• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Skatteåterbäring 2020 - Officiella Lånforum tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Va på försäkrings kassan idag och fick hjälp att fylla i en ansökan om förtids återbetalning av skatten OM jag nu får tillbaka något. Vs tvungen o skrivs ut löne specifikationer för 6 månader bakåt oxå. Så nu håller jag tummarna att jag får tillbaka nå på skatten samt att ja för beviljad förtida återbetalning. Har precis blivit kvitt kronofogden men har två avbetalnings planer som jag gärna skulle vilja få bort innan dom går vidare till kronofogden:(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557


Va på försäkrings kassan idag och fick hjälp att fylla i en ansökan om förtids återbetalning av skatten OM jag nu får tillbaka något. Var tvungen o skriva ut löne specifikationer för 6 månader bakåt oxå. Så nu håller jag tummarna att jag får tillbaka nå på skatten samt att ja för beviljad förtida återbetalning. Har precis blivit kvitt kronofogden men har två avbetalnings planer som jag gärna skulle vilja få bort innan dom går vidare till kronofogden:(
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Ett krav var väl att det skulle vara restfört hos kronfogden enl skatteverkets info?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 680
Mottagna reaktioner
1 706
Poäng
1 177
Är det försäkringskassan som beslutar om utbetalning av skatten?
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Är det försäkringskassan som beslutar om utbetalning av skatten?


Blanketten fick jag av dom på försäkrings kassan iaf o dom hjälpte mig o fylla i den rätt sen skickade dom iväg den till skatteverket:)
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Ett krav var väl att det skulle vara restfört hos kronfogden enl skatteverkets info?


Blev precis skuldfri där men har två avbetalnings planer som måste va betalda i tid annars skickas dom till kronofogden :( o de skrev ja med i ansökan...hon på FK sa att de borde gälla som krav...så får hoppas de...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Blev precis skuldfri där men har två avbetalnings planer som måste va betalda i tid annars skickas dom till kronofogden :( o de skrev ja med i ansökan...hon på FK sa att de borde gälla som krav...så får hoppas de...

Fk? Var det ett servicekontor du var på? Fk har ju annars ganska lite med skatt att göra.
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Fk? Var det ett servicekontor du var på? Fk har ju annars ganska lite med skatt att göra.


Försäkringskassan och Skatteverket hade sina kontor brevid varandra men va spmlpng kö till Skatteverket så jag frågade en på försäkrings kassan om hon kunde hjälpa mig o fylla i allt rätt haha...hon förklara o hjälpte mig o skriva ut löne specifikationer o tog sen allt o skickade iväg de åt mig
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Kom på i efterhand att ja kanske skulle stått kvar i den långa kön till Skatteverket men nu gick de ju bra med Försäkringskassans hjälp oxå haha
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Hur långt tid kan de ta innan man får besked?:(
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp