Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Ska jag vänta eller chansa?

Tjena!

Jag står inför ett dilemma och skulle verkligen behöva hjälp av någon mer kunnig.

Jag bestämde mig för ca en vecka sen att släppa allt till fogden, men omständigheter har gjort att en möjlighet har dykt upp så att jag kan slippa hela den karusellen.
Jag hade skulder på ca 640000, allt ifrån små skitlån till medlemslån genom Swedbank.

Hade ett lån på Morrow Bank på 286000, men tack vare en närstående så fick jag hjälp att få bort 280000 på det lånet i måndags. Så med andra ord är totalen på ca 360000.

Nu till min fråga: Hur länge vågar jag vänta med att ansöka om ett samlingslån? Jag har ju redan börjat ”släppa” allt, så är osäker när kreditbetyget försämras. ill gärna att betalningen på 280000 registreras på kreditupplysningen.

Hur bör jag göra?

4FF
6.2 (mindre bra) i kreditbetyg
336000 i deklarerad inkomst

Tack på förhand!

Du bör söka nu omgående före du får anmärkning.

Spontant tänker jag att du ska göra försök att ta samlingslån nu om skulderna är på väg till kronofogden? Eller klarar du att betala ikapp de innan de kommer ditt?
Vill du samla bara 360k? Annars tänker jag att det är bättre att vänta att FF försvinner eller blir minst 6 månader gamla.

Spontant tänker jag att du ska göra försök att ta samlingslån nu om skulderna är på väg till kronofogden? Eller klarar du att betala ikapp de innan de kommer ditt?
Vill du samla bara 360k? Annars tänker jag att det är bättre att vänta att FF försvinner eller blir minst 6 månader gamla.
Det va 2v sen jag slutade betala alla krediter och lån, och jag är osäker på om vissa skickar till inkasso eller direkt till fogden.

Dom 4 FF jag har kvar är alla äldre än 6 månader, och att vänta till augusti-september när dom
försvinner är ju såklart uteslutet.

Jag vill samla 220000, tror inte att jag får bättre villkor än medlemslånet någonstans just nu. Så samlar jag allt tillsammans senare, tänker jag rätt eller helt galet?

Det va 2v sen jag slutade betala alla krediter och lån, och jag är osäker på om vissa skickar till inkasso eller direkt till fogden.

Dom 4 FF jag har kvar är alla äldre än 6 månader, och att vänta till augusti-september när dom
försvinner är ju såklart uteslutet.

Jag vill samla 220000, tror inte att jag får bättre villkor än medlemslånet någonstans just nu. Så samlar jag allt tillsammans senare, tänker jag rätt eller helt galet?
Då tycker jag att du ska göra försök att samla de nu direkt via en låneförmedlare som till exempel Lendo.
De flesta lån går till inkasso men vissa kan ge missbrukad kredit som är lika som anmärkning. Oftast tar det ca 3 månader innan lånet blir uppsagt och skickas till inkasso. Har du inte betalat bara senaste faktura så borde de inte skicka till inkasso direkt.
Tycker du ska prioritera att samla de skulder du har släppt, sen kan du samla allt.

Då tycker jag att du ska göra försök att samla de nu direkt via en låneförmedlare som till exempel Lendo.
De flesta lån går till inkasso men vissa kan ge missbrukad kredit som är lika som anmärkning. Oftast tar det ca 3 månader innan lånet blir uppsagt och skickas till inkasso. Har du inte betalat bara senaste faktura så borde de inte skicka till inkasso direkt.
Tycker du ska prioritera att samla de skulder du har släppt, sen kan du samla allt.
Okej, då gör jag ett försök idag redan. Tack så mycket för hjälpen!

Gjorde ansökan på Sambla och det tog ca 10 minuter innan jag fick beskedet att det fanns 0 anbud. Jag tänker att jag testar en sista gång när betalningen på Morrow bank registrerats hos UC och skulderna gått ner med nästan hälften.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp