Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

SEB lån erfarenheter

Hej igen allihopa. Skapar yttligare en tråd.

Sökte via advisa igår på ett lån på 325.000kr. Fick för en liten stund sen ett erbjudande via SEB på lånet med en ränta på 8,8%.

Kommer att ta det ifall det går att omvandla lånet till ett medlemslån för då lan jag få räntan på 4,9%. Är det någon som vet ifall man kan göra så fast man sökt lånet via en låneförmedlare?

Undrar dessutom om man behöver komplettera något? Står inget på advisa att jag behöver det men tänker ifall någon råkat ut för lösen i efterhand iallafall eller dylikt.

Jag vet inte om du kan omvandla till medlemslån. Men de var SJUKT griniga a gående medlemslån för 2 år sen iaf. 380 000 i inkomst, utmärkt kreditbetyg (0,1 på kreddy), inga förfrågningar senaste året. Ett bolån på 25% av bostadens värde och amorterar rätt rejält på det. Ett billån (bil som säkerhet) med 25 k kvar samt 450 k till CSN. Kreditkort på 30 k outnyttjad.
Inga anmärkningar eller dylikt.

Dock en projektanställning som förnyades årligen vilket ag intygade skulle förnyas under kommande femårsperio. Ville låna 60 k blanco. Fick nej.

Inga problem alls hos annan bank.

Hej igen allihopa. Skapar yttligare en tråd.

Sökte via advisa igår på ett lån på 325.000kr. Fick för en liten stund sen ett erbjudande via SEB på lånet med en ränta på 8,8%.

Kommer att ta det ifall det går att omvandla lånet till ett medlemslån för då lan jag få räntan på 4,9%. Är det någon som vet ifall man kan göra så fast man sökt lånet via en låneförmedlare?

Undrar dessutom om man behöver komplettera något? Står inget på advisa att jag behöver det men tänker ifall någon råkat ut för lösen i efterhand iallafall eller dylikt.

Jag har läst i flertalet trådar om personer som blivit beviljade lån av SEB via låneförmedlare och efter samtal med SEB kunnat få villkoren för medlemslånet. Ring och prata med dem så löser de säkert det. Vore väl nice att få ner räntan så pass mycket med ett enkelt samtal? :) Lycka till och återkoppla gärna!

Jag vet inte om du kan omvandla till medlemslån. Men de var SJUKT griniga a gående medlemslån för 2 år sen iaf. 380 000 i inkomst, utmärkt kreditbetyg (0,1 på kreddy), inga förfrågningar senaste året. Ett bolån på 25% av bostadens värde och amorterar rätt rejält på det. Ett billån (bil som säkerhet) med 25 k kvar samt 450 k till CSN. Kreditkort på 30 k outnyttjad.
Inga anmärkningar eller dylikt.

Dock en projektanställning som förnyades årligen vilket ag intygade skulle förnyas under kommande femårsperio. Ville låna 60 k blanco. Fick nej.

Inga problem alls hos annan bank.

Konstigt att du inte fick ett lån då. Jag ringde till dom och frågade och säkagbkunde omvandla lånet till medlemslån efter det hade betalats ut.

Konstigt att du inte fick ett lån då. Jag ringde till dom och frågade och säkagbkunde omvandla lånet till medlemslån efter det hade betalats ut.

Varför vänta med att göra om det till ett medlemslån efter att det betalats ut??? Vad fick du för svar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp