- Meddelanden
- 584
- Mottagna reaktioner
- 242
- Poäng
- 417
Helgen som gick.?
utbetalningarna börjar nästa vecka, så denna helg som kommer är där en uppdatering.
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Helgen som gick.?
Okej.utbetalningarna börjar nästa vecka, så denna helg som kommer är där en uppdatering.
Helgen som gick.?
Jag går i väntans tider och ska få min skatteåterbäring snart.
Är det någon som ser på sitt skattekonto att de är utbetalda dvs någon av er som ej fick återbäringen i april ?
Tror du inte det kommer i början v nästa vecka först?
Samma här. Väntar tålmodigt..Fortfarande inget ifrån skatteverket hos mig. Störigt som fan, vill att Bisnode och UC uppdateras. Kommer det den här veckan tror ni?
Då är det det som gäller och i så fall kommer inget att hända förrän i helgen.Skatteverket gör sin körning på natten mot söndag. Uppdateringen av inkomst/underskott syns söndag på UC och måndag på bisnode. Då ska allt vara uppdaterat på mina sidor hos skatteverket med.
Skatteverket gör sin körning på natten mot söndag. Uppdateringen av inkomst/underskott syns söndag på UC och måndag på bisnode. Då ska allt vara uppdaterat på mina sidor hos skatteverket med.
Då är det det som gäller och i så fall kommer inget att hända förrän i helgen.
Deklarerade du senast 4 maj? Syns din nya inkomst? Eller bara underskottet?Mitt nya, justerade underskott syns då på uc idag.
Deklarerade du senast 4 maj? Syns din nya inkomst? Eller bara underskottet?
Ok men det som skv kör nu i helgen det är om man inte har deklarerat tidigt, i april utan senast 4 maj.Mina inkomstuppgifter dök upp ganska fort (mitten av april tror jag) . Eftersom jag deklarerade utan ändringar elektroniskt. Däremot ändrade jag underskottet 10 april och inte förrän 26 maj gick mitt omprövningsbeslut igenom. Som nu syns
När ändrade du? Ansökte 19 april men ej fått svar än...Jag fick mitt omprövningsbeslut godkänt i kivraappen i förrgår (tisdags), så det borde väl komma för er också snart.
När kan mitt underskott ändras på ucn tror ni?
När ändrade du? Ansökte 19 april men ej fått svar än...
Konstigt.. då får jag inga pengar på ett bra tag.. om de inte betalas ut i helgen.samma datum för mig, 19 April skickade jag in ändringen.
När ändrade du? Ansökte 19 april men ej fått svar än...
Grattis! Då är du safe...Jag fick mitt omprövningsbeslut godkänt i kivraappen i förrgår (tisdags), så det borde väl komma för er också snart.
mitten på juni borde de ha dykt upp.Jag fick mitt omprövningsbeslut godkänt i kivraappen i förrgår (tisdags), så det borde väl komma för er också snart.

Med skattebesked?Nu får fasiken Skatteverket öka...
Känns inte bra att man inte fått beskedet än.
Körningen på skattekontot är väl nu?Har heller inte fått något! Kanske i morgon istället?
Utbetalning av ompröving tex reseavdrag sker inte på samma sätt va? Då kan det betalas ut vilken dag i månaden som helst?Första helgen i månaden gör Skatteverket sin körning. Vilket är nu i helgen. Jämför man hur det såg ut för mig och många andra i April.
4-5 April - Första helgen i April och Skatteverket gjorde sin körning.
Måndag 6e April: - Första helgfria dag efter körningen kom beskedet om slutgiltig skatt (till Kivra) och UC/Bisnode uppdateras med ny inkomst/underskott. (Om det var 00:00 eller senare på dagen kommer jag inte ihåg)
Tisdag 7e April: Skatteåterbäringen för mig och många andra kom denna dag runt 14-15 tiden.
———————————-
Om processen är samma i Juni. (Har svårt att se annat.
6-7 Juni: Första helgen och Skatteverket gör sin körning.
Måndag 8e Juni: Besked om slutskatt kommer på Kivra, UC/Bisnode uppdatera inkomst/underskott.
Tisdag 9e Juni: Er skatteåterbäring kommer runt 14-15 tiden.
*Värt att notera är att UC betyget uppdateras samma dag som U/I uppdateras. Bisnode kan dröja lite.
Utbetalning av ompröving tex reseavdrag sker inte på samma sätt va? Då kan det betalas ut vilken dag i månaden som helst?
Jag har aldrig kunnat se det innan pengarna kommit in på kontot. Har SwedbankEn märklig fråga kanske men när ungefär ser man kommande skatteutbetalning på kontoutdraget? Deklarerade handel med aktier men är osäker på om jag får tillbaka på skatten nu i Juni eller i Augusti...har Nordea :/
De går till Kfm.Jag har precis fått beslut om löneutmätning. Frågade om det var något annat som skulle mätas ut men just nu var det bara lönen fick jag till svar. Jag har inga allmänna skulder hos dem. Vad händer med min skatteåterbäring? Åker den in på deras konto eller utmäter dom den i efterhand? Någon som vet?
Samma dag de betalas ut.En märklig fråga kanske men när ungefär ser man kommande skatteutbetalning på kontoutdraget? Deklarerade handel med aktier men är osäker på om jag får tillbaka på skatten nu i Juni eller i Augusti...har Nordea :/