

2
Logga in på sbab.se för att hitta dina lånehandlingar. Skriv ut dessa och skicka tillbaka till oss.

3
Vi betalar ut lånet när vi får tillbaka skuldebrevet och lånevillkoren påskrivna.

Vad är det för besked man får på skärmen? Är detta inte lite missvisande, har inte fått något besked.
Fick du ingenting på skärmen efter du hade ansökt? Inget "vi återkommer" eller "vi kommer behandla din ansökan Manuellt"?

Fick du ingenting på skärmen efter du hade ansökt? Inget "vi återkommer" eller "vi kommer behandla din ansökan Manuellt"?

Jo att det är under behandling. Men om man ska få besked direkt tolkar jag det som avslag eller beviljat.

Ok så jag ringde idag. Tydligen vill de att kunderna ska ringa dom för att man tillsammans ska gå igenom ansökan.

Behövde inte komplettera med något sa de men har ännu inte fått de beviljat (lät dock positiva). Vi pratar om en ränta på 5 %.

Ok så jag ringde idag. Tydligen vill de att kunderna ska ringa dom för att man tillsammans ska gå igenom ansökan.

Behövde inte komplettera med något sa de men har ännu inte fått de beviljat (lät dock positiva). Vi pratar om en ränta på 5 %.
Låter bra ju!
Blev beviljad 150.000kr i fredags. Skrev på skuldebrevet digitalt. Fortfarande inga pengar. Ringde de idag och de sa att det fortfarande var "utbetalning under behandling/handläggning", betyder nog att ingen handläggare haft tid att göra det sista och betala ut. Inga kompletteringar eller lösenkrav för min del. Verkar som om alla har extrem mycket att göra efter UC uppdateringen förra veckan. Detta är dock marginalen bank till 7%.
Lycka till!

Jo absolut, men vi får se när allt är klart.

Tycker det är märkligt att de vill att man själv ska ringa in utan att skriva något om det. De borde nämna det.

Sökte 320k till 5 % ränta då.

Uppdatering.

Fortfarande inte fått det beviljat. Det låter som det är de när jag pratar med dom men inte fått lånehandlingar att skriva ut än. Ansökte kring lunch i söndags och har ännu inte fått besked. Så inte de snabbaste som sagt.

Uppdatering

Fortfarande inte beviljat. De ringde nu precis och frågade hur de andra krediterna jag har uppstod, sa att de var överkonsumtion och att jag försöker lösa situationen nu. Har väntat tålamodigt på att kunna få bra ränta.

Ska snart få besked på nätet sa de.

Uppdatering

Fortfarande inte beviljat. De ringde nu precis och frågade hur de andra krediterna jag har uppstod, sa att de var överkonsumtion och att jag försöker lösa situationen nu. Har väntat tålamodigt på att kunna få bra ränta.

Ska snart få besked på nätet sa de.
Ställde de inte fråga vad du skulle ha de 100k som du inte ska ha till att lösa blanco? Du sökte 310k men skulle vara lösa 210k.

Aj då...
Den är lite jobbig.

Ställde de inte fråga vad du skulle ha de 100k som du inte ska ha till att lösa blanco? Du sökte 310k men skulle vara lösa 210k.

Jag nämnde det redan i början utan att de behövde fråga. Så de vet redan vad jag ska med resterande till, däremot vill de väl veta hur jag försatt mig i denna situation. Nu gav jag dom en orsak men måste man berätta vad man behövt pengarna till, är man skyldig o berätta?

Inte fått något besked idag så antar att de hör av sig imorgon med antingen besked eller ytterligare komplettering

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp