Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ska jag söka stort eller ett mindre samlingslån?

Mina förutsättningar
  • Taxerad inkomst: 229 400:-
  • Årsinkomst 252 000:-
  • Förfrågningar: 12 st varav 8 av dem är borta i December
  • Kreditbetyg: 5.1%
Synliga krediter
  • Ikano 85.000:-
  • Balanzia 81.000:- (höjt till 140.000 som snart syns)
= Totalt synliga krediter på 166.000 (snart 225k)

Utöver detta har jag icke synliga krediter på cirka 70.000kr och privatlån till familjemedlem på strax under 200.000 som jag ständigt betalar av.

Att jag inte har någon bra situation är tydligt, men jag vill göra den bästa av det så att jag har så mycket som möjligt i månaden att röra mig på och om några år ha en rentav mycket bättre situation.

Jag har lite panik i det att mitt Balanzia lån snart är synligt på 140.000 så funderar på om man ska göra någonting innan det?

Jag ser det som att jag har tre alternativ:
1. Vänta ut förfrågningarna och söka på allt förutom mina privatlån till familj i Januari. Jag kommer då ha 4ff och 220.000 i Blancolån och söka på 300.000.

2. Försöka göra en ansökan nu innan UC uppdateras på Lendo/Advisa och söka på 210.000 för att samla Balanzia & osynliga krediter och sedan göra en ny ansökan i Januari

3. Söka på 70.000 (mina osynliga krediter), få dem samlade och sedan söka på Lendo+Balanzia+ev nytt lån och få det i ett i Januari

Rörigt, jag vet. Tack på förhand!

Hur menar du att höjningen snart syns? Bara för att vi ej kan se dom så kommer det vid en kreditupplysning att vara synligt för bankerna.

Personligen hade jag väntat ut dessa 8 förfrågningar och sedan sökt ett lån på 350 000 via lendo. Och helt enkelt hoppats på det bästa.

Så gjorde jag när jag sökte nytt. Var ett hårt liv men tillslut värt det.

Jag menar att den inte är synlig på min UC än då min UC är inte uppdaterad. Uppdateras den siste eller den 20. Så på min UC syns det bara 160.000 i blanco

Jo men banken ser ju förfrågan för din höjning av balanzialånet och en förfrågan betraktas som att ett lån/höjning skett tills dess ör bevisat motsatsen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp