Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Signering utan bankid

Jag tillhör en minoritet som är utrotningshotad, dvs jag har inte bankid av många anledningar. Har försökt hitta ett lån som passar mig, dvs där jag kan välja att signera utan bankid så jag får skuldebrevet hem.
Har hittat APP finans där du kan välja att signera manuellt och även Mobillån/Säkerfinans.
Fylll gärna på om ni vill om ni vet om andra bolag med manuell signering.

Utav ren nyfikenhet, varför vägrar du BankID?

De enda som vägrar bank Id är personer som utnyttjar andra. Tex lån i makens namn.
Det finns inga andra förklaringar.

Att man inte har råd med en smartphone t.ex är Bull. Går att skaffa en sådan telefon för 200kr.

Så jag tycker inte man ska lämna tips här gällande detta.

Detta är sanningen och sen kan trådstartaren och andra hoppa på mig bäst ni vill men det är så det är. När någon talar om sanningen och man känner sig intryckt i ett hörn så går man till aggresivt angrepp. Så skrik på men alla vet att detta är sant.

Jimmy,
Pratar med kunder varje dag och massa av dom vägrar bankid.

Plus. Hur svårt är det att sno mannens mobil 2 minuter när han duschar och signera...

De enda som vägrar bank Id är personer som utnyttjar andra. Tex lån i makens namn.

Att man inte har råd med en smartphone t.ex är Bull. Går att skaffa en sådan telefon för 200kr.

Detta är sanningen och sen kan trådstartaren och andra hoppa på mig bäst ni vill men det är så det är. När någon talar om sanningen och man känner sig intryckt i ett hörn så går man till aggresivt angrepp. Så skrik på men alla vet att detta är sant.

Håller faktiskt med Jimmy. Även de aktörer som inte har Bank id ringer ju oftast upp för att säkra och spela in verifieringen.

Oj, vilken oro min tråd väckte!

1. Jag är så ensamstående som en människa kan vara om inte katten räknas som sambo?

2. Framför allt är jag en ärlig människa. Att insinuera anser jag vara mer brottsligt när anklagelsen är å det grövsta enligt min mening. Det går lätt att sitta bakom en skärm och tyckas veta och förstå när ingen i själva verket har en blekaste aning.

3. Min hälsosituation och var jag befinner mig är inget jag tänker upplysa om här i tråden men en sak kan ni tveksamma ta in och det är att det är otroligt många människor som inte har eller vill ansluta sig till bank-id idag. Tack och lov kan du ännu gå in på en bank och signera ett låneavtal i "gammeldags anda".

4. Mitt lånebehov är inte akut så jag kan sondera terrängen på egen hand.

5. Sen kan man undra över vilka som rör sig i detta forum och vilka som gått vilse.

Tack för alla anklagelser! Den som gräver en grop åt andra....

I min trådstart skulle jag kanske ha lagt till att det är HELT OK att låneinstitutet återkopplar med ett telefonsamtal, men det tog jag för givet att så var brukligt! ICA banken skickar ut låneavtalet för underskrift med REK vilket innebär personlig kvittens, så alla långivare kontrollerar vilket är bra, men min fråga gällde vilka som skickar låneavtalet för underskrift.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp