Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ska man söka eller vänta

Hej jag skulle behöva råd ang en låneansökan. Jag har två lån i dagsläget Santander 66000 och Nordea medlemslån 190000 och tanken är att ta ett nytt medlemslån och baka in Santander lånet till ett. Är det någon idé eller ska jag vänta ut fler FF?

Jag har 3,3 i kredit betyg 10 FF
491000 årsinkomst.

Hej jag skulle behöva råd ang en låneansökan. Jag har två lån i dagsläget Santander 66000 och Nordea medlemslån 190000 och tanken är att ta ett nytt medlemslån och baka in Santander lånet till ett. Är det någon idé eller ska jag vänta ut fler FF?

Jag har 3,3 i kredit betyg 10 FF
491000 årsinkomst.
Finns inte möjligheten att öka ett befintligt Nordea medlemslån istället för att ta ett nytt?
Vad har du för ränta på Santanderlånet?

Man är tvungen att ta ett nytt som skall lösa det gamla. Jag har 5% på det lånet

och Nordea har jag nu 5,1 och vid nytt lån nu så ger dom 4,95 tänkte det var smart och baka ihop och spara pengar på ränteutgifter.

Tänker att 10ff är kanske väldigt mycket?

och Nordea har jag nu 5,1 och vid nytt lån nu så ger dom 4,95 tänkte det var smart och baka ihop och spara pengar på ränteutgifter.
Det är ju så småkronor det handlar om, 5,1 och 5,0 till 4,95. Jag skulle vänta ut till alla ff är borta helt. Då kan du nog få ett mycket bättre lån än medlemslån. Söker du nu förstör du bara dina chanser.

Har du bara 2 lån och den inkomsten tycker jag du ska vänta också. Vänta tills du har max 5 förfrågningar och max 2% i risk så lär du få lån runt 4%

Efter ränteavdrag så sparar du typ 20 kronor i månaden på att sänka räntan från 5,1 till 4,95... Kör en mil mindre i månaden med bilen eller duscha en halvminut kortare om dagen så sparar du mer pengar...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp