• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

SEB frågar om transaktioner

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
686
Poäng
607
Är det bara Swedbank som håller på med det här tramset?
Min polare jag swishade med hade Länsförsäkringar. De var ännu värre och han höll på i 2 veckor med dagliga samtal och mail för att undvika uppsägning. Pga att vi swishat varandra…
 

Berra.

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
12 April 2022
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
29
Poäng
102
Min polare jag swishade med hade Länsförsäkringar. De var ännu värre och han höll på i 2 veckor med dagliga samtal och mail för att undvika uppsägning. Pga att vi swishat varandra…
Hur mycket swishade ni varandra och hur länge pågick det? Blir verkligen orolig att det kommer ske mig nu
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 062
Mottagna reaktioner
604
Poäng
637
Skrämmande om det är så att banker kan säga upp ens konto och annat för att man spelat.
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
686
Poäng
607
Hur mycket swishade ni varandra och hur länge pågick det? Blir verkligen orolig att det kommer ske mig nu
Typ dagligen i 8 månader, 500-5000 kr åt gången och total omsättning på runt 1 miljon. Så det var ju mycket absolut och jag säger ingenting om att banken reagerade och ställde frågan. Men att de sätter en deadline på 2 veckor och sen inte ens svarar när man skickar in underlag samt när det väl är bevisat att vi ägnat oss åt spel (vilket hallååå inte är olagligt) säger att vi inte får fortsätta med det, då blir man liiite tveksam till motiveringen att det är för att motverka penningtvätt. Alla pengar ser man ju direkt liksom är från lön, lån eller spelvinster från svensklicensierade bolag. På vilket sätt tvättas pengar??

Hursom. Vi la såklart ner. Sen gick min spelpaus ut och jag kunde lira på egen hand.
 

Roya

Viktig medlem
Poäng: 166
Blev medlem
12 September 2022
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
55
Poäng
166
Skaffa olika banker för säkerhets skull, jag har Seb, Swedbank och Nordea
 

Berra.

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
12 April 2022
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
29
Poäng
102
Typ dagligen i 8 månader, 500-5000 kr åt gången och total omsättning på runt 1 miljon. Så det var ju mycket absolut och jag säger ingenting om att banken reagerade och ställde frågan. Men att de sätter en deadline på 2 veckor och sen inte ens svarar när man skickar in underlag samt när det väl är bevisat att vi ägnat oss åt spel (vilket hallååå inte är olagligt) säger att vi inte får fortsätta med det, då blir man liiite tveksam till motiveringen att det är för att motverka penningtvätt. Alla pengar ser man ju direkt liksom är från lön, lån eller spelvinster från svensklicensierade bolag. På vilket sätt tvättas pengar??

Hursom. Vi la såklart ner. Sen gick min spelpaus ut och jag kunde lira på egen hand.
Okej, jag och min kompis har väll omsatt ungefär en 5:e del av den summan ni lirat för senaste året, blir å lägga ner de direkt så man slipper allt sånt skit från banken
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
686
Poäng
607
Så sjukt. Fick nu ett meddelande på min internetbank där de frågar om transaktioner HAHA asså tajmingen. Ännu sjukare är att ena är ett lån som jag löste och var på telefon med dem i 45 minuter och skickade utdrag och skuldebrev. De är sådana skojare. Andra transaktionen de frågade om är från mitt lönekonto i annan bank. Som skedde för 6 månader sen :facejoy:
 

Berra.

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
12 April 2022
Meddelanden
83
Mottagna reaktioner
29
Poäng
102
Asså får verkligen en klump i magen nu, blir så orolig över att det ska hända mig me..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp