Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ska jag anmäla detta.

Det är därför man bör läsa avtalet innan man tar ett lån. För vissa lån måste du betala hela räntan för den avbetalningstid du valt, även om du löser lånet i förtid. Med ditt exempel så skulle det alltså bli; du lånar 200k. Med ränta ska du betala 300000. För att lösa lånet, oavsett när behöver du betala in (summan som är kvar av) 300000.
Nja kan inte hålla med dig här, Har du ett lån och göra extrabetalningar så heter det extraamortering, dvs du amorterar på pengarna du tog i lån. Menar du att jag skulle amortera på ränta?

Nja kan inte hålla med dig här, Har du ett lån och göra extrabetalningar så heter det extraamortering, dvs du amorterar på pengarna du tog i lån. Menar du att jag skulle amortera på ränta?

Du behöver inte hålla med mig, jag försöker bara förklara hur det funkar. Det är ett jäkla skitlån du tagit och villkoren mellan lån skiljer sig. Du kan inte ta ett snabblån och förvänta dig att det funkar som ett hyggligt banklån. På dessa lån åtar du dig ofta att betala tillbaka hela räntebeloppet oavsett om du löser lånet i förtid.

Nä kommer inte gå tillbaka har bestämt mig för att släppa det och se det positiva i det istället, att jag nu är fri ifrån det.Jag ska nu fokusera på mitt Nordaxlån och i Augusti är jag skuldfri.

Efter detta så kommer jag inte ta lån oavsett vad som händer i livet. Jag ska inte låta mig själv och bli någon annans slav, har faktist lärt mig mycke på detta forum och har läst ganska mycket om folk som sitter på stora skulder. Det verkar som du blev bitter för jag inte höll med dig och du börjar citera mina andra trådar... men snabblån på 200k visste jag inte det ens fanns.

Efter detta så kommer jag inte ta lån oavsett vad som händer i livet. Jag ska inte låta mig själv och bli någon annans slav, har faktist lärt mig mycke på detta forum och har läst ganska mycket om folk som sitter på stora skulder. Det verkar som du blev bitter för jag inte höll med dig och du börjar citera mina andra trådar... men snabblån på 200k visste jag inte det ens fanns.

Hm, tror du lägger in aningen för stor betydelse i vad du betyder för mig om du är rädd att jag blivit ”bitter” för att du inte håller med mig. Det är du som undrade varför du måste betala ränta, vi svarar. Du har fått samma svar i tre olika trådar men du verkar inte vilja acceptera det. Du kan säga att du inte ”håller med”, men tyvärr är det så låneavtalen på Ferratum funkar.
Lycka till och hoppas du blir skuldfri!

Jag vet varför och vad ränta är. Jag frågade om varför där kommer fler räkningar efter slutfaktura...

Senast redigerad av en moderator:
hejsan. Jag är lite fundersam på att ni om ni verkligen behandlat mig enligt God inkassoed.
När jag läser uppsägningsbrevet ifrån ferratum. Så var kapitalskuld på 33999Sek. Ränta:4927 och förseningsavgift på 120. jag fick av er en betalningsplan på 6037kr i månaden i november. jag har redan betalt klart den hos er. Men när jag räknar ihop vad jag betalt in så är det nästan 45000sek. Har ni då omedvetet eller medvetet lurat mig eller har allt gått till enligt reglerna?

Hej

Det mesta är betalt det resterar endast 263 kr att betala så kan vi avsluta sedan.

Med vänlig hälsning

Alektum Group AB
Nils Ericsongatan 17
Box 111 08
404 23 Göteborg

Du ska inte svara på varför du lurat mig eller?

Hej

Det mesta är betalt det resterar endast 263 kr att betala så kan vi avsluta sedan.

Med vänlig hälsning

Alektum Group AB
Nils Ericsongatan 17

Box 111 08
404 23 Göteborg

Phone: 031-730 63 20
http://www.alektumgroup.com
[email protected]

o att jag varit villig o betala hela ser du. men hur kommer det sig att skulden lkat med 5000kr sedan jag fick betalningplan. var inte ränta inräknad på dessa 6037kr o denna plan skulle vara fram till i juni. då känns det ju som att kramar ut ränta på månader som nu inte finns. Jag försöker inte vinna något på detta utan vill vara bli behandlad rättvist. dessutom så betala jag allt som stod på senaste fakturan hur kan det då återstå ännu mer pengar.mvh

Hej

Jag ser att du betalat den 30:e, vi avslutar ärendet.

mvh

Känns det som att Alektoum undviker och svara på nin fråga.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp