Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ska jag söka eller vänta, samla alla små krediter?

Följt många trådar här ett bra tag och skulle själv behöva lite hjälp nu.

Har 2 stora lån i dagens läge och några mindre och lite krediter. Försökt betala av så mycket jag bara klarat av. Men skulle vilja samla allt det småa istället.

Remember 352.000 14.95%
4883:-

Forex 191.328 5.97%
2107:-

Cashbuddy 24.000 ränta?
750:-

Ecster 12.574 14.06%
Ca 600:-

Bank norweigan 17.517 19.99%
Ca 900:-

Klara 16.916 ränta?
Ca 1000:-

Betalkoll 10.000 ränta?
Ca 400:-

Tanken är att samla dom små lånen för att få ner månadskostnaden.

Förutsättningar:
Betyg 9,6%
Inkomst 323.000
Underskott 66.000
12 FF som försvinner ca 1 per månad

Kan få min sambo som medlåntagare dock 5 betalningsanmärkningar från 2017

Var ska man söka eller bör man vänta?

Om 12 ff försvinner om en månad, bör du vänta in dem. Hur många ff har du totalt?

För att ytterligare förbättra ditt UC bör du denna månad betala ner alla synliga krediter. Få den så lågt nyttjade som möjligt till 31/8.

Ovan två bör göra att ditt UC-betyg förbättras vid uppdateringen i mitten på september, vilket ger dig bättre förutsättningar till ett samlingslån. Så jag skulle rekommendera dig att vänta något, om det inte är superakut.

Har du provat att öka Betalkoll någon gång?

Har du många ff på Bisnode?

Om 12 ff försvinner om en månad, bör du vänta in dem. Hur många ff har du totalt?

För att ytterligare förbättra ditt UC bör du denna månad betala ner alla synliga krediter. Få den så lågt nyttjade som möjligt till 31/8.

Ovan två bör göra att ditt UC-betyg förbättras vid uppdateringen i mitten på september, vilket ger dig bättre förutsättningar till ett samlingslån. Så jag skulle rekommendera dig att vänta något, om det inte är superakut.

Tror du missuppfattat, en uc försvinner per månad för ts, så nästan ett år innan allt är borta.

Har även ett helt ounyttjat klarnakort som där ska va 23.000 i kredit på. Går det få in någon kredit på det?

Provade i våras dock nekas då. Värt att prova? Tar dom uc?

6st förfrågningar på Bisnode om nu telenor och afterpay räknas

Jag tror Betalkoll har en UCgräns på 8%, men testa ett högre belopp (det är bara en micro-UC som tas).

Har även ett helt ounyttjat klarnakort som där ska va 23.000 i kredit på. Går det få in någon kredit på det?

Klarna är bra att nyttja max, det syns inte på UC. Så använd det utrymmet för att betala ner dina synliga krediter.

Hur får man in skulden på klarnakortet?

Använd t ex kortet när du betalar räkningar, använd tjänster som Skrill/Neteller eller köp paygoo/paysafecard hos Pressbyrån, och använd pengarna till att betala synliga skulder... för att ta några exempel.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp