• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Skatteåterbäring 2020 - Officiella Lånforum tråden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Gåtan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
160
Mottagna reaktioner
179
Poäng
357
Fan vad jag längtar efter återbäringen alltså. Längtar också att få se hur mycket man ska få tillbaka ;P

Det går ju att göra en preliminärberäknig på skatteverkets sida. Jag brukar "provdeklarera" tidigt varje år och det brukar bara diffa nån 100 lapp på slutresultatet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Det går ju att göra en preliminärberäknig på skatteverkets sida. Jag brukar "provdeklarera" tidigt varje år och det brukar bara diffa nån 100 lapp på slutresultatet.

Ska kika och se... Har inte stenkoll på alla räntor från SMSlånen jag haft historiskt men de befintliga skulderna har jag koll på
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Skickade in min ansökan på fötids återbetalning av skatten för två veckor sen. Är fri från kronofogden nydligen men har två avbetalnings planer som tickar på..plus en sjukskrivning denna vecka. De är tufft.... Skrev de som orsak i ansökan.

Idag ringde ja upp Skatteverket o fråga hur de går me min ansökan och om ja kommer få tillbaks nå. Svaret blev att ja kommer få besked snart.....

Fem min senare får ja mail i Kivra appen
...Beslut om förtida återbetalning av skatten. Jag skakar o försöker öppna dokumentet o då kom tårarna.....Ska få tillbaka 12 tusen på skatten o de betalas ut nästa vecka....Kommer betala bort de sista skiten ja har o sätta in lite på mitt sparkonto av de som blir kvar. Vilken lycka fyfan tårarna sprutar. Hoppas fler där ute blir godkända!
 

Floppen

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
469
Mottagna reaktioner
361
Poäng
477
Skickade in min ansökan på fötids återbetalning av skatten för två veckor sen. Är fri från kronofogden nydligen men har två avbetalnings planer som tickar på..plus en sjukskrivning denna vecka. De är tufft.... Skrev de som orsak i ansökan.

Idag ringde ja upp Skatteverket o fråga hur de går me min ansökan och om ja kommer få tillbaks nå. Svaret blev att ja kommer få besked snart.....

Fem min senare får ja mail i Kivra appen
...Beslut om förtida återbetalning av skatten. Jag skakar o försöker öppna dokumentet o då kom tårarna.....Ska få tillbaka 12 tusen på skatten o de betalas ut nästa vecka....Kommer betala bort de sista skiten ja har o sätta in lite på mitt sparkonto av de som blir kvar. Vilken lycka fyfan tårarna sprutar. Hoppas fler där ute blir godkända!

För två veckor sedan? Var det inte för exakt en vecka sedan? Så skriver du i alla fall dels i ett inlägg ett par snäpp ovan detta, dels i inlägg på sidan innan denna.
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
För två veckor sedan? Var det inte för exakt en vecka sedan? Så skriver du i alla fall dels i ett inlägg ett par snäpp ovan detta, dels i inlägg på sidan innan denna.


Ja de kanske va en vecka sen ca...allt e så snurrigt nu med allt...
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
För två veckor sedan? Var det inte för exakt en vecka sedan? Så skriver du i alla fall dels i ett inlägg ett par snäpp ovan detta, dels i inlägg på sidan innan denna.


En vecka sen va de ja lämna in ansökan jag om ursäkt för ja skrev fel.
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Vart skickar man ansökan om att få förtidsåterbetalning ? Är det speciell blankett ?
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Vart skickar man ansökan om att få förtidsåterbetalning ? Är det speciell blankett ?


Den finns på Skatteverkets hemsida sök på förtids återbetalning av skatt :) går o skicka in där o signera med bank id men ja skickade in som papper då man va tvungen o ha lönen specifikationer för 6 månader tillbaka så skrev ut allt o gick o lämna på Skatteverkets kontor...
 

Andrea

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 577
Blev medlem
29 Augusti 2019
Meddelanden
2 055
Mottagna reaktioner
308
Poäng
577
Måste alla ha lönespec från 6 mån tillbaka eller var det bara du ? Varför måste man ha det de ser ju att man jobbat i flera år
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp