• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

SEB- blanco

MrDesp

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Hej,

min som har seb blancolån, hur gör ni för att följa lånet. Värdelöst när man inte kan följa hur mycket som är kvar av lånet. De rapporterar inte till UC varje månad så där uppdateras det var annan eller var tredje månad.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jenka

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
225
Poäng
407
Hej,

min som har seb blancolån, hur gör ni för att följa lånet. Värdelöst när man inte kan följa hur mycket som är kvar av lånet. De rapporterar inte till UC varje månad så där uppdateras det var annan eller var tredje månad.
Genom att logga in med BankID. Du kan säkert få en månatlig avisering per post, men dock mot en liten kostnad.
 
Senast ändrad:

Aleeex

V.I.P
Poäng: 527
Blev medlem
30 April 2019
Meddelanden
521
Mottagna reaktioner
405
Poäng
527
Hej,

min som har seb blancolån, hur gör ni för att följa lånet. Värdelöst när man inte kan följa hur mycket som är kvar av lånet. De rapporterar inte till UC varje månad så där uppdateras det var annan eller var tredje månad.
Dom uppdaterar varje månad för mig. Sedan får jag brev ibland om räntesänkningar och kan då se aktuella skulden.
 

MrDesp

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Mitt lån går snart ut, så får också räntesänkningar
 

Försäkringskassan

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
4 Februari 2021
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Hej!

SEB rapporterar in till UC varje månad så du kan följa det där. Utöver detta kan du bara gå in på ditt lokala SEB-kontor och be om en bankdosa helt gratis så kan du skaffa dig en inloggning till deras internetbank och följa allt där också. Kostar ingenting för kontot eller dosan och tar bara en liten minut.

Även jag har fått räntesänkningar gång på gång och jag ligger nu under deras lägsta ränta de annonserar på sin hemsida.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp